| |  | | |
13.09.07, 03:06
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Mikä Finnairin emoja vaivaa?
Olen lentänyt jo useamman vuoden HEL - BKK - HEL väilä reittilentona joko business tai economy - luokissa. Lennon numeroina on ollut joko takavuosien 091 / 092, 097/ 098 ja nykyinen 095 / 096.
Palvelu on surkeaa.
Erityisesti ihmettelen nykyistä aamulentoa Bangkokista, joka lähtee 1150 local, eli matkustajat ovat nukkuneet täydet yöunet ennen lentoa, mutta elokuvan alkaessa matkustamohenkilökunta vaatii laittamaan ikkunansuojat alas lennon loppuun asti??? Kone saapuu helsinkiin 1815, joten lento on kokonaisuudessaan päivälento. Edellisellä lennollani tämä herätti kysymyksiä erityisesti ulkomaalaisten keskuudessa. Vieressäni istunut vanhempi britti yritti raottaa suojusta ylös hetkeksi ja samalla sekunnilla finnairin vanhempi emo hyökkäävästi vaati välitöntä sulkemista lennon loppuun asti.
Matkustammeko rahtikoneessa? Vai onko kyse siitä, että he haluavat matkustajien nukkuvan 10h., jotta voivat levätä tarpeeksi crew-rest verhojen takana?
Joku kuitenkin alkaa valittamaan, että he vastaavat matkustajien turvallisuudesta. HE eivät vastaa turvallisuudesta juuri ollenkaan. Ovien arm & unarm + hätäuloskäytävien varmistaminen ja tiettyjen tarvikkeiden esilleotto hätätilanteessa ei vaadi kovinkaan monen päivän koulutusta apinallekkaan. Eiköhän ne oikeasti turvallisuudesta vastaavat istu siellä keulIlla ja toimivat yhteistyössä eri lennonjohtoelimien kanssa?
Hyvä esimerkki vuoden takaa oli, kun finnairin purseri ilmoitti kuulutuksessa, että hän on tämän lennon esimies, kapteeni kuulutti heti perään, että kyseinen purseri on tämän lennon lentoemäntien esimies, hän on tämän lennon päällikkö.
CC, SMELL THE COFFEE!
Takakeittiö, auki tai ei? Jonottaessani takakeittiön vieressä sijaitsevaan vessaan tuli (jälleen ulkomaalainen) kysymään, että voisiko hän o s t a a (kaukolennoilla muut kuin olut ja viini maksavat 4 euroa kpl.) yhden whiskyn elokúvan ajaksi. Vastaus oli, että tämä AY096 on siitä erikoinen lento, että täällä ei tarjoilla tai myydä alkoholijuomia takakeittiöstä, ainoastaan kärryistä. Tulivathan ne kärryt....7 tuntia ko. herrasmiehen tiedustelun jälkeen, päivällistarjoilun jälkeen, n. 1h. ennen laskeutumista.
Teki kyllä mieli sanoa, että tulin tällä samaisella AY096:lla pari viikkoa sitten suomeen ja ainakin silloin takakeittiöstä sai ostaa mitä ikina halusi. Tuntuu, että takakeittiö on auki matkustamohenkilökunnan mielentilasta riippuen.
Uskomatonta toimintaa. Olen matkustanut Bangkokiin myös muilla yhtiöillä, mm. Lufthansa, Thai, British, Air France jne. enkä koskaan ole nähnyt vastaavaa toimintaa. Muilla yhtiöillä lentoemännät menevät trolleyineen pitkin lentoa ja kysyvät, että saisiko olla kahvia, teetä, olutta viiniä, konjakkia...finnairilla yksi turvonnut kierteli silloin tällöin v e s i pullon kanssa. Saisiko olla lisää lämmintä vettä?
Minun puolestani finnair voi tehdä mitä tekee, ainakin omat mailini ja lentoni aasiassa vaihdan jollekin toiselle oneworld- yhtiölle vaikka CX:lle tai Qantasille, joissa oikeasti osataan edes vähän pitää asiakkaista huolta.
Tämä vuodatukseni ei ollut yhdestä kokemuksesta, vaan n. 12 HEL - BKK - HEL lennon havainnoista. Finnairin aasialaiselle henkilökunnalle plussaa jaksoivat tehdä työnsä hymyillen, kurppanaamoista huolimatta.
FF | |
| | |
13.09.07, 05:20
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Totta
Kuvauksesi osui täydellisesti nappiin! Siihen ei oikeastaan ole paljon lisättävää. Olen itse jaksanut ihmetellä samoja asioita. Tiedän, että silti on matkustajia, joita ei nämä asiat haittaa pätkän vertaa, kunhan pääsee äkkiä perille ja takaisin kaikesta huolimatta. On kuitenkin meitä, joita palvelu kiinnostaa ja osaamme sitä vaatia vastineeksi maksamastamme, mielestäni aika runsaasta, hinnasta. Tästä syystä itsekin olen käyttänyt jo viimeisen kahden vuoden aikana kyseisellä reitillä, tulossa nyt neljäs kerta, muita vaihtoehtoja kuten SAS, Etihad ja CX. Hinta-laatusuhde on heillä toista luokkaa. Hyviä matkoja kaikille kaikesta huolimatta!
| |
| | |
13.09.07, 06:21
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Helppous houkuttaa Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Siamthai- Tiedän, että silti on matkustajia, joita ei nämä asiat haittaa pätkän vertaa, kunhan pääsee äkkiä perille ja takaisin kaikesta huolimatta. | Tämä varmasti päällimäisin syy Finnairin Bangkokin lentojen suosioon.Suora,suht´ vikkelä lento itselläkin se syy miksi tullut Finskillä lennettyä.Esim. Etihadilla matkustusaika venyy melkolailla,siksi helposti jää se reitti käyttämättä.
Itse viimeksi lentäessäni Finnairilla kotiinpäin tuolla mainitulla päivälennolla,mainitsin tarjoilupoliitikan kummallisuudesta silloiselle purserille,joka sanoi olevansa voimaton "uusien sääntöjen suhteen" ja kehoitti antamaan palautetta suoraan Finnairille.Liekö ollut paikkaansa pitävä väite,sillä mistään uudesta yleisestä linjanvedosta en ole kuullut,vaan nimenomaan kertomuksia siitä että toiminta on täysin riippuvaista siitä kuka,ja millä tuulella sattuu vuorossa oleva purseri olemaan.
Liekö siitä mitään hyötyä olla purnuttaa asiasta Finnairille,mutta eipä tuo mitään maksakkaan antaa hippasen palautetta. | |
| | |
13.09.07, 08:32
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Antakaa palautetta...
Aloittajan kirjoitus oli täyttä asiaa. kannattaa kyllä antaa sama palaute lennon jälkeen myös Finnairille. Purserin nimi mukaan. Lentoemäntien nimiä ei ole (turvallisuussyistä !?) näkyvissä, mutta purseri vastaa omalla nimellään toiminnastaan. Palautteen ei kannata olla ilkeämielistä tai yliampuvaa, vaan asiallisesti kertoa havainnoistaan. Ei voi olla Finnairinkaan edun mukaista, jos asiakkaat kokevat saavansa palvelua sen mukaan millä tuulella joku henkilö sattuu olemaan.
| |
| | |
13.09.07, 09:02
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | klupin kaikkitietävä iskee
Kohta saatte kuulla häneltä tuomion.Uskallatte arvostella finnairia.
| |
| | |
13.09.07, 20:35
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Totta
Mielestäni suomessa on ihan yleinen suunta että palvelu huononee. Finnairin suorat lennot ovat suht täynnä vaikka emot koneessa mitä tekisi. Saisivat silti ottaa mallia thaiemo sisaristaan!Itse olen onnekseni mennyt yölennoilla ja nukkunut melkein koko matkan.
| |
| | |
16.09.07, 01:28
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lensin kesällä Finnairilla Mumbaihin ja sieltä Thailla Bangkokiin. Hämmästyksekseni näillä yhtiöillä ei ollut kovinkaan paljon eroa palvelun suhteen. Finnairilla viiniä ja kaljaa kannettiin hymysuin pöytään niin paljon kuin vain jaksoi juoda. Ruoka oli intialaista ja niin hyvää, että luulin sen olevan Intiasta, mutta kuulemma Vantaalta se sittenkin oli kotoisin. Plussana Airbusin henkilökohtaiset näytöt jokaiselle matkustajalle. Thailla kyllä tarjosivat lisää juomaa oma-aloitteisesti (ja emotkin olivat ihan vähän kauniimpia), kun Finskillä sitä sai pyytää (ei siis tarvinnut kuitenkaan itse kävellä takakeittiöön ruinaamaan). Tätä en koe kauhean suureksi ongelmaksi.
Ymmärrän kyllä, että HEL-BKK lennolla juojia on enemmän, intialaiset eivät niin lentokoneessa läträile. Voiko olla, että palvelun taso vaihtelee näin paljon eri reiteillä, vai voisiko asiakkaassa itsessään olla myöskin joskus vikaa?
| |
| | |
16.09.07, 12:33
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | olitko?
Kuullostaa siltä,että lensit finskillä business-luokassa ja thailla turistipuolella.
| |
| | |
16.09.07, 18:46
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Thaimaan ilot
Vai voisiko olla niin,että Bangkokin reiteillä on niin paljon yksinmatkaavia miehiä menossa tai tulossa Thaimaan "iloista",että juomapuoli on vähennetty jo turvallisuussyistä? Reppanat kun luulee löytävänsä thaimaan tytöistä suren rakakuden...voi,voi!
| |
| | |
16.09.07, 19:05
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | niin tai näin
Oli mitä oli mut minä ja vaimoni (suomalainen) olemme käynneet 2 kertaa huom. thaimaassa j.n.e. finskillä matkustaneet niin onko sattumaa, että meidän kohdalla aina on ns. ruoat loppuneet?? Tarjoilivat mitä oli jäljlellä. Siis yhteensä 4 kertaa näin on käynnyt, viinoista viis, mutta kun matkustaa noin 11 tuntia niin ilmeisesti pitää ottaa varmuuden vuoksi omat eväät mukaan.. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
| |
| | |
16.09.07, 23:03
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | herätys
koita ensi kerralla valvoa siihen saakka, kun ruoat tuodaan "pöytiin". turha huudella perään herätessä tuntien kuluttua ruokailusta.
| |
| | |
17.09.07, 07:39
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | HKI-BKK
Finskin omalta hlokunnalta olen kuullut, etta eniten valituksia Aasian reiteilta tulee nimenomaan HKI-BKK-HKI reitilta. Syyta en tieda....
ja Aasiassa asuvana ja taalla paljon eri lentoyhtioilla matkustaneena....... yhta kiire niilla emoilla on Thain turistissa kuin Finskillakin. Ehka miesmatkustajia miellyttaa se emojen ulkonako vaan enemman, niin sita ei osaa muuhun kiinnittaa huomiota ;-), naisena talla asialla ei ole mulle mitaan merkitysta...
| |
| | |
17.09.07, 19:29
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oikea osoite valittaa on Finnair. Ottavat palautetta varmasti vastaan.
Turha täällä on "itkeä" huonoa palvelua. Ei auta vaikka miten...
Olen vain yhden kerran lentänyt Hki- BKK businesluokassa ja takaisinpäin turistiluokassa. Ei moittimista.
| |
| | |
17.09.07, 20:03
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | BKK
Itse olen lentänyt useamman kerran BKK-HKI väliä ja minulla ei ole koskaan jäänyt ruokaa saamatta ja aina on tarjoiltu se määrä alkoholia, kun olen tarvinnut (yleensä kolme viiniä). Välillä tuntuisi siltä, että olen onnekas, koska minulla ei ole mitään valittamista palvelusta. Tietysti kone on ahdas ja ei omia viihdekeskuksia, mutta suora yölento korvaa paljon. En ole oikein osannut edes kaivata niitä. Lisäksi pari kommenttia, siellä ei ole pelkästään humalaisia matkustajia ja eipä siellä ole pelkästään miehiäkään eli kavereilta kuullut jutut ovat vääriä.... Kannattaa joskus matkustaa itse. Itse pidän esim. Malaysian koneita aika likaisina ja ei Thain palvelu ole puoliksikaan niin ihmeellistä kun täällä väitetään.
| |
| | |
17.09.07, 20:55
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Näin on näppylät
Kyllä tosiaan Finnairin lentoemännät ovat aivan väärässä ammatissa, palvelu kuin entisessä Osuuskaupassa, ei muuta tuoretta kuin koivuhalkoja, tai vanhoja päreitä
| |
| | |
18.09.07, 09:55
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Väärä osoite Oikea osoite valittaa on Finnair. Ottavat palautetta varmasti vastaan.
Olen vain yhden kerran lentänyt Hki- BKK businesluokassa ja takaisinpäin turistiluokassa. Ei moittimista. | Siis eikö täällä voi k e s k u s t e l l a myös negatiivisista asioista?
Jotkut ehkä saaneet mielestään Finnairilla hyvääkin palvelua,jotkut mielestään selvästikin heikompaa.Vaihdetaan ajatuksia,eiks´ juu?
Itse lentänyt tuon HKI-BKK-HKI välin kuusi kertaa,ja palvelun taso kyllä heittelee varsin rajusti riippuen täysin vuorossa olevasta kabiini henkilökunnasta.
Heikointa touhu oli viimeksi päivälennolla. | |
| | |
18.09.07, 10:02
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Palaute Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Väärä osoite Oikea osoite valittaa on Finnair. Ottavat palautetta varmasti vastaan.
Olen vain yhden kerran lentänyt Hki- BKK businesluokassa ja takaisinpäin turistiluokassa. Ei moittimista. | Varmasti ottavat palautteen vastaan, mutta onko sillä sitten mitään vaikutusta.
Kun palaute on julkista, muutosta tapahtuu ennemmin tai myöhemmin.
Aivan varmasti Finnairillakin lukevat näitä matkailu-palstoja, se on varma.
Jo eivät ihan "virkansa puolesta", mutta lukevat kuitenkin ja vaikutusta
näillä on. Tyhmiä ovat, jos eivät julkista palautetta huomioi. | |
| | |
18.09.07, 16:47
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
"Aivan varmasti Finnairillakin lukevat näitä matkailu-palstoja, se on varma.
näillä on. Tyhmiä ovat, jos eivät julkista palautetta huomioi."
Ei siellä ( Finnair ) kukaan seuraa virkansa puolesta tätä palstaa.
Lehdistössä ( Valtakunnalliset suurlevikkeiset lehdet) annettu palaute on parempi huomion kiinnittäjä. | |
| | |
18.09.07, 20:50
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Tosi on Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Lehteen "Aivan varmasti Finnairillakin lukevat näitä matkailu-palstoja, se on varma.
näillä on. Tyhmiä ovat, jos eivät julkista palautetta huomioi."
Ei siellä ( Finnair ) kukaan seuraa virkansa puolesta tätä palstaa.
Lehdistössä ( Valtakunnalliset suurlevikkeiset lehdet) annettu palaute on parempi huomion kiinnittäjä. | Tuskin virkansa puolesta, mutta aivan varmasti henkilökunta tätäkin
palstaa lukee.
Muuten eivät ole selitettävissä ne Finnairin puolustuspuheet aivan
selvissä tapauksissa, joissa yhtiön toiminta on ollut ala-arvoista.
Tai sitten suuri osa suomalaisista on kuin teuraslampaita, jotka
hyväksyvät kohtalonsa nurisematta eivätkä tiedä paremmasta. | |
| | |
19.09.07, 09:31
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Heh heh
"Tai sitten suuri osa suomalaisista on kuin teuraslampaita, jotka
hyväksyvät kohtalonsa nurisematta eivätkä tiedä paremmasta" => tai sitten jotkut matkustajat luulevat olevansa koneen ainokaisia asiakkaita, joita pitaa palvella kuin kuninkaita ;-)
| |
| | |
19.09.07, 09:58
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Huvittavaa Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Shanghaist "Tai sitten suuri osa suomalaisista on kuin teuraslampaita, jotka
hyväksyvät kohtalonsa nurisematta eivätkä tiedä paremmasta" => tai sitten jotkut matkustajat luulevat olevansa koneen ainokaisia asiakkaita, joita pitaa palvella kuin kuninkaita ;-) | Shanghaist = Finnairin työntekijä, joka ei ole palveluhenkinen.
| |
| | |
19.09.07, 12:10
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | helppo tunnistaa
Finskin "agentit" keskittyvät täälläkin lähinnä töksäyttelemään ja puolustelemaan tekojaan.
Tuohan on suoraan tunnistettavissa käytöksestä myös ilmassa.
| |
| | |
19.09.07, 16:30
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tämä jonninjoutava keskustelu palveluista. Palvelu ei parane vaikka kovin purnaamme.
Osoittakaa valitukset oikeaan osoitteeseen.
| |
| | |
20.09.07, 10:24
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | yksi kysymys
Miksiköhän vaihtotahaa jumitetaan.."tuon myöhemmin"....
Tienaakohan siinä hyvin?
| |
| | |
20.09.07, 10:47
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | Kyllä tienaa Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja viraapeli Miksiköhän vaihtotahaa jumitetaan.."tuon myöhemmin"....
Tienaakohan siinä hyvin? | Pari kertaa on käynyt niin, että tuota vaihtorahaa ei ole tullut lainkaan,
vaikka se on luvattu tuoda myöhemmin.
Summat eivät ole olleet isoja, mutta jos näin on tapahtunut useamman
asiakkaan kohdalla, niin hyvä pottihan siitä kertyy palkan lisäksi.
Semmosia ne Finnairin emot ovat. | |
| | | | |