Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaukomatkat > Thaimaa
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
05.05.12, 20:36   #1 (linkki)
Feenix
(Vierailija)

Thai Ry laittaa luukut kiinni

Thai Ry on ollut jo muutaman vuoden tilassa: ''Toiminta lakannut.'' Tuo sen seurauksena, että yhdistysmuoto ei kelvannut lopulta enemmistölle, mutta se ei sinänsä ole outo asia thaifoorumeilla. Muitakin foorumeita on samaan päätynyt. Loppumiseen oli useita syitä. Ylläpidolle se ei ollut business ja kritiikistä annettiin banneja liian monille.

Thai Ry foorumin olemassaolo oikeastaan ei ole enää ylläpidon käsissä, vaan ainoastaan kirjoittajat sen päättävät. Itse en paljoa kirjoittele ja käyn enimmäkseen siivoamassa spammirobotteja pois palstalta. Foorumi on siis vapaasti kirjoittajien hallussa. Muu ylläpito on myöskin kiinni muissa hommissa ja siksi harvemmin näkyy palstalla.

Oma arvioni on, että hiljenee tämän vuoden aikana liikaa ja laitamme luukut kiinni tai ainakin ylläpito loppuu. Me emme siihen vaikuta.
  Vastaa viestiin
05.05.12, 23:22   #2 (linkki)
Pattayan Jasu
(Vierailija)

Mikä on tai oli Thai Ry?
  Vastaa viestiin
06.05.12, 08:38   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2011
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pattayan Jasu Näytä viesti
Mikä on tai oli Thai Ry?
Ainakin vielä toimiva Thaimaa-aiheinen keskustelupalsta, taisipa olla niitä ensimmäisiä ja aikoinaan suurinkin. Itse olen liittynyt joskus maaliskuussa 2003 ry:n palstoille.
Thairy.net • Etusivu
  Vastaa viestiin
06.05.12, 11:00   #4 (linkki)
Leena Länsipuro
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KBH5050 Näytä viesti
Ainakin vielä toimiva Thaimaa-aiheinen keskustelupalsta, taisipa olla niitä ensimmäisiä ja aikoinaan suurinkin. Itse olen liittynyt joskus maaliskuussa 2003 ry:n palstoille.
Thairy.net • Etusivu
Samana vuonna liityin minäkin. Alkuvuodet meni hienosti. Oli satoja kirjoittajia ja Thaibuumi kävi kuumana. Kävimme samana vuonna mieheni kanssa Thaimaassa ensimmäistä kertaa.
Sitten tapahtui jotain? Olen kuullut, että ylläpito olisi syyllistynyt taloudellisiin väärinkäytöksiin. Olisi kiva kuulla asiasta enemmän, koska jokaiselle jotakin palstaa ei enään ole.
Tälläkin palstalla yli puolet jutuista on huuhaa juttuja.
  Vastaa viestiin
07.05.12, 19:15   #5 (linkki)
Tepa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leena Länsipuro Näytä viesti
Tälläkin palstalla yli puolet jutuista on huuhaa juttuja.
Näin on valitettavasti. Heinola on kaiketi todella tylsä paikka.
  Vastaa viestiin
08.05.12, 16:15   #6 (linkki)
Eestlane mõisnik

Käyttäjän Hadermann avatari

Rekisteröitynyt: 11/2011
Sijainti: Eesti Vabariik, Tartu
Thairy oli Teron ja Karin hiekkalaatikko. Valitettavasti molemmat ovat niin heikolla itsetunnolla varustettuja, että kokivat oman egonsa uhatuksi, jos heitä fixumpi rupesi kirjoittamaan hieman laajemmin sinne, kuten minä.

Toki tein Thairylla merkittävän GO IN ja COME BACKin, joka vieläkin lyö laineita. Palsta kuoli lähtöni jälkeen. Osalla sen aikaisista jäsenistä on minuun viha/rakkauslataus ja monilla vain toinen niistä.
Thaimaa-aiheisia juttuja pelkästään sinne ei riittänyt suppean lukijakunnan vuoksi viime vuosina. Oli olemassa osio Sana on vapaa.
Kirjoitin nimimerkeillä Jekke ja Jekke I Suuri. Aluksi ihan normaalisti, mutta en malttanut olla sohaisematta lintukotoa ja lähettää sitä sulkasatoaan nokkimaan.

KBH5050 tuli sieltä heti tänne valistamaan kuka olen. Voi ressukkaa. Sain kaiketi sieltä kolme kertaa bannit ja sitten lopullinen porttikielto eliniäksi. Kari perusteli sitä kuin alakoulun opettaja tokaluokkasen ensimmäistä ainetta. Tunsin Karia kohtaan syvää sääliä ja myötähäpeää. Koulutuksen puutteelisuus iski läpi, joka on Karia aina vaivannut ja rieponut.

Juttuni ovat siellä edelleen luettavissa, ellei niitä ole poistettu, koska ei niissä ole mitään bannien aihetta.

Heikko itsetunto ylläpidossa on kaiken takana. Pieniä ihmisiä ja pieniä ympyröitä. En sääli heitä, mutta yritän ymmärtää heidän inhimillisiä heikkouksiaan.

TeeTee edestä. TeeTee takaa. TeeTee makaa ja taustalla toki Hua Hinin komia talo. Arkkitehtoonisesti täysi susi.

Kari eli Udon Lung oli ennen Thaimaahan muuttoa aluemyyntipäällikkö Japanilaisessa autotehtaassa. Sitä ei pitänyt koskaan unohtaa. Varmasti ihan hieno saavutus Karille, sillä koulutuksella.

Muut kirjoittajat eivät saaneet olla enempää kuin nämä ruhtinaat. Minua naurattaa kaikki jaskanjauhanta minun maksamattomista veroistani, vaikka tiesivät minun asuvan Suomen ulkopuolella. Voi teitä pieniä ressukoita
Hauskaa kesää piruparat!
Kaikille muille riemukkaita ja nautinnollisia Thaimaan matkoja!!!!!!!!!!
  Vastaa viestiin
10.05.12, 23:27   #7 (linkki)
Amspu
(Vierailija)

huihai,suomessahan kuprut teit ja verot jäi pystyyn. mitäs sillä väliä missä pakoilet, vaikka syöt laihaa keittoa virossa. onko verot maksettu? koska maksat?
  Vastaa viestiin
11.05.12, 05:44   #8 (linkki)
Carl Victor
(Vierailija)

Samaa mieltä Ampsun kanssa.
Kuinkahan monta näitä rouva Eva Hadermannin toisianimimerkkejä vielä löydämmekään käyttöömme?
Täälläkin niitä on lukuisia ollut jo Evan lisäksi. Täälläkin on saanut rekisteröidä useampia ja sitten nuo lukuisat, joita ei ole rekisteröity!
Tuo Eva jäi pois moninimimerkiltä jostain syystä, sopisi kylläkin hyvin hänelle, on niin akkamaiset jutut.
  Vastaa viestiin
13.05.12, 06:29   #9 (linkki)
lukijanne
(Vierailija)

Onneksi on olemassa huomattavasti suositumpi ja täynnä mielenkiintoisia Thaimaa-aiheita pursuava
THAIMAA - aiheinen keskustelupalsta • Etusivu
Ylläpito hoitaa hommansa kuten pitää ja keskustelu on asiallista.
  Vastaa viestiin
13.05.12, 07:01   #10 (linkki)
vaivainen kaiken kokee
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lukijanne Näytä viesti
Onneksi on olemassa huomattavasti suositumpi ja täynnä mielenkiintoisia Thaimaa-aiheita pursuava
Löytyy myös Thai ry
Thairy.net • Etusivu
Siellä ei Hotoja ole, kuten klupilla ;)
  Vastaa viestiin

13.05.12, 07:03   #11 (linkki)
vaivainen kaiken kokee
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vaivainen kaiken kokee Näytä viesti
Löytyy myös Thai ry
Thairy.net • Etusivu
Siellä ei Hotoja ole, kuten klupilla ;)
Toimii vielä ja kirjoituksiakin löytyy, joita ei klupilta löydy, kun ei asiantuntemusta sielläkään kaikkeen riitä.
  Vastaa viestiin
13.05.12, 11:31   #12 (linkki)
Tepa
(Vierailija)

Lainaus:
Siellä on kaksi pääteemaa. Lakanamaksut ja thaivaimolle sosiaaliturva Suomessa. Heti pitää morsion saada korvausten piiriin.
  Vastaa viestiin
13.05.12, 18:19   #13 (linkki)
Carl Victor
(Vierailija)

Hyvä Tepa, todellakin hienoa, että osaat esiintyä näin sulavasti. Kirjoitustyylisi kylläkin paljastaa välittömästi moninimimerkin!
Eläköön Hadermann!
  Vastaa viestiin
13.05.12, 20:00   #14 (linkki)
Eestlane mõisnik

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Carl Victor Näytä viesti
Eläköön Hadermann!
Eläköön, Eläköön, Eläköön. Tapelkaa, niin saatte tupakkaa.
  Vastaa viestiin
14.05.12, 09:53   #15 (linkki)
Yllytyshullu
(Vierailija)

Pitihän minun yllytyshulluna katsoa Thai Ry:n topiikkeja. Siellä keskustelee kaksi henkilöä. Toinen on ylläpidosta ja toinen on jäsen, joka tännekin syytää tuubaa kaiketi siitä toisesta exjäsenestä, joka on palstan jättänyt ymmärrettävistä syistä.
Kirjoittelivat kaiketi monella nimimerkillä, että palsta vaikuttaisi eloisammalta. Taitaa sama meiniki jatkua täälläkin.
  Vastaa viestiin
14.05.12, 10:08   #16 (linkki)
lukijanne
(Vierailija)

Jep, thai ry foorumilla kaksi vakio jäsentä antaa oman suppean näkökantansa asioista kun taas klupilla päivittäisiä kirjoittajia on tuhansia.
Näillä parilla ongelmatapauksella lienee peiliin katsominen kun eivät sulata samoja sääntöjä joihin valtaosa on tyyväisiä. Luvut sen kertovat.
Kyllä thairyä on elvytetty jo turhan pitkään. Viimeisenä keinona vip osiot avattu kaikille, mutta peli on menetetty jo vuosia sitten.
  Vastaa viestiin
15.05.12, 08:11   #17 (linkki)
peruutuspeili
(Vierailija)

Lainaus:
Jep, thai ry foorumilla kaksi vakio jäsentä antaa oman suppean näkökantansa asioista kun taas klupilla päivittäisiä kirjoittajia on tuhansia.
Onko eläkeläisen/työttömän päiväkänni vedetty? Vai että klupilla tuhansia kirjoittajia. Höpöhöpö! Samat joutilaat (noin 10 kpl) siellä äänessä koko ajan.
  Vastaa viestiin
15.05.12, 08:51   #18 (linkki)
Taikapeili
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja peruutuspeili Näytä viesti
Onko eläkeläisen/työttömän päiväkänni vedetty? Vai että klupilla tuhansia kirjoittajia. Höpöhöpö! Samat joutilaat (noin 10 kpl) siellä äänessä koko ajan.
Itse olen puhunut likaisesta tusinasta ja siihen päälle muutama mode. Toki joissain ketjuissa on enemmän kirjoittajia, mutta ei koskaan satoja, vaan kymmeniä. Thaiklupin taso putosi, kun säännöt muutettiin ja muuttui nykyiseksi pussikaljoittelijoiden sisäpiiriksi.
  Vastaa viestiin
16.05.12, 07:48   #19 (linkki)
Taxi 1006
(Vierailija)

keskustelu klupilla rajoittuu ryyppäämiseen, huorissa käyntiin, potenssilääkkeisiin ja rahan pihtailuun että missä saa halvimmalla. eli juuri sellaista syrjäytynyttä pussikaljasakkia.
  Vastaa viestiin
16.05.12, 19:46   #20 (linkki)
Huppe khii niiau maak
(Vierailija)

Kerran oli mielenkiintoinen keskustelu Thaiklupilla kuinka halvalla voi Thaimaassa syödä. Huppe voitti kisan ja kertoi pärjäävänsä 100 THB/päivä ruuan puolesta. Lounas ja päivällinen a´30 THB ja 40 THB jäi vielä jälkiruokiin. Lao Khao on halpaa ja iäkkäämpiä morsiamia saa ruokapalkalla sänkyyn.
90% Thaiklupin veljeskunnasta ovat näitä säästöbudjetilla liikkuvia raksojen aputyömiehiä ja muita hanttapuleja.
  Vastaa viestiin

16.05.12, 20:52   #21 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2011
Hieman ikävää, että täällä näitä palstoja näin kovin moititaan. Vaikka olenkin eronnut Klupilta, se johtui vain mielestäni aiheettomasta parin päivän bannista, niin siltikin pidän Klupia hyvinkin asiatietoisena paikkana, sain vain tarpeekseni Hotosta, vaikka häntä aikoinaan hieman äänestyksessä kannatinkin!
Olen tuolta Ry:n palstoilta aikoinaan lähtenyt TeeTeen tekemien järjestelyjen takia pois. Ry:n palstoille aloin kirjoittelemaan takaisin, kun kaimani alkoi siellä kirjoittelemaan aktiivisesti. Henkilökohtaisten syiden takia en ole tuonne infoon kirjoitellut enään.
Kaikki nämä ja vielä nuo mainitsemattomat palstat tekevät kuitenkin hyvää työtä jakaen ansiokasta tietoa Thaimaan asioista ja muualtakin.
Yhtäkään näistä palstoista en ole morkannut, enkä sitä tule tekemäänkään.
Mikäli henkilökohtaiset kemiani eivät satu yhteen näiden palstojen henkilöiden kanssa, siitä ei kylläkään voi vetää johtopäätöksiä, että olisin jotenkin vastaan näitä eri palstoja.
Nykyään kirjoittelen, vain omalla nimimerkilläni, joten uskokoon, ken tahtoo näitä, jotka nostavat nimimerkkiäni kaiken taakse, piilonimimerkeillä kirjoittavana.
Tähän topicciin ei sitten olekaan enään lisättävää, minulla!
  Vastaa viestiin
16.05.12, 21:56   #22 (linkki)
Eestlane mõisnik

Itse ymmärräsin aikoinaan tuon Huppen säästöbudjetin opiskelijoille tarkoitetuksi ja taisi Huppe mainita ruuan nimenkin ja lempiruuakseen Pad thain ja Bangkokin version.
Pad Thai - Wikipedia, the free encyclopedia
Joitakin vuosia sitten se tosiaan maksoi 30 THB ja ei se hinta siitä ole paljon noussut. Klupilla on monenlaista kirjoittajaa ja hyvä niin.
Olen asunut Thaimaassa jo niin kauan, että uutuuden viehätys on kadonnut ja lisäksi vaimoni on thaimaalainen, joten Thaimaa on aina hieman läsnä, vaikka olisimme kaukana Thaimaasta.
Sama taitaa olla KBH5050;kin. Ne asiat, jotka ovat meille itsestään selvyyksiä, ovat monille eksoottisia ja ihmeellisiä.
  Vastaa viestiin
19.06.12, 20:36   #23 (linkki)
Eestlane mõisnik

Thairust on saanud monologi. He heh.
  Vastaa viestiin
04.11.12, 07:07   #24 (linkki)
ex-finn
(Vierailija)

10v sitten... suomineito/huora raiskasi minut. ostakaa olutta. kaikki liiketoiminta jossa järkeä mennyt jo lontooseen, ja hyvää onnea heille. parempaa onnea fiksummile - s.e. asia on missä raha ja tulevaisuus on
  Vastaa viestiin
04.11.12, 12:13   #25 (linkki)
Veeti
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-finn Näytä viesti
10v sitten... suomineito/huora raiskasi minut. ostakaa olutta. kaikki liiketoiminta jossa järkeä mennyt jo lontooseen, ja hyvää onnea heille. parempaa onnea fiksummile - s.e. asia on missä raha ja tulevaisuus on
Todella asiallinen vastaus, onnittelut siitä! Varsin mieluisaa luettavaa näinkin hyvin ymmärrettävä teksti!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku