Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Harrastematkat > Sukellus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
25.06.06, 19:02   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Kiinan Hainan

Hei !
Onko kenelläkään kokemusta sukeltamisesta ko.paikasta. Kaikki tieto otetaan kiitollisuudella vastaan.
  Vastaa viestiin

03.11.06, 10:32   #2 (linkki)
Pekingistä
(Vierailija)

vähän...

Kun itse kävin siellä pari vuotta sitten niin ei osunut silmiin yhtään sukellusliikettä. Eräs puolituttu kuitenkin kertoi, että Sanyalla on jokin sukelluskoulu, mutta hän piti esim. varustetasoa puutteellisena ja muutoinkin homma jotenkin tökki. Hainanin vedet eivät ole kovin kirkkaita, snorklata näki biitsin tuntumassa, mutten nähnyt siellä mitään kovin mielenkiintoista. Lisähaittaa aiheuttivat kovat mainingit silloin kun olin itse siellä. Olen tarpeeksi pitkään asunut Kiinassa ja hyvin skeptinen kaikkeen kiinalaisjohtoiseen toimintaan. Jos siellä nykyisin onkin järjestettyä sukellustoimintaa, niin itse en osallistuisi, mikäli pelkästään kiinalaiset olisivat vastuussa järjestelyistä ja laitteista. Jos olet sinne menossa ja löydät jotain mielenkiintoista, olisi kiva jos kerrot täällä palstalla. Olen itsekin sukeltaja, mutta yleensä menen etelämmäksi.
  Vastaa viestiin
03.11.06, 10:45   #3 (linkki)
Pekingistä
(Vierailija)

googlasin...

Googlasin sanoilla Hainan scuba diving ja näyttihän siellä sukellustoimintaa olevan. Tosin katsoin yhtä kertomusta opettamisesta, jossa touhu näytti taas tosi kiinalaiselta. Iso ryhmä porukkaa odotti hiekkarannalla sukelluspuvut päällä...
No, kiinnitä seuraaviin seikkoihin huomiota:
- Kiinalaisilla ei välttämättä ole minkäänlaista todellista osaamista ja kokemusta sukeltamisesta. He saavat rahalla ostettua ihan minkälaisia todistuksia tahansa.
- Kaikki oppaat ja selitteet ovat vain ja ainostaan kiinaksi.
- Kiinalaiset liikkuvat isoissa ryhmissä
- Kiinalaiset eivät tottele ohjeita, vaan voivat käyttäytyä aivan älyttömällä tavalla esim. pinnan alla (tietysti monet muutkin kansallisuudet)
- Kiinalainen opettaja saattaa hyvinkin viedä ryhmän syvälle ilman, että porukalta vaadittaisiin PADIa tai muuta oikeata todistetta siitä, että henkilö tietää, miten pinnan alla ja laitteiden kanssa tulee toimia.
- Ulkomaalaisita (lue länsimaisilta) kiskotaan ihan eri hinnat kuin paikallisilta, sillä länkkärithän ovat miljonäärejä.

Tai sitten toiminta sujuu hienosti eikä mitään ongelmia ole.....HEH
"SE VASTA OLISIKIN KIINALAINEN JUTTU"
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku