| |  | | |
05.05.11, 21:04
|
#101 (linkki)
| | (Vierailija) |
Varasin matkan marras-joulukuun vaihteeseen Cha-Amiin. Katalla ja Krabilla käyty ja nyt lähdetään katsastamaan Cha-Am...Hua Hin. Perheeseen kuuluu 4v ja 9v lapset. Kaikki vinkit otamme ilolla vastaan =) Tykkäämme matkoillamme retkeillä paljon ja mahdollisesti tulemme yöpymään pari yötä Bangkokissakin.
Hyvät markkinat, norsuratsastuspaikat(niissäkin tuntuu olevan huomattavia eroja), ruokapaikat...yms kiinnostavat =)
| |
| | |
17.05.11, 00:53
|
#102 (linkki)
| | (Vierailija) | Hua Hinistä; yleisesti kokemuksia. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Golffari Hua Hin'issa 12 kertaa käyneenä voin todeta seuraavaa:
- nähtävyyksiä itse kaupungissa ei ole kovinkaan paljon
- paikka aika pieni
- hintataso edullinen, mutta noussut aika paljon parin vuoden aikana
- ravintoloiden ruokatarjonta monipuolista, on eurooppalaista ja thai-ruokaa
- palvelu hyvin ystävällistä niin ravintoloissa kuin kaupoissakin, mutta tosi heikko
englannin kielen taito yleisesti ottaen joka paikassa
- taksit eivät tunne tätä pientäkään kaupunkia kovinkaan hyvin, pitää itse tietää
katuosoite mihin haluaa
- paljon hyviä hierontapaikkoja ja "hierontapaikkoja"
- golffareille loistavia pelikenttiä useita, siksi itsekin käyn täällä
- ei mikään eksoottinen paikka, jos sellaisia nyt on olemassakaan enää missään
- hyviä räätäleitä, niissäkin pitää tietää tarkasti mitä haluaa
Summa summarum, mieluummin Thaimaan Hua Hinissä kuin Kanarialla | Tervehdys kaikille! Olen Golffarin kanssa melko pitkälle samaa mieltä mutta haluaisin tuoda esiin omaa näkökulmaanikin. Avaanpa siis itsekin sanaisen arkkuni...
Kävin itse HH:ssa helmi-maaliskuussa. Paikka itsessään on tyypillinen thaimaalainen kaupunki. Kuten eräs tuttavani totesi, paras keino tutustua aidosti vieraan kulttuurin ihmisten elämään on mennä heidän keskuuteensa. Kaupunki on pieni, joka tarkoittaa sitä että se soveltuu hyvin rentoutumiseen. Jos haluat taksin löytävän asunnollesi / hotellillesi, kannattaa pyytää henkilökuntaa / lähimmän putiikin pitäjää kirjoittamaan paikan osoite siamiksi ja ottaa kännykameralla kuva lapusta jolloin voi kätevästi näyttää sen chauffeurille vähän suuremmassakin hiprakassa. Jos ajokortti löytyy, vuokraa skootteri ja tutki lähialuetta vapaasti, se kannattaa. Edes liikenne ei ollut niin hirvittävä kuin vaikuttaa ensi näkemältä.
Rantakohusta sen verran että vesi oli kirkasta eikä saasteita hiekalla ollut nimeksikään puhumattakaan hevosenulosteesta, ja minulla oli joko erittäin hyvä tuuri tai sitten aallot olivat mukavan korkeita. Tasan yksi meduusa tuli nähtyä, ja sekin kuollut ja huuhtoutunut veden mukana rannalle, parka. Rannan huonoja puolia olivat laskuveden aiheuttama rannan "oheneminen" ja rannan lyhyys. Muuta valitettavaa ei rannasta kaivamallakaan löydy löydy. Peukalonkynnen kokoiset ravut olivat sympaattisia; kaivautuvat äkkiä hiekkaan nähdessään jonkin tulevan kohti :)
Ravintoloita kyllä löytyy laidasta laitaan suhteellisen edullisella hintatasolla, ja merenelävät ovat aina tuoreita (, jolleivät olisi niin vatsani olisi kyllä ilmoittanut asiasta, joten testattu on). Suosittelen kokeilemaan nk. kansankuppiloita; hintataso kohdillaan ja mereneläväsalaatinkin saattaa syödä ilman pelkoa paikallisten suosimissa (testattu on).
Jos tosissaan haluaa "lihan hedelmää" maistaa, kyllä kokonainen korttelikin löytyy moista tarjontaa pullollaan, valitettavasti, ja jos kävelet alueen läpi niin ovat kyllä viehättävät daamit "tyrkyllä". Ilolinnut kuitenkin pysyvät poissa tieltä jollet mene kyseiselle alueelle. Muissa kuin edellä mainitun alueen yökerhoissa ja baareissa ilolintutoiminta oli suhteellsien hienovaraista eivätkä ilmeisimmätkään tapaukset nk. hyppineet silmille. Illanviettäjäisissa alkaa loppuillasta olemaan suurenevassa määrin 20-25- vuotiaita, joten kyllä löytyy niin thaimaalaisia kuin läntiseen kulttuuripiiriinkin kuuluvia, jolloin meininki saa hyvät mittasuhteet ja bileet elävät täysillä.
Räätäleitä löytyy, ja työn jälki on oikeasti hyvää. Vertailukohtana, kaverini kävi Kiinassa parisen vuotta sitten ja hinnat ovat samaa luokkaa; hyvän puvun saa à ~120€. Sisäänheittäjät tosin tuppaavat olemaan hanakoita, varsinkin laskusuhdanteen jälkimainingeissa ehtyneiden matkailijamäärien ja, näin ollen, myös tienestien varmuuden kutistuessa. Hihasta ei sentään revitty, toisin kuin jossain muualla.
Kannattaa vierailla käyttäjän "Laurih" mainitsemalla sivustolla Hyppy Oravanpyörästä( Hyppy Oravanpyörästä ). Lisäksi kyseiseltä sivustolta poimisin muutamia linkkejä:
- Hyppy Oravanpyörästä Blog Archive Shopping top-5 "Shopping Top 5", niin ruoka- kuin vaatetarjonnaltaan hyviä paikkoja löytyy, muutaman sain tietää vasta reissuni jälkeen.
- Hyppy Oravanpyörästä Blog Archive Oravat hyväksyy "Oravat hyväksyy", muutama itsekin testattu ruokapaikka löytyy listalta :)
- Hyppy Oravanpyörästä Oravien Opaskartta – Hua Hin "Oravien Opaskartta", heidän suosittelemansa paikat HH:ssa. Ja kyllä, se pinkinvioletti möykky joka näkyy zoomatessa on nk. punaisten lyhtyjen (eli punaisin neonvaloin varustettujen) baarien alue.
Overall, ei ole täydellinen paikka mutta kuitenkin sen verran hyvä että on tarkoitus vierailla tulevana talvena HH:ssa / lähialueella uudemman kerran. Viikonloppuisin löytyy bileitä alueen yökerhoista, mutta jos haluaa hissukseen rentoutua niin sekin onnistuu.
Tässä kaikki mitä nyt jaksan vuodattaa. Saa nähdä mitä alitajunta tuo vielä mieleen ja näin ollen sylki suuhun mukanaan...
| |
| | |
20.07.11, 11:34
|
#103 (linkki)
| | (Vierailija) | Hua Hin-kuljetus paikkaan sekä meduusa-tilanne
Hei
Olen lähdössä HH marraskuun 19 2 vk:ksi. Tietääkö kukaan, onko rannoilla siihen aikaan meduusoja? Pääseekö uimaan turvallisesti?
Bangokin Lentokentältä pääsee kuulemma edullisesti autolla HH. Olen kuulut, että voisi etukäteen tilata taksin sinne ja olisi aika edullinen. Tietäkö kukaan, mistä saisi oman kuljetuksen Bankogin kentältä HH??Onko sähköpostiosoitetta ja luotettavaa??KIITOS etukäteen tiedoista.
| |
| | |
20.07.11, 11:39
|
#104 (linkki)
| | (Vierailija) | Hua HIn-Kulejtus B-H sekä meduusat
Hei
Olen lähdössä HH marraskuun 19 2 vk:ksi. Tietääkö kukaan, onko rannoilla siihen aikaan meduusoja? Pääseekö uimaan turvallisesti?
Bangokin Lentokentältä pääsee kuulemma edullisesti autolla HH. Olen kuulut, että voisi etukäteen tilata taksin sinne ja olisi aika edullinen. Tietäkö kukaan, mistä saisi oman kuljetuksen Bankogin kentältä HH??Onko sähköpostiosoitetta ja luotettavaa??KIITOS etukäteen tiedoista.
| |
| | |
20.07.11, 15:46
|
#105 (linkki)
| | (Vierailija) |
Moi
Lentokentältä saat joko tiskiltä sovittua kuljetuksen tai sitten ihan taksijonosta taksi.
On ehkä hiukan epämukavampi matkustaa, mutta halvempi. Siis mitä arvosta valitse sen mukaan. Hua Hinissä toimii suomalaisen Kuisman kuljetuspalvelut. Ollaan käytetty ja oltu tyytyväisiä. Googleta niin löydät varmasti yhteystiedot.
Kerran ollaan oltu talvella eikä ollut meduusoja kaksi kertaa kesällä jolloin toisella kerralla on niin paljon ettei rannalla voinnut olla. En tiedä kuinka paljon siis vuodenaika vaikuttaa Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja raima Hei
Bangokin Lentokentältä pääsee kuulemma edullisesti autolla HH. Olen kuulut, että voisi etukäteen tilata taksin sinne ja olisi aika edullinen. Tietäkö kukaan, mistä saisi oman kuljetuksen Bankogin kentältä HH??Onko sähköpostiosoitetta ja luotettavaa??KIITOS etukäteen tiedoista. | | |
| | |
03.09.11, 17:34
|
#106 (linkki)
| | (Vierailija) | Meduusat Hua hinissa Lainaus:
Bangokin Lentokentältä pääsee kuulemma edullisesti autolla HH. Olen kuulut, että voisi etukäteen tilata taksin sinne ja olisi aika edullinen. Tietäkö kukaan, mistä saisi oman kuljetuksen Bankogin kentältä HH??Onko sähköpostiosoitetta ja luotettavaa??KIITOS etukäteen tiedoista. |
Olimme viime jouluna 2010 Hua Hinissa ja Hilton hotellissa 10 päivää. Hiltonin kohdalla rannassa oli lähes puolet ajasta punainen lippu, eli uiminen ei suositeltavaa ja vain omalla vastuulla. Ilmat olivat melko tuulisia. Niinä kertoina kun olimme rannalla, lähes päivittäin joku näki meduusoja vedessä enemmän ja vähemmän, myös kuolleita rannalla. Uiminen oli aika riskialtista, koska vesi on sameaa, eikä meduusat näy hyvin vedessä.
Hiltonin uima-altaan vesi oli liian kylmää 6-vuotiaalle pojalleni, eikä mereenkään voinut oikein mennä. Uiminen jäi todella vähiin.
| |
| | |
04.09.11, 08:56
|
#107 (linkki)
| | (Vierailija) | vesi Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija Olimme viime jouluna 2010 Hua Hinissa ja Hilton hotellissa 10 päivää. Hiltonin kohdalla rannassa oli lähes puolet ajasta punainen lippu, eli uiminen ei suositeltavaa ja vain omalla vastuulla. Ilmat olivat melko tuulisia. Niinä kertoina kun olimme rannalla, lähes päivittäin joku näki meduusoja vedessä enemmän ja vähemmän, myös kuolleita rannalla. Uiminen oli aika riskialtista, koska vesi on sameaa, eikä meduusat näy hyvin vedessä.
Hiltonin uima-altaan vesi oli liian kylmää 6-vuotiaalle pojalleni, eikä mereenkään voinut oikein mennä. Uiminen jäi todella vähiin. |
Samat sanat kun dellisessä oli myös Cha-Amin rannoilla,eli vesi sameaa ja meduusoja runsaasti. Ei mikään paratiisi todellakaan,jos katsoo rantoja. Yksi kerta riitti Cha-amin ihanuutta.
| |
| | |
06.10.11, 20:36
|
#108 (linkki)
| | (Vierailija) | Kalastus
Onko kukaan käynyt Cha-Amista kalastamassa? Emme ole kovia kalastamaan, mitä nyt perheen pojat mato-ongella kalastelevat harva se päivä. Thaimaan matka lähestyy ja tulikin mieleen, josko siellä lähtisi kalalle =) Mitäköhän lysti maksaisi, meneeköhän siihen koko päivä....?? Pojat olisivat ainakin kovin innoissaan...ja olisi perheelle ihan uusi juttu =)
| |
| | |
07.10.11, 08:12
|
#109 (linkki)
| | (Vierailija) | niin Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matkailija -74 Onko kukaan käynyt Cha-Amista kalastamassa? Emme ole kovia kalastamaan, mitä nyt perheen pojat mato-ongella kalastelevat harva se päivä. Thaimaan matka lähestyy ja tulikin mieleen, josko siellä lähtisi kalalle =) Mitäköhän lysti maksaisi, meneeköhän siihen koko päivä....?? Pojat olisivat ainakin kovin innoissaan...ja olisi perheelle ihan uusi juttu =) | Ihan vaan rannassa seisomalla se kalastus ei tosiaan onnistu.
Paikalliset toimistot myyvät ns. kalastusmatkoja. Ei ne mansikoita maksa. Käykää kysymässä kadulla kun näette paikallisia matkoja myyviä. Tuttuni kävivät merellä kalastamassa yhtenä päivänä, mutta tosiaan hintaa en enää muista.
| |
| | |
07.10.11, 14:58
|
#110 (linkki)
| | (Vierailija) | taksi Lainaus:
Bangokin Lentokentältä pääsee kuulemma edullisesti autolla HH. Olen kuulut, että voisi etukäteen tilata taksin sinne ja olisi aika edullinen. Tietäkö kukaan, mistä saisi oman kuljetuksen Bankogin kentältä HH??Onko sähköpostiosoitetta ja luotettavaa??KIITOS etukäteen tiedoista. |
Oltiin viime vuonan Cha Amissa. Tilattiin taksi BKK- Cha Am nettiosoitteesta thaicalltaxi. Maksoi jotain 2300 - 2400 bahtia suunta (meitä oli kaksi matkustajaa eli normi hlöauto). Tilaus oli helppo tehdä netissä, vastaus tuli vuorokaudessa, auto oli uusi ja ilmastoitu, maksettiin perillä tipin kera. Takaisin tilattiin sama palvelu ja yhtä hyvin pelas.
Toki sinne pääsee halvemmalla, mutta me toimimme näin ja oli ihan ok
| |
| | |
21.10.11, 15:53
|
#111 (linkki)
| | (Vierailija) | No eipä ole ko.henkilö käynyt hotellia edempänä Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SIMMARI KOKEMUKSIA HUA HINISTÄ. MISSÄ KANNATTAA KÄYDÄ ,HINTA TASO,MITÄ EI KANNATTA
TEHDÄ?
KOKEMUKSIA LENNOSTA,KUänLJETUKSESTA HOTELLIIN JNE |
Minä ainakin löysin koskemattomia hiekkarantoja ja paikallisia ihmisiä!Tartee lähteä vähän syrjempään hotellialueesta.Eihän Hesassakaan Keskustassa ole Paikallista väestöä kuin (5%).
Hinä asuin bunkaloveissa 2007 noin 10 -12km ydin keskustasta.Oli 4-6km hiekkarantaa ei turistaja paitsi mutamia nudisteja luulen että Sakuja.Myös muutama paikallinen perhe rannalla.
Illa kävimme kylällä syömässä paikalliskuppiloissa .Oli meno toista kuin turistirysissä:2 kertaa keskustassa ja kaksikertaa Blu Wavessa asunut.
| |
| | |
05.01.12, 13:31
|
#112 (linkki)
| | (Vierailija) | cha-am fishing lodge Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matkailija -74 Onko kukaan käynyt Cha-Amista kalastamassa? Emme ole kovia kalastamaan, mitä nyt perheen pojat mato-ongella kalastelevat harva se päivä. Thaimaan matka lähestyy ja tulikin mieleen, josko siellä lähtisi kalalle =) Mitäköhän lysti maksaisi, meneeköhän siihen koko päivä....?? Pojat olisivat ainakin kovin innoissaan...ja olisi perheelle ihan uusi juttu =) |
menossa taas maaliskuussa hua hiniin jo 9 kerta ja joka kerta pakko käydä kalassa cha amissa mahti kalastus puisto nimeltä cha-am fishing lodge jossa myös nuorilloe saalistakuu kalat kokoluokka 5-90kg itellä enkka 69kg virvelillä tosi edullinen opas avustaa pientä tippiä vastaan vaikka koko päivän lupa noin100thai bath 4 tuntia +syötit 30bath noin kannattaa käydä taksit kyllä tietää paikan
| |
| | |
06.01.12, 07:26
|
#113 (linkki)
| | (Vierailija) | ex Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sunshines Samaa mieltä, eka kerta jäi viimeiseksi.
Niinku se brassien Natal.
Tulipahan neki käytyä. | Hua on aikoja sitten menettänyt loistonsa. Pelkkä likainen ja törkyinen kylä,hotellialueiden ulkopuolella ei paljon viitsi liikuskella. Hotellien hintataso törkeä verrattuna esim etelä-Thaimaan kohteisiin. Hua Hin ei kyllä ole mikään lomaparatiisi,jos sellaista etsii.
| |
| | |
07.03.12, 18:50
|
#114 (linkki)
| | (Vierailija) | No huh! Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hua Hua on aikoja sitten menettänyt loistonsa. Pelkkä likainen ja törkyinen kylä,hotellialueiden ulkopuolella ei paljon viitsi liikuskella. Hotellien hintataso törkeä verrattuna esim etelä-Thaimaan kohteisiin. Hua Hin ei kyllä ole mikään lomaparatiisi,jos sellaista etsii. | Mä olen aikanaan tän maapallon kiertänyt moneen kertaan. Toi sun viittaus likaisuuteen ja törkyisyyteen menee kyllä ihan kakkapuheeksi. Montako spray-maalilla tohrättyä junaa olet täällä nähnyt? Ja vaikka toi pääranta on hiukan kivikkoinen ja samea, niin onhan tuolla Takiabin takana puhtaampia.
Hua Hinissa on varmastikin puhtain johtovesi Thaimaassa ja ilmasto sellainen, ettei tarvitse Tsunameja tai muitakaan ilmaston myllerryksiä pelätä. Aurinko paistaa vuodessa enemmän kuin esim Phuketissa.
Täällä on Aasian parhaimpia golf-kenttiä ynnä muuta sen kuninkaan lomapalatsin lisäksi.
En voi muuta kuin ajatella, että olet kännipäissään tullut ryöstetyksi jonkun britin takia ja sen jälkeen tämä onkin ihan paska paikka?
| |
| | | | |