Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaukomatkat > Brasilia
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
19.11.09, 18:43   #26 (linkki)
Ponta Nerga
(Vierailija)

asunto

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ss Näytä viesti
Tarviiko Brasiliasta ostaessaan taloa lomakäyttöön jonkun näköistä oleskelu lupaa?? Minkälaista aluetta on ceara?? Kiitos vastauksista!! :D
Cearan sijaan voisit harkita asunnon ostamista vaikkapa Natalista. Vaikka "Mies Riosta" ei pidä Koillis-Brasiliaa minään, niin itse olen siellä hyvin viihtynyt niillä 6:lla reissulla. Ei kai nämä ole mitään joko-tai asioita, eli vastakkainasettelu Rio-Natal on aivan turhaa. Rio on varmaan hieno kaupunki, ei siinä mitään. Tärkeintä lienee kuitenkin se, että tutustuu paikallisiin ihmisiin ja tuntee olonsa kotoisaksi. Hankin Natalin liepeiltä Ponta Negrasta kaksion muutama vuosi sitten eikä ole valittamista. Tiedä häntä oliko tuurit kohdallaan, mutta kaikki meni ihan jees. Nyt siellä on kuulemma ostajan markkinat maailman laajuisesta "taloudellisesta taantumasta" johtuen. Jso haluat vuokrata tai ostaa sieltä nurkilta asunnon, niin ota yhteyttä yritykseen nimeltä Service Center Natal www.scnatal.com.br. Sitä vetää Ana Paula Gardoso niminen brasilialainen nainen joka puhuu myös sujuvaa englantia ja ruotsia (asunut 10 vuotta).

Boa Viagem!

ps terveisiä "miehelle Rioon"
  Vastaa viestiin
21.11.09, 21:35   #27 (linkki)
Mies Riosta
(Vierailija)

Oba oba

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponta Nerga Näytä viesti
Cearan sijaan voisit harkita asunnon ostamista vaikkapa Natalista. Vaikka "Mies Riosta" ei pidä Koillis-Brasiliaa minään, niin itse olen siellä hyvin viihtynyt niillä 6:lla reissulla. Ei kai nämä ole mitään joko-tai asioita, eli vastakkainasettelu Rio-Natal on aivan turhaa. Rio on varmaan hieno kaupunki, ei siinä mitään. Tärkeintä lienee kuitenkin se, että tutustuu paikallisiin ihmisiin ja tuntee olonsa kotoisaksi. Hankin Natalin liepeiltä Ponta Negrasta kaksion muutama vuosi sitten eikä ole valittamista. Tiedä häntä oliko tuurit kohdallaan, mutta kaikki meni ihan jees. Nyt siellä on kuulemma ostajan markkinat maailman laajuisesta "taloudellisesta taantumasta" johtuen. Jso haluat vuokrata tai ostaa sieltä nurkilta asunnon, niin ota yhteyttä yritykseen nimeltä Service Center Natal www.scnatal.com.br. Sitä vetää Ana Paula Gardoso niminen brasilialainen nainen joka puhuu myös sujuvaa englantia ja ruotsia (asunut 10 vuotta).

Boa Viagem!

ps terveisiä "miehelle Rioon"

Kipaisin katsomassa noita sivuja ja ei voi muuta sanoa kuin etta kallista on.

1 - 2 huoneen asunnot, n. 50 - 60 neliota, hintaluokassa 130 - 200 tuhatta realia. Natalin kokoisessa kaupungissa ko. hinta on todella kova. Tietenkaan se ei rahakkaalle eurooppalaiselle ei tunnu missaan, mutta nain "paikallisena" voin sanoa etta ko. siten valittaja todellakin vetaa valista.

Toisaalta jos hinta takaa sen etta ei jalkeenpain tarvitse tuhlata omaisuuksia oikeussaleissa yms. niin kaipa se kannattaa.

Itse en Natalin kokoisessa kylassa maksaisi tuollaisia summia.

Taalla Riossa 250 nelioinen omakotitalo, Zona Oestessa, maksaa 200 - 300 tuhatta realia. Tietenkin jos Ponta Negra on verrattavissa esim. Rion Barra da Tijucaan niin kaipa hinta on kohtuullinen.

Kannattaa muuten ostaessa tarkistaa yhta jos toista, mm. juoksevat kulut. Niihin tietenkin kuuluu vesi, sahko (ehka kaasu) ja condominio. Varsinkin viimeinen on olennainen, se kun on ikaankuin yhtiovastike.

Ihan vain kuriositeettina, kuinka te, jotka olette asunnon ostaneet taalta ja joilla ei ole oleskelulupaa, olette onnistuneet tekemaan vesi- ja sahkosopimuksia. Puhumattakaan puhelimesta, satelliitti TVsta? Itse olen tapellut jokaisen instanssin kanssa ja paperisota on ollut aivan kauhea. Pitaa todistaa vaikka vallan mita ja siltikaan ei meinaa tulla mistaan mitaan ja minulla on oleskelulupa.....

Jokatapauksessa, onnea kaikille jotka ovat halukkaita hankkimaan asunnon Brasiliasta.
  Vastaa viestiin
28.11.09, 15:24   #28 (linkki)
Ponta Negra
(Vierailija)

pikkukylä Natal

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mies Riosta Näytä viesti
Kipaisin katsomassa noita sivuja ja ei voi muuta sanoa kuin etta kallista on.

1 - 2 huoneen asunnot, n. 50 - 60 neliota, hintaluokassa 130 - 200 tuhatta realia. Natalin kokoisessa kaupungissa ko. hinta on todella kova. Tietenkaan se ei rahakkaalle eurooppalaiselle ei tunnu missaan, mutta nain "paikallisena" voin sanoa etta ko. siten valittaja todellakin vetaa valista.

Toisaalta jos hinta takaa sen etta ei jalkeenpain tarvitse tuhlata omaisuuksia oikeussaleissa yms. niin kaipa se kannattaa.

Itse en Natalin kokoisessa kylassa maksaisi tuollaisia summia.

Taalla Riossa 250 nelioinen omakotitalo, Zona Oestessa, maksaa 200 - 300 tuhatta realia. Tietenkin jos Ponta Negra on verrattavissa esim. Rion Barra da Tijucaan niin kaipa hinta on kohtuullinen.

Kannattaa muuten ostaessa tarkistaa yhta jos toista, mm. juoksevat kulut. Niihin tietenkin kuuluu vesi, sahko (ehka kaasu) ja condominio. Varsinkin viimeinen on olennainen, se kun on ikaankuin yhtiovastike.

Ihan vain kuriositeettina, kuinka te, jotka olette asunnon ostaneet taalta ja joilla ei ole oleskelulupaa, olette onnistuneet tekemaan vesi- ja sahkosopimuksia. Puhumattakaan puhelimesta, satelliitti TVsta? Itse olen tapellut jokaisen instanssin kanssa ja paperisota on ollut aivan kauhea. Pitaa todistaa vaikka vallan mita ja siltikaan ei meinaa tulla mistaan mitaan ja minulla on oleskelulupa.....

Jokatapauksessa, onnea kaikille jotka ovat halukkaita hankkimaan asunnon Brasiliasta.

Boa Tarde Mies Riosta,

Oikeassa olet, Natal on Rioon verrattuna pieni kyläpahanen Koillis-Brasiliassa, vaivaiset 800 000 asukasta. Sähkösopimuksen kanssa ei ole ollut ongelmia, eikä muidenkaan sopimusten kanssa. SCNatalin kanssa on maistraatissa (tai vastaava) vahvistettu sopimus jossa lukee, että k o yritys on (tai oikeastaan Ana Paula Gardoso) oikeutettu edustamaan minua ja tekemään sopimukset puolestani. Ei se sen kummempaa vattinut kuin käynnin ja muutamia leimoja papereihin. Ei niitä virallisia juttuja täältä Suomesta olis mahdollista hoitaa. Pakko siellä on olla joku paikallinen asiainhoitaja. Maksaahan se, mutta minkäs teet.

Edelleen, vastakkainasettelu Rio-Natal on turhaa. Aivan yhtä turhaa kuin jos alkais väitteleen onko Helsinki parempi paikka kuin Ivalo. Jonkun mielestä on, toisen mielestä ei. Rio on Rio ja Natal on Natal.

Keep Cool!
  Vastaa viestiin
30.11.09, 18:21   #29 (linkki)
Mies Riosta
(Vierailija)

Rohkea olet

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponta Negra Näytä viesti
Boa Tarde Mies Riosta,

Oikeassa olet, Natal on Rioon verrattuna pieni kyläpahanen Koillis-Brasiliassa, vaivaiset 800 000 asukasta. Sähkösopimuksen kanssa ei ole ollut ongelmia, eikä muidenkaan sopimusten kanssa. SCNatalin kanssa on maistraatissa (tai vastaava) vahvistettu sopimus jossa lukee, että k o yritys on (tai oikeastaan Ana Paula Gardoso) oikeutettu edustamaan minua ja tekemään sopimukset puolestani. Ei se sen kummempaa vattinut kuin käynnin ja muutamia leimoja papereihin. Ei niitä virallisia juttuja täältä Suomesta olis mahdollista hoitaa. Pakko siellä on olla joku paikallinen asiainhoitaja. Maksaahan se, mutta minkäs teet.

Edelleen, vastakkainasettelu Rio-Natal on turhaa. Aivan yhtä turhaa kuin jos alkais väitteleen onko Helsinki parempi paikka kuin Ivalo. Jonkun mielestä on, toisen mielestä ei. Rio on Rio ja Natal on Natal.

Keep Cool!

Totean vain nain lopuksi etta olet todella rohkea. Itse en antaisi valtakirjaa taalla kenellekaan, en edes lakimiehille.

Toivottavasti et tule katumaan.
  Vastaa viestiin
17.03.10, 13:02   #30 (linkki)
elena
(Vierailija)

Ceara

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponta Negra Näytä viesti
Boa Tarde Mies Riosta,

Keep Cool!
Voisin tuohon vielä lisätä, että Rio edustaa sitä Ivaloa ja Natal taas Helsinkiä ilmastollisesti. :)
Itse asun Icaraissa noin 20 km Fortalezasta ja olen viihtynyt hyvin. Täällä onkin jo paljon suomalaisten omistuksessa olevia taloja, koska tämä paikka on rauhallinen ja aina lämmin. Merelle on matkaa kilometri. Rantatalot on tietysti ihanteellisia, mutta suola syö kaiken talosta.
Eikä mitkään kasvit tahdo viihtyä merenrannassa. Oma puutarha on ihan kiva, kun saa hedelmät sieltä. Talonmies on kaikissa taloissa ja hoitaa puutarhan ja myös talon siivouksen, minimipalkalla. Sähkö on ainut mikä täällä on hurjan kallista verrattuna Suomeen.
  Vastaa viestiin

05.06.12, 22:50   #31 (linkki)
Marjut
(Vierailija)

Vuokra-asunto Riosta? Apuva!

Moikka!

En tiedä kohtaako tämä viesti oikeaa henkilöä, mutta yritetään.

Tarvitsemme vuokra-asuntoa pikaisesti Riosta mielellään Ipaneman puolelta - Copakin käy. Tietääkö kukaan ihana ihminen suomalaista, joka vuokraa pidemmäksi aikaa omaa asuntoaan? Olemme siisti (lasten mielestä nipo) pariskunta ja tarvitsisimme asunnon kahdeksi vuodeksi. Lapset eivät tule mukaan. Hyvästä olemme valmiita maksamaan hyvin.

Vinkkaajalle tarjoan drinksut Helsingin sykkeessä ;D

Iloisin terveisin
Marjut

marjut.laakso@aurinkolaakso.fi
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku