| Re: zanzibar
Tulin juuri maanantaina Zanzibarilta, mutta en ollut Finnmatkojen matkalla, joten niistä en osaa sanoa mitään. Hotellit ainakin Finnmatkoilla on tasokkaita esitteestä päätellen. Itse kävin Karafuu-hotellin baarissa oluella, mutta en henkilökohtaisesti pidä tuon tyyppisistä hotelleista. Liikaa ihmisiä, liikaa aktiviteetteja ja olutkin oli kolme kertaa kalliimpi kuin omassa hotellissani. Keltakuumerokotuksen ainakin itse otin ja malarialääkityksen, sillä aluehan on malaria-aluetta. Lisäksi suojauduin iltaisin nilkoista sukilla ja hyttysöljyllä.
Kuulin, että olisi jotain vaarallisiakin pikkueläimiä, joku skorpionin tapainen ja sit tietysti meressä esim. merisiilejä. Mutta itse näin vain vaarattamia gekkoliskoja, bush babyja ja tuhansittain rapuja.
Mielestäni Zanzibar oli aivan ihan paikka, alkuperäinen ja turmeltumaton, paitsi ehkä pääkaupunki Stone Town ja pahimmat hotellialueet. Ihmiset olivat aivan uskomattoman ihania, luonto kaunis ja rehevä, ruoka ihan mielettömän hyvää, ja rannat paratiisimaisen kauniita. Tosin paikka paikoin vuorovesi on niin voimakas, että se pilaa rannan, jolloin rannalla näkyy vain seagrassia ja roskia, mutta pohjoisessa Nungwissa esimerkiksi tätä ongelmaa ei ole. Siellä oli muutenkin mielestäni parhaimmat rannat. Täydellinen paikka totaaliseen joutenoloon ja laiskotteluun, päivä kuluu riippumatossa rannalla maaten, palmujen kahinaa ja aaltojen loisketta kuunnellen... Voisko nyt enää romanttisempaa olla...
|