| |  | | |
24.07.06, 10:53
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Gambia
Kertokaa Gambian matkastanne:mitä retkiä teitte,paljonko maksoi ?
Oliko mitään ostospaikkoja ? Hyviä ravintolavinkkejä? Saa olla luksustakin....
Olen menossa lokakuussa tjäreborgin matkalle ja olisi kiva saada ennakkotietoja :)
| |
| | |
07.08.06, 01:14
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2006
| Re: Gambia
olis kyllä mielenkiintoistab tietää millainen paikka on...
| |
| | |
07.08.06, 10:37
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Gambia
Oletteko menossa mihinkä hotelliin?
Itsellä on matka sinne Helmikuussa -07 perheen kanssa.
| |
| | |
26.08.06, 20:50
|
#4 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2006
Myöskin Gambiaan menossa helmikuussa 2007. Hotelli Ocean Bay Bakaussa. Tjäreborilta viikon matka varattu. Onko kellään kokemusta hotellista ja/ tai paikasta? Olisiko Kotu tai Kololi parempi vaihtoehto kuin Bakau?
| |
| | |
09.09.06, 21:01
|
#5 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2006
Me myös menossa Gambiaan, 8.helmikuuta 2007 lähtö ja viikon matka! Onko muita menossa? Hotellimme Sunbeach Hotel.
| |
| | |
10.09.06, 17:49
|
#6 (linkki)
Vielä taitaa olla vähän Gambiassa käyneitä.. Itse marraskuussa lähdössä Sunbeachiin, innolla odotetaan. Täytyy sen jälkeen antaa palautetta.
| |
| | |
13.09.06, 13:59
|
#7 (linkki)
|
Ocean Bay hotelli on yksi uusimmista ja parhaista hotelleista koko Gambiassa, mutta ei kovin persoonallinen. Mutta hieno hotelli.
| |
| | |
13.09.06, 14:03
|
#8 (linkki)
|
| Re: Gambia Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja rollotar Myöskin Gambiaan menossa helmikuussa 2007. Hotelli Ocean Bay Bakaussa. Tjäreborilta viikon matka varattu. Onko kellään kokemusta hotellista ja/ tai paikasta? Olisiko Kotu tai Kololi parempi vaihtoehto kuin Bakau? | Itse pidän enemmän Kotusta ja Kololista kuin Bakau/Cape Point on kauempana ja erityisesti Bakau mielestäni aika sekava ja likainen paikka.
| |
| | |
13.09.06, 14:10
|
#9 (linkki)
|
Ravintolavinkkejä
"Luksusravintoloita"
Coconut Residence, Kololi
Butcher´s Shop, Fajara
Clay Oven, Fajara/Bakau (Intialainen)
Mukavat ravintolat
Weezo´s, Fajara (meksikolainen)
The Ritz, Fajara (Gambialaista ja eurooppalaista ruokaa, reilut annokset hyvään hintaan)
Shiraz, Kololi (Libanolilainen)
GTS= Gambia Tourism Support, Kololi
Hyvää ja edullista ruokaa
Haluatteko lisää ravintolavinkkejä. Kannattaa myös mennä syömään oikein paikallisiin ravintoloihin, esim. Banana Bar, Bakau, kunhan ruoka on kuuma niin melkeinpä kaikkea voi syödä. Kalaa kannattaa syödä! | |
| | |
13.09.06, 14:16
|
#10 (linkki)
|
Olen uusi käyttäjä...voiko kukaan kertoa miten kannattaa vastata näihin kommentteihin, lainaamalla vai miten??
| |
| | |
20.09.06, 12:32
|
#11 (linkki)
paljonko maksaa rokotukset gambiaan.
keltakuume, a-hepatiitti,malaria estolääkitys??
| |
| | |
20.09.06, 15:51
|
#12 (linkki)
Keltakuumerokotus oli muistaakseni vähän alle 20 euroa, hepatiitti yhteensä 100 euron paikkeilla( tehoste otetaan aikaisintaan puolen vuoden, mutta viimeistään vuoden sisällä ensimmäisestä piikistä) ja malarialääkkeet n. 50 euroa. Joten paljon ylimääräistä menoa, mutta rokotuksissa ja lääkkeissä ei kannata pihistellä!
| |
| | |
20.09.06, 18:15
|
#13 (linkki)
kiitti venny. noita malaria lääkkeitä on eri merkisiä,minkä merkistä lääkäri määrännyt gambiaan?.onko ollut HAITTAVAIKUTUKSIA???? | |
| | |
20.09.06, 21:28
|
#14 (linkki)
Malarone on monen mielestä paras lääke, mutta kalliimipi kuin esim. lariam, josta voi saada erilaisia sivuvaikutuksia. Tuttavat ovat kärsineet mm. unettomuudesta, painajaisista ja pahanvoinnista. Itse olen kerran ottanut lariamia 6 kk ja minulla ei koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia lariamin kanssa, mutta yksi lääkäri kertoi minulle että sivuvaikutukset voivat esiintyä monta vuottakin myöhemmin. Asun itse Gambiassa talvisin, enkä syö enää malaria-lääkkeitä ollenkaan. Yritän hyttyskarkoitteilla ja pitkillä paitahihoilla pärjätä iltaisin. | |
| | |
20.09.06, 22:36
|
#15 (linkki)
Malarialaakkeiden hinta riippuu matkanpituudesta. esim taalla ukssa malarone maksaa n. 3e per pv. laakkeiden maaraaminen riippuu paitsi matkakohteesta myos matkustajasta, joten matkaklinikalla taytyy kayda. kolmas vaihtoehto (lariamin ja malaronen lisaksi) on doxycyline (joka siis on antibiootti). joillekin lariam ei sovi, joillekin doxycycline ei sovi. malaronesta ilmeisesti ei yleensa saada sivuoireita.
huolimatta malarianestolaakkeista fyysinen hyttysuojaus on ehdottoman tarkeaa, laakkeet eivat ole 100% varmoja ja hyttyset levittavat myos muita tauteja.
hepatiittirokotus (Havrix) kannattaa ottaa ikuisiksi ajoiksi, kolme (?) piikkia. hepatiitiin voi saada euroopastakin, esim ostereista etc. erittain ikava tauti, ei mitaan parantavaa laaketta.
keltakuumeen hinta riippuu siita, missa asut. helsingissa se tulee todella tyyriksi, koska joudut ravaamaan laakarilla hakemaan reseptia. on voimassa 10v. | |
| | |
26.09.06, 10:50
|
#16 (linkki)
Hei SaaraS, kirjoitit asuvasi talvet Gambiassa.Olen tuuminut samaa ajatusta ja kypsytellyt sitä tämän syksyn aikana sen jälkeen, kun luin maasta ja sen oloista. Olen lähdössä katsomaan paikkaa loppuvuodesta.
Talven aikana siellä olisi aikaa myös vapaaehtoiseen työhön. Osaatko kertoa siitä, ja kuinka yhteyksiä on mahdollista saada.
| |
| | |
27.09.06, 21:44
|
#17 (linkki)
Hei!
Olen matkaamassa Gambiaan parin viikon päästä joten jos olet tulossa Gambiaan loppuvuodesta niin nähdään siellä!
Vapaaehtoistyöstä sen verran että tiedän että on kaikenlaisia projekteja ja järjestöitä, ja tekemistä riittää. Ainoahan on aina se että mistä saisi rahoitusta. Ystäväni on töissä YK:ssa ja hän on hoitanut rahoituksen itse. Jos kerrot vähän enemmän mitä haluaisit tehdä niin voin ehkä kertoa enemmän. Anna vaikka sähköpostisosoitteesi. | |
| | |
28.09.06, 11:16
|
#18 (linkki)
Hei SaaraS!
Olen tulossa 7.12 ja paikka on bakau. Viivyn kaksi viikkoa. Olisi mukava tavata, jos et ole kiireinen silloin!
Sähköpostini on mainka@netti.fi.
| |
| | |
29.10.06, 13:14
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Hei! Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja SaaraS Hei!
Olen matkaamassa Gambiaan parin viikon päästä joten jos olet tulossa Gambiaan loppuvuodesta niin nähdään siellä!
Vapaaehtoistyöstä sen verran että tiedän että on kaikenlaisia projekteja ja järjestöitä, ja tekemistä riittää. Ainoahan on aina se että mistä saisi rahoitusta. Ystäväni on töissä YK:ssa ja hän on hoitanut rahoituksen itse. Jos kerrot vähän enemmän mitä haluaisit tehdä niin voin ehkä kertoa enemmän. Anna vaikka sähköpostisosoitteesi.
| Olemme lähdössä Gambiaan tammikuussa.Mietin mitä sinne olisi järkevintä tuoda,olen jo hankkinut vauvanvaatteita,heijastimia ym.Voiko esim.saippuaa ostaa paikallisista kaupoista
vai onko sellaisista tavaroista pulaa myös kaupoissa.Mietin vain 20kg painorajaa matkatavaroissa,etten täyttäisi sitä sellaisilla tavaroilla mitä voisin ostaa myös paikanpäältä ja niin antaa rahat suoraan paikallisille.Onko joku teettänyt vaatteita Gambiassa,mikä olisi hyvä
paikka?
Kiitos ,jo etukäteen
| |
| | |
30.10.06, 09:12
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Hei Maria
Soita lentoyhtiöön ja pyydä lupaa ylimääräiselle ilmaiselle rahdille. Antavat mielellään humanitaaarista apua varten, jos koneessa on vielä tilaa. Olemme menossa joulukuussa ja tavaraa tuntuu löytyvän mukaan ihan mahdottomasti:).
| |
| | |
02.11.06, 18:21
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Elwiira Soita lentoyhtiöön ja pyydä lupaa ylimääräiselle ilmaiselle rahdille. Antavat mielellään humanitaaarista apua varten, jos koneessa on vielä tilaa. Olemme menossa joulukuussa ja tavaraa tuntuu löytyvän mukaan ihan mahdottomasti:). | Kiitos,tiedosta Elviira.Hyvää matkaa.Kuinka pitkään olette?Me olemme kaksi viikkoa.
T:maria
| |
| | |
05.11.06, 09:54
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | Maria
Olemme myös 2viikkoa. Käymme ensimmäisellä viikolla Senegalissa 3pv. matkalla. Tarkoitus on kierrellä Gambiaa myös maaseudulta.
Paperia saa kuulemma ostaa paikan päältä, mutta muuten kaikki piirustustarvikeet ovat mieluisia tuliaisia. Lastenvaatteet on hyvä ajatus, lapsilta puuttuu kaikkea. | |
| | |
06.11.06, 12:29
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | ei kannata ihan mitä vaan viedä
muistakaa nyt kun roudaatte ilmaisia vaatteita sinne, että samalla tuhoatte paikallista elinkeinoa vaatteiden valmistuksessa. Kannattaa miettiä kyllä tosi tarkkaan mitä vie vai ostaako mieluummin sieltä ja lahjoittaa siellä. Hyttysverkot ovat kaivattuja ja tarpeellisia kaikkialla malaria-alueilla. Jos niitä voi ostaa paikanpäältä ja lahjoittaa tarvitseville perheille niin varmasti on osuva taa auttaa. Ihmishenkiä säästyy.
| |
| | |
07.11.06, 11:50
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ihan hyvä pointti kannattaa paikallisia yrittäjiä! Kuitenkin se hippu, mitä turisti voi viedä, ei kaada Gambialaisia yrittäjiä :). Edes laivakontillinen ei täytä maan tarvetta. Tärkeintä taitaa olla auttamisen halu. Kaikille se ei tule edes mieleen. Siksikin keskustelu ja yritys köyhimpien maiden auttamiseksi on tervetullutta. Matkailija voisi saada auttaessaan valtavasti lisää hyvää mieltä omaan eksoottiseen lomakokemukseensa. Kenties se voi johtaa joskus mittavampaankin toimintaan.. | |
| | |
21.11.06, 17:54
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vieläkö on:
Vaihtaessa rahaa saa mahdottoman ison nipun paikallista valuuttaa esim 100 €:lla?
Ei uskalla lähteä hotellialueelta muuten kuin taksilla ( jonka hotelli tilaa) kaupungille- taksilla hotellilta suoraan kohteeseen?
Illalla/pimeällä ei saa kävellä hotellialueen ulkopuolella?
Siitä on aikaa kun meikäläistä varoiteltiin näistä. Onko muuttunut tilanne? | |
| | | | |