| |  | | |
16.04.06, 00:41
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Käärmeet
Kyllä niitä käärmeitä turistipaikoissakin näkee. Phuketissa, muistaakseni Karon- beachillä, vihreä käärme tiputtautui puun latvasta rikkinäisen auringonvarjon reiästä rantaravintolan tuolille. Kyllä siihen tuli vipinää, paikalliset kehottivat turisteja, jotka eivät itse saaneet jalkoja allensa, häipymään vähän kauemmas. Sanoivat kylläkin, ettei käärme ole myrkyllinen, mutta eivät kyllä itsekään menneet käärmettä lähelle, vaan pyydystivät sen pitkillä haarapäisillä kepeillä. Jostain syystä ne kepit olivat heti lähettyvillä. Vois ehkä päätellä, että ne käärmeet ei niin harvinaisiakaan ole!
| |
| | |
16.04.06, 11:32
|
#27 (linkki)
Minulla on sinun kanssasi vähän samannlainen kokemus Phuketin Karonilta. Hotellin uima-allasalueella oli käärme ja nopeasti puutarhurit sen listivät.
| |
| | |
16.04.06, 20:49
|
#28 (linkki)
Ei ole tarvinnut mennä kaukomaille asti, vaan olen törmännyt eläviin käärmeisiin Kreikassa, Unkarissa ja tietysti Suomessa.
Myrkyllisyydestä en tiedä, kun en tuntenut lajeja, mutta kiinnostaisi kyllä tietää (eläintieteilijät, pistäkääs siis viestejä). Kreikassa näin hyvin kirkkaanvihreän käärmeen, joka liikkui vilkkaasti ja jotenkin sivusuunnassa. Se meni kuuman tien yli, eikä ehtinyt paljon maata koskettaa. Se ei ollut mikään iso, mutta värinsä takia näytti aika hurjalta.
Unkarissa näin ison ja pullean käärmeen, se oli tummemman vihreä liikkui huomattavasti laiskempaan tahtiin.
Uimasilla olen myös nähnyt joskus käärmeitä, vaan en ole jäänyt niitä tarkemmin tutkimaan...
| |
| | |
26.12.07, 18:42
|
#29 (linkki)
| | (Vierailija) | käärmeet
onko kukaan nähnyt Goassa käärmeitä? Keniassa oli läheltäpiti -tilanne ja kammo tuli ja Intian matka edessä. Goaan pää-asiassa.
| |
| | |
06.01.08, 12:36
|
#30 (linkki)
| | (Vierailija) | Ei näkynyt
mutta kuulin että ne jatkuvat nuotiot joita on ympäri goaa eivät olisi ainoastaan roskien polttamista, vaan myös siksi että käärmeet pysyisivät savun ja hajun avulla loitolla!!
| |
| | |
27.01.08, 15:23
|
#31 (linkki)
| | (Vierailija) |
Patong Beachilla rantavedessä auringon laskun aikaan uiskentelemassa n. metrin pituinen vaalea käärme. Tuli kiire vedestä rantahiekalle!
| |
| | |
27.01.08, 21:48
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) | on ja ei ole Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja käärmekammoinen onko kukaan nähnyt Goassa käärmeitä? Keniassa oli läheltäpiti -tilanne ja kammo tuli ja Intian matka edessä. Goaan pää-asiassa. | Goalla on paljon käärmeitä, mutta kuivana kautena ne ovat sademetsien piilossa. Turistipaikoissa niitä näkee korkeintaan käärmeenlumoojien koreissa, yhden kerran olen nähnyt, joten ei niitäkään paljoa ole. Sadekautena käärmeet kuulema on vilkkaammin liikkeellä asumustenkin lähellä.
Sen verran olen juttuja kuullut, että vähän varovasti lähtisin metsiin kävelemään. Muuten ei tarvinne varoa.
Merikäärmeitä ilmeisesti myös on, mutta niistä ei ole vaaraa ihmisille, enkä ole koskaan meressä niihin törmännyt, vaikka olen siellä lillunut paljonkin. En ole koskaan kuullut kenenkään niistä varoittelevan, joten eipä tarvinne pelätä niitäkään.
| |
| | |
07.02.08, 09:07
|
#33 (linkki)
| | (Vierailija) | Käärmeet pelkäävät enemmän
Etelä-Intiaa kiertäessäni olen välillä sademetsissäkin ollut ja siellähän niitä käärmeitä riittää. Enpä toistaiseksi ole joutunut kokemaan kauhunhetkiä käärmeiden takia. Käärmekammoisena pidän huolen siitä että lähestymiseni kuuluu, enkä ole käärmeisiin törmännyt edes keskellä yötä pilkkopimeässä sademetsässä. Luikertelijat puikahtelevat äkkiä pakoon kun ihminen lähestyy. Puita ei tietysti tarvitse mennä halailemaan ja jos näkee käärmeen niin tärkeintä on säilyttää maltti, käärme pelästyy äkillisiä liikkeitä jolloin se voi luulla olevansa vaarassa ja silloin se tietysti hyökkää puolustautuakseen.
Niin ja auttoi se aika paljon tälläistä käärmekammoista tyyppiä että reissussa oli mukana asiantunteva paikallinen opas, joka osasi kertoa luonnosta faktaa eikä urbaanilegendoja.
Sen verran ihastuneita olemme etelä-Intian Keralaan, että seuraavalla kerralla otamme lapsetkin mukaan, tosin sademetsävaellukset jäävät väliin lasten kanssa reissatessa :) | |
| | |
29.02.08, 17:42
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) | judjdj
lfkfkfkkdkdjmdn
| |
| | |
02.03.08, 17:51
|
#35 (linkki)
| | (Vierailija) | Sri Lanka
Me olimme lomalla Sri Lankalla, ja käärme ilmestyi yksi päivä huoneeseemme. Tuntui sisään pääsevän, koska katon ja seinän välillä oli aukkoa. Kutsuimme hotellin henkilökunnan avuksi, jotka sanoivat, että käärme ei ollut vaarallinen. Mutta mistä sinä tämän tiedät !
| |
| | |
22.04.08, 20:21
|
#36 (linkki)
| | (Vierailija) | Kobra Chaweng Beachilla
En halua pelotella ketään, mutta itsekin naureskelin kaikille käärmejutuille näille palstoilla ennen elämäni ensimmäistä kaukomatkaa. Joulukuussa 2007 näimme poikaystäväni kanssa eräänä yönä sateen jälkeen vasta-avatun hotellin kävelypolun reunalla kobran. Polku oli lähes kasvillisuuden peitossa. En tajunnut ensin asiaa, luulin isoksi lehdeksi. Poikaystäväni meni yhtäkkiä aivan hiljaiseksi, ja hänen käytöksensä muuttui oudoksi. Itse en osannut edes pelästyä, ajattelin vaan, että suojelusenkelit ne meillä matkassa olivat.
Myöhemmin juttelin saarella asuvien suomalaisten kanssa, ja he tiesivät kertoa useita läheltä piti -tilanteita. Olen koulutukseltani sairaanhoitaja, mutta en osaisi kyllä mitään tehdä, jos käärme purisi. On vaikea tietää, mitkä niistä ovat myrkyllisiä, riskiä kun ei voi matkoilla ottaa.
| |
| | |
29.07.08, 12:43
|
#37 (linkki)
| | (Vierailija) | Arizonassa
Oltiin kesäkuussa vajaat kolme viikkoa Jenkeissä, lähinnä Arizonassa. Yhtenä tavoitteena oli nähdä kalkkarokäärme, mutta ei vaan onnistuttu. Olisi kuulemma pitänyt olla aamulla aikaisin lenkkipolulla, niin olisi voinut tärpätä.
Jos käärmekammo vaivaa kovasti kannattaisi yrittää rohkaista itsensä ja esim. jossain esityksessä uskaltautua koskemaan käärmettä. Olen itse entinen käärmekammoinen, mutta Tunisiassa lasten yllytyksestä otin käärmeen kaulalleni ja se todella tuntui yllättävän mukavalta. Kammo helpotti.
| |
| | |
09.08.08, 20:58
|
#38 (linkki)
| | (Vierailija) | gambiassa ravintolassa
niin viime talvena sellainen keski myrkyllinen käärme vähän häiritsi ruokailua franseska nimisessä puutarha ravintolassa
-vaihtelu virkisti ja oli kiva kuunnella porukan kirkumista
| |
| | |
21.01.09, 18:38
|
#39 (linkki)
| | (Vierailija) |
Näimme vihreän käärmeen jossa oli keltaisia pilkkuja asuimme centara hotellissa katassa huoneemme numero 8201tulimme rappusia alas ja rappustenpäässä olevassa puskassa oli lehtienseassa noin sormenpaksuinen vihreä käärme jossa keltaisia pilkkuja.
käärmettä oli ensin vaikea havaita ,mutta kun se sattui liikahtamaan niin vaimoni huomasi sen ensin minä ja poikani ei meinattu nähdä sitä ensin ollenkaan koska ei liikkunut enään.Suoja vari oli juuri samanlainen kuin kyseisellä pensaalla .Tämä tapahtui 07.01.09 noin kello 10.tämän jälkeen katsoimme aina tarkasti mihinkä astumme.Hotellin vartija kävi etsimässä ,mutta ei löytänyt ,mutta sanoi tekeväns selvää siitä jos löytää.(mahtoiko olla rauhoitettu?)
| |
| | |
29.03.09, 21:59
|
#40 (linkki)
| | (Vierailija) | Vietnamissa
Vietnamissa,Phan Thietissä yli kaksimetrinen jötikkä luikerteli ostoskadulla.Kello oli n 19.30 paikallista aikaa.Muutama paikallinen miekkonen ahdisteli tämän jötikän satimeen.Eräs heistä tainnutti sen lyömällä päähän.Paikallinen mopopoika nouti tämän käsivarrenpaksuisen olion kietomalla moponsa sarveen.Käärme oli dangerous paikallisten mukaan,ja siltä se kyllä näyttikin.Sen jälkeen oli hieman jännittävää kulkea huonosti valaistuilla teillä.Tämä tapahtui helmikuun lopussa tänä vuonna.
| |
| | |
31.03.09, 15:55
|
#41 (linkki)
| | (Vierailija) |
Thaimaassa ei näkynyt, mutta Intiassa 2 viikon aikana tuli vastaan 3 käärmettä. 2 pientä kirjavaa ja yks isompi. 2 niistä hotellilla... Myrkyllisyydestä/lajeista en tiedä. Aika hassua. Toi oli mun kolmas reissu Intiaan eikä aiemmilla reissuilla käärmeitä ole näkynyt.
| |
| | |
31.03.09, 15:57
|
#42 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ai niin ja tokalla Intian reissulla hotellihuoneeseen oli yön aikana ilmestynyt ISO hämis. Taksikuskin mukaan ei myrkyllinen, mutta ihon olisi polttanut.
| |
| | |
31.03.09, 19:07
|
#43 (linkki)
| | (Vierailija) | Buhahahahahahaaa Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja nelma Ai niin ja tokalla Intian reissulla hotellihuoneeseen oli yön aikana ilmestynyt ISO hämis. Taksikuskin mukaan ei myrkyllinen, mutta ihon olisi polttanut. | Ja lukutaidottoman taksikuskin juttuja uskotaan. Voi että suomalainen nainen on yksinkertainen.
| |
| | |
01.04.09, 17:23
|
#44 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oletteko lukeneet/kuullet mistään mediasta, että kotimainen turisti olisi joutunut käärmeen puremaksi lomamatkalla?
Eli turha pelotella.
Harmittomia hyönteisiä/liskoja on turha pelätä. | |
| | |
24.08.09, 10:17
|
#45 (linkki)
| | (Vierailija) | Käärme Phuketissa
Itse näin vihreän käärmeen Thaimaan Phuketissa hotellin edustalla. Olin etsimässä moposkootteriani hotellin parkkipaikalta kun takaa kuului kummallista sihinää. Käännyin ympäri ja noin kahden metrin päässä minua kohti luikeri vihreä, kuulemma myrkyllinen käärme. Sydän pamppaillen kävelin taakse päin kunnes käärme kääntyi ympäri ja jätti minut rauhaan. Käärme luikerteli siis keskellä päivää hotellin parkkipaikalla asfaltilla ja ihimisiä oli paljon.
| |
| | |
11.09.09, 16:32
|
#46 (linkki)
| | (Vierailija) | Merikäärmeet ovat myrkyllisiä
Ihan vain tiedoksi, jotta merikäärmeet ovat huomattavasti myrkyllisempiä kuin maalla elävät. En ehkä lähtisi niihin tutustumaan ja nopeasti lähtisen vedestä, jos sellasen näkisin. Purema on tappava ja myrkky nopeavaikutteista, että se on byebye jos semmonen pääsee puremaan. Jopa hait karttavat niitä!
En kyllä tiedä, onko purrut ihmistä ja jos on niin milloin ja missä syvyyksissä...
| |
| | |
11.09.09, 18:46
|
#47 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Turku
| Höpö höpö
Wikipediasta: "Niiden myrkkyhampaat ovat yläleuan etuosassa ja muistuttavat rakenteeltaan myrkkytarhakäärmeiden hampaita. Myös myrkky on vaikutukseltaan samanlaista ja vaikuttaa hermostoon. Vaikka merikäärmeiden myrkky voi olla yhtä tehokasta kuin kobrien, niistä ei ole juuri vaaraa ihmiselle. Tämä johtuu niiden myrkkyhampaiden lyhyydestä ja haluttomuudesta iskeä. Vaikka merikäärme purisikin ihmistä, niin se ei välttämättä aina käytä myrkkyään. Kalastajat poimivat usein merikäärmeitä paljain käsin verkoistaan, ja eräitä lajeja pyydystetään niiden nahan ja lihan vuoksi (kuten juovalattapyrstöä). Varmoja tietoja merikäärmeiden puremiin kuolleista on vain vähän."
| |
| | |
13.09.09, 11:58
|
#48 (linkki)
| | (Vierailija) | Käärme uima-altaassa
Thaimaassa Phuketin Patong beachillä joulukuussa 2007 oli käärme hotellin uima-altaassa. Olimme mieheni kanssa uimassa toisessa päässä allasta kun näimme muiden ryntäävän pois sieltä. Niinmpä mekin tulimme nopeasti ylös ja näimme n. metrin mittaisen käärmeen altaan matalassa päässä. Hotellin henkilökunta tuli heti paikalle ja heitti käärmeen pusikkoon, johon lopulta tappoi sen. En tidä oliko myrkyllinen, mutta nopeasti he tilanteen kuitenkin hoitivat. Ei aiheuttanut mitäään yleistä paniikkia, kaikki pysyivät rauhallisina ja ehkä enemmänkin uteiliaina näkemään käärmeen.
| |
| | |
22.05.12, 17:48
|
#49 (linkki)
| | (Vierailija) | Thaikäärme
Buriramissa vihreä myrkkykäärme 2 m oli huvimajamme sisällä kattoparrun päällä . Kun harjalla hätisti lähti tuuletusaukosta karkuun ja loikkasi katolta melkein pari metriä aidan päälle ja siitä karkuun. Yllätys oli tuo loikka. Meni ensin nopeasti s-mutkalle ja siitä suoristautuessaan lensi ilmassa vaakasuoraan. Olin niin lähellä, että halutessaan olisi loikannut päälle. Kannattaa pysytellä matkan päässä, lämpimässä käärmeet ovat nopeita. Kuulemma napsivat lintuja , hiiriä ja liskoja loikillaan. Tökkäävät myrkyn ja seurailevat minne paisti jaksaa raahautua.
| |
| | |
25.05.12, 07:21
|
#50 (linkki)
| | (Vierailija) | lak Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vallu Buriramissa vihreä myrkkykäärme 2 m oli huvimajamme sisällä kattoparrun päällä . Kun harjalla hätisti lähti tuuletusaukosta karkuun ja loikkasi katolta melkein pari metriä aidan päälle ja siitä karkuun. Yllätys oli tuo loikka. Meni ensin nopeasti s-mutkalle ja siitä suoristautuessaan lensi ilmassa vaakasuoraan. Olin niin lähellä, että halutessaan olisi loikannut päälle. Kannattaa pysytellä matkan päässä, lämpimässä käärmeet ovat nopeita. Kuulemma napsivat lintuja , hiiriä ja liskoja loikillaan. Tökkäävät myrkyn ja seurailevat minne paisti jaksaa raahautua. |
Viime talvena Khao Lakissa vihreä käärme hyppäsi puusta parvekkeellemme,kun istuimme kahvittelemassa. Muutenkin siellä näkyi päivittäin käärmeitä tien vierellä,kun kävelimme iltaisin keskustaan. En ole missään Thaimaassa nähnyt näin paljon käärmeitä,kun täällä Lakissa.
| |
| | | | |