| |  | |
16.02.05, 21:26
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Ayurveda
Minkälaisia kokemuksia löytyy erillaisista ayurveda yms. hoidoista??? Mitä? Missä? Maksoi?
| |
| | |
17.02.05, 07:24
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Ayurveda
Onko sinulla selvillä ayurveda-hoitojen perusteet ja filosofia?
Ayurveda-klinikoita on useita Goan turistialueella, puhumattakaan Keralasta josta se on ayurveda on kotoisin. Lääkärit lisäkoulutetaan Keralassa.
Hinnat vaihtelevat hoidon mukaan alkaen noin 500 rupiaa per kerta ja tunti. En osaa kääntää oikein suomeksi/englanniksi hoitojen nimityksiä. Itse olen kokeillut perushierontaa ja mm. flunssani parani yrttiöljyhieronnalla ja höyrykylvyillä. Ei tarvittu antibioottja, keuhkot puhdistuivat ja muutkin myrkyt tuivat ulos. Nivelhoidossa olen myös ollut.
| |
| | |
17.02.05, 21:24
|
#3 (linkki)
Jep, olen jonkun verran ""opiskellut"" asiaa ja käynyt täällä Suomessa ayurveda-konsultaatiossa, lisäksi erilaiset luontaishoidot ovat tuttuja.
Kävin viime vuonna useissa hoidoissa ja liikeelle lähti myrkyt ym. olo oli myös sen mukainen :) Nyt olen ollut kaukaa viisas ja ""puhdistanut"" itseäni jo etukäteen saavuttaakseni maksimaalisen hyödyn mahdollisista hoidoista.
Sain kyllä aika kovaakin käsittelyä, mihin Suomessa en ollut tottunut... voinkin hyvin kuvitella, että jos hieronnasta ym. ei tiedä etukäteen voi tulla pikku ""kammo"", ei tosin kaikissa paikoissa. Hoito oli hyvinkin erillaista eri paikoissa. Itse olen tottunut kyselemään asiakkaalta tarkkaan mahdollisista sairauksista yms. ja oli ihmeissäni kun alettiin suoraan hieroa ilman enempiä kyselyitä, siinä saattaa jonkun oireille käydä ""hassusti"". Luulen, että ihmisillä on aika erilaisia kokemuksia hoitopaikasta riippuen.
Oletko käynyt ihan lääkärin vastaanotolla vai suoraan hieronnassa? Osaatko suositella jotain tiettyä paikkaa? Candolimiin ollaan tulossa mutta ympäristö on tuttua. | |
| | |
18.02.05, 07:02
|
#4 (linkki)
Olen käynyt Saligaossa ayurvedisessä terveyskeskuksessa. Mikähän sen nimi nyt olikaan? Sivupiste on Bagassa. Ainakin neljä lääkäriä siellä on ja valtava apteekki.Oikein viihtyisä ja hyvin hoidettu paikka. Joka hoitohuoneessa on myös höyrypömpeli. Useinhan sitä ei ole. Aivan Galanguten keskustassa on klinikka jonka omistaa nuori lääkäripariskunta. Mies on ollut Suomessakin, Jyväskylässä antamassa hoitoja. Suomalaisia tuttaviani on käynyt siellä ja olleet tyytyväisiä. Tämänkään paikan nimeä en muista.
Koska asun Anjunassa olen nyt käynyt täällä sijaitsevalla uudella klinikalla, naislääkärin omistama.
| |
| | |
18.02.05, 19:13
|
#5 (linkki)
Kävin viime vuonna tutustumassa siihen Saligaon paikkaan, eikö se ole se paikka missä on myös Herbal Garden? Saimme esittelykierroksen ko. paikassa ja söimme siellä lounasta. ANHC The Ayurvedic Natural Health Centre taisi olla paikan nimi. Siellä oli erityisen asiantuntevaa porukkaa. Taidan käydä ainakin siellä kokeilemassa, heillä on muuten myös nettisivut.
Onko Anjunassa oleva klinikka minkä kokoinen? Muistan, että olemme ajaneet jonkun ayurvedic centerin ohi siellä päin...
Oletko viihtynyt Anjunassa? Asutko siellä talvet? Vai läpi vuoden? Mistä kautta olet vuokrannut asunnon? Utelee utelias, jolle asia ei mitenkään kuulu :) Oma haave on joskus päästä pidemmäksi aikaa, jotta voisi vuokrata jonkunlaisen asunnon. Mandrem, Asvem, Arambol kiinnostavat... Nyt ollaan lähdössä neljättä kertaa. Harmittaa ettei ole mahdollisuutta olla kun kolme viikkoa, siksi ei viitsi lähteä lentämään reittilennoilla ja vuokrata asuntoa vaan valitsee helpomman lento-hotellipaketin. Asvemissa ollaan tosin oltu aina viikon verran lomasta. No jos ei olla tyytyväisiä hotelliin varmasti etsitään jotain muuta majoitusta. Mahtaako muuten Anjunasta löytyä maaliskuussa pariksi viikoksi jotain asuntoa vai ovatko pidempiaikaisia vuokrattavia? Onko siellä muuten väkeä enemmän kun aiempina vuosina tähän aikaan (-> Tsunam)??
No tulipahan kysymyksiä, ei tosin kaikki hoitoihin liittyviä :)
3.3. on lähtö ja sitä kovasti odottelen...
| |
| | |
19.02.05, 07:36
|
#6 (linkki)
Tuntuu että ainakin täällä Anjunassa pyörii enemmän väkeä kuin esimerkiksi viime vuonna.
Anjunan klinikka on DR:Laxmi`s Ayurvedic Health Clinic. Anjunan kirkon lähellä, aika pieni.
Esimerkiksi talojen vuokraaminen sujuu yleensä vain kyselemällä. Täälläpäin on aika paljon vuokrattavia taloja.Joissakin on kyltti House to rent. Itse asun vuokratussa talossa, Anjunan ja Vagatorin rajamailla. Sillon tällöin käyn Morgimin ja Asvemin rannoilla. Talvet asun täällä, nyt on neljäs vuosi menossa.
Tulepa käymään. Voin antaa puhelinnumeroni ja sähköpostiosoitteeni. Lähden länsi-Bengaliin 27/2 viipyen pari viikkoa. Kotiin lähden maaliskuun viimeinen päivä.
| |
| | |
19.02.05, 22:08
|
#7 (linkki)
Heips Maija,
voit laittaa sähköpostia osoitteeseen litsea70@hotmail.com Annan sen kautta sitten virallisen sähköpostiosoitteeni. Ollaanpa yhteydessä ;-)
| |
| | |
19.02.05, 22:10
|
#8 (linkki)
Se osoite onkin Litsea@hotmail.com,
Pitkä päivä töissä niin kirjaimetkin menevät miten sattuu....
| |
| | |
20.02.05, 07:10
|
#9 (linkki)
Yritin lähettää antamallasi osoitteella viestiä mutta osoitetta ei hyväksytty. Mun on maijastiina@hotmail.com
| |
| | |
20.02.05, 09:50
|
#10 (linkki)
Kuten sanottu.. vähän väsytti. Laitoin sinulle juuri postia, siinä sitten oikea osoite :)
| |
| | |
20.02.07, 23:26
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | AYURVEDA
Menkää hyvät ihmiset Ayurvedisiin hoitoihin Goalla.Hintataso on Suomen verraten erittäin edullinen.Itse opiskelen Ayurveda hoitajaksi ja ollessani Intiassa Goalla sain lääkärin konsultaation eli hän pulssi dignostiikalla otti juuri sen hetkisen tilan kehoni tarpeista ja määräsi hodot sitä mukaa,joka päivä sain kokokehon periteisen hieronnan ja Shirodara öljynorohoidon,jossa lämmintä öljyä valutetaan tarkoin määritellylle alueelle otsalla,poistaa stressiä auttaa unettomuuteen saa koko kehon rentoutumaan ja itse viimeisellä eli 6 kerraalla olin lapsuuteni mansikkapaikalla,tuoksut,tunnelmat kaikki kuin lapsena.Kaikille jotka vaan vähääkään välittävät puhdistautua ja saada hyvää oloa suosittelen lämpimästi Ayurvedaa.Kotisuomessa voi hoitoja jatkaa koska meitä hoitajia on valmistunut ja valmistumassa useita.Ayurveda eli tietoa elämästä käsittää ruuan,unet,parisuhteen,lapsuuden,kaiki mitä on koettu ja tunnettu,astrologian,joogan,meditaation,päivittäis en rytmin,mausteet,yrtit ja paljon muuta,eli tietoa elämästä ja sehän on noita kaikkia.Niiden perusteella hoidetaan ja määrätään hoitoja.Kullekin tyypille omansa,tyypit Pitta,Vata ja Kapha sekä vielä näiden alalajit,eli voi olla kahtakin tyyppiä.Mutta enivei..hoidot puhdistavat sekä henkisellä että fyysisellä tasolla ja kannattaa ottaa lääkärin arvio omasta terveyden tilasta ja sen kautta saa juuri tarvitsemaansa hoitoa.Muistaa vaan sanoa kaiken mikä vaivaa.Kuuriluonteisena paras tulos eli suositellaan 7 hoitoa ja puolivuosittain uusinta kerran pari jonka voi otta jo suomessakin.Goalla ainakin Kalangutessa on näitä hoitoloita useita,terveeksi menoksi vaan.Ayurveda tulee Suomeen että rytisee ja se jos mikä on kokonaisvaltaista hoitoa,esim.Ruotsissa jo useat lääkärit ovat kouluttautuneet Ayurveda lääkäreiksi ja huomanneet kuinka on tehokas hoitomuoto.Ayurvedassa on myös paljon erilaisia hoitomuotoja,hikoiluhoidot,yrttinyytti eli Kizi hoito joskus jopa valutetaan lämmintä vuohen maitoa otsalle riippuen mikä on tarve.Monia erilaisia siis ja lääkäri määrää oman hoidon juuri sinulle.
| |
| | |
01.04.07, 09:33
|
#12 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| Ayurvedic Natural Health Centre
ANHC on oikein hyvä paikka ottaa hoitoja ja hierontoja. Itse kävin joka aamu joogassa kyseisessä paikassa. Paikka on Saligaossa ja taksi tulee hakemaan ja tuo takaisin. Puh 2409036 tai 2409275.
| |
| | |
26.01.12, 22:52
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Ayurveda
Terkkuja Intiasta
Olen parhaillaan Goassa. Hviä hoitoja täältä saa Ayurgreen Health Institute Ltd. Sertifiotu virallinen hoitola jossa lääkärit tekevät ensin kullekin hoiytosuunnitelma. Hoitoloita useampia eripuolella pohjois-Goa'aa. wwwayurgreen.in
Osan talvea vietän Keralassa jossa Ayurveda - hoitoloita on paljon. Ayurgreen Hospital
Suomessa Ayurveda koulutusta saa VEDA keskus
Tervetuloa tänne Intiaan Aurveda hoitoihin. kalevileht@gmail.com
Terkkuja
Intian KAlevi
| |
| | | | |