| |  | | |
31.07.06, 12:35
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Barcelona pettymys
Vietimme kesällä neljän päivän lomasen Barcelonassa ja täytyy sanoa, että harvoin olen pettynyt kohteeseen tällä tavalla (matkoja on takanani noin 150 kpl, joten vertailukohtia löytyy). Kaupunki oli ruma ja siitä puuttui tyystin se ihana välimerellisyys ja dolce vita, josta esim Etelä-Ranskassa ja Italiassa voi nauttia. Gaudin töitä kyllä piisasi, ne olivat tietysti erikoisia, mutta oikeasti rumia ja mauttomia. Ainoa todella positiivinen asia oli hotelli Ritz-Carlton Arts, jossa palvelu ja olot olivat oivalliset. Barcelona vaikutti minusta lähinnä nuorison biletyskaupungilta ja siltä se monessa paikassa haisikin.... Lienenkö ainoa, joka ei pidä Barcelonasta, sitä kun aina niin ylistetään?
| |
| | |
31.07.06, 14:02
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Barcelona pettymys
On 40v. ja pajon matkustellut. Olin keväällä Barcelonassa ja olen kanssasi samaa mieltä. Kaupunki on kiva 20v. rättikauppoineen. Itse pidin kyllä Gaudista, mutta löytyy sitä arkkitehtuuria ja taidetta muualtakin. Jos kaupunkilomalle haluan, niin menen kyllä mielummin Nizzaan, Cannesiin tai
Italian San Remoon.
| |
| | |
31.07.06, 15:39
|
#3 (linkki)
Olin kanssa 4 pv ja aivan upea kaupunki. Rauhallisia viihtyisiä kujia ja upeita taloja / parvekkeita. Onhan siellä Ramblaksella häslinkiä, mutta 4 milj. asukaan kaupungissa löytyy myös hiljaisuutta ja rauhaa.
Ruokaravintoloita ja ostosmahdollisuuksia on kyllä todella paljon verrattuna Italian kaupunkeihin (siis myös vanhemmille, eikä vaan nuorisavaatteita). Joka korttelissa on ihania terassiravintoloita, missä voi viettää lepohetken. Lähden uudestaan...
| |
| | |
31.07.06, 17:46
|
#4 (linkki)
Oltiin 11pv. todella miellyttävä kokemus.Monipuolisuutta,siis kaikille jotakin jos osasi hakea.Matkustanut vuodesta -72,kertoja todella paljon. Katseltavaa ja koettavaa yllin kyllin.Ravintoloita varmasti joka makuun.
Iltamenopaikkoja myös yli 50:lle useampia.Veneilyä,autoilua y.m. Italiassa kulkenut Venetsia,Milano,Verona,Sisilia,Sardinia ja Gardan ympäristö,löi mielestäni nämä kaikki.Ei ongelmia lukuunottamatta "Ramblan ryöstöyritys" 2 olutta 18.83 euroa "La Zarzuella" Menkää ja ihailkaa kaupunkia ja ympäristöä (Autoillen esim.Andorra,Tarragona,Lleida,Girona) Kaikesta hyvästä huolimatta en palaa,koska on vielä niin paljon näkemättä.
| |
| | |
04.08.06, 08:30
|
#5 (linkki)
Vihdoinkin kohtalotoveri=) Oltiin kanssa poikaystävän kanssa viikko kesäkuussa enkä kyllä saanut oikeen mitään irti..Ehkä oli liian kovat odotukset ku kaikki ylisti niin paljon..Yritettiin kyllä tykätä,mutta ei vaan kolahtanut..No,tulipahan käytyä=)
| |
| | |
04.08.06, 08:49
|
#6 (linkki)
Te jotka ette pitäneet, ette tietenkään osaa espanjaa, vai?
| |
| | |
04.08.06, 10:48
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Barcelona pettymys Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Epäilijä Te jotka ette pitäneet, ette tietenkään osaa espanjaa, vai? | Osaan espanjaa, mutta en ymmärrä miksi pitäisi osata pitääkseen jostain paikasta.
Barcelona on 20-vuotiainen paratiisi ei siitä pääse mihinkään. Tapasbaarit suurta huijausta, ylihinnoiteltuja kissankuppeja kaikki annokset. Sitten joutuu vielä kaksinkäsin pitämään laukusta kiinni, jotta ei varas sitä veisi. | |
| | |
04.08.06, 12:07
|
#8 (linkki)
Me oltiin mieheni kanssa Barcelonassa maaliskuun loppupuolella ja kaupunkihan on aivan ihastuttava. Todella paljon katseltavaa ja kivoja ravintoloita eikä meitä ryöstetty edes. Paljon elämää Ramblasilla ja kiva istuskella katukahviloissa. Ei mitään ruuhkia turistipaikoissa, joten menkää keväällä, sillä maaliskuun lopulla oli jo ilmat sellaista + 18-20 päivisin ja iltaisin n. 15 astetta. Juuri sopiva ilmasto suomalaiselle kaupunkilomailuun. Me käveltiin joka päivä varmaan n. 15 km. Ollaan viiskymppisiä, eikä yhtään tullut sellainen tunne, että se on vaan nuorisolle sopiva paikka. Suosittelen lämpimästi!
| |
| | |
04.08.06, 12:37
|
#9 (linkki)
-84:
Barcelona iso kaupunki, eli mitä jäitte kaipaamaan tai mistä ette oikein saanu otetta. Kaupunkina se on monipuolisempi kuin Madrid, Rooma, Pariisi, New York, Bangkok, eli ... ?
Missään nimessä Barcelona ei ole pelkkien nuorien kaupunki. Päinvastoin aivan mahtavaa verrattuna esim Helsinkiin, jossa terasseilla notkuu iltasin vaan nuoriso.
Ostosmahdollisuuksia löytyy aivan valtavasti. Ruokapaikkoja yli 10.000, eikä tarvitse pelkkiä tapaksia syödä. 7 päivässä varmasti ehtii nähdä useammankin kaupunginosan ja monenlaista Barcelonaa. Toisaalta jos tulisin Helsinkiin ja kävelisin espaa Stokkalle ja satamaan päivittäin, niin eipä Hesakaan kolahtais
| |
| | |
04.08.06, 14:37
|
#10 (linkki)
Monipuolisempi kuin Rooma ja New York. Älä viitsi. Kuolen kohta nauruun. | |
| | |
04.08.06, 15:00
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Barcelona pettymys Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Epäilijä Te jotka ette pitäneet, ette tietenkään osaa espanjaa, vai? | Espanjasta on tullut suoritettua erinomaisin tiedoin yliopistollinen arvosana. Barcelonassa puhutaan kylläkin katalaania....
| |
| | |
04.08.06, 15:14
|
#12 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Turku
| Re: Barcelona pettymys
Kyllä, mutta kuten itsekin tiedät myös espanjalla pärjää ihan yhtä hyvin. Englannilla ei.
En ehkä riehaantuisi väittämään monipuolisimaksi kaupungiksi maailmassa, mutta kyllä Barcan tunnelmassa on jotain ainutlaatuista. Itse olen noin 2 x 20-vuotias, enkä missään tapauksessa allekirjoita väitettä nuorten bailukaupungista. Mutta tosiasiahan on, että kaikki eivät pidä ylipäätään Espanjasta. Ei Espanjansta löydä sellaista (minun mielestäni naiivia) ystävällisyyttä kuin esim. Kreikasta. Minulle Espanja edustaakin miellyttävämpää Välimerta. Kreikassa tylsistyn välittömästi.
| |
| | |
04.08.06, 19:00
|
#13 (linkki)
Minulle Placa Catalonia oli pettymys. Cataloniasta kirjoitetaan kaikissa opaskirjoissa että se on Barcelonan keskus. Iltaisin teinit jengeilivät placalla, niin että läpi ei meinannut päästä. Mielessäni olin kuvitellut sitä Rooman Piazza Navonan kaltaiseksi tunnelmalliseksi piazzaksi. Mitä vielä. Kyllähän sen näkee
Suomen katukuvastakin kuinka keski-ikäiset naiset tunkevat itsensä ja kilonsa teinirätteihin, joten Barcelonan kaupat ovat heille omiaan.
| |
| | |
05.08.06, 21:40
|
#14 (linkki)
Barcelona oli aikuiseen makuun mukava kaupunkikohde. Vietimme mieheni nelikymppisiä kahden kesken neljän päivän kaupunkilomalla. Näkemistä löytyi, kun heittäytyi vain turistibussien vietäväksi ... kauppahalli, la ramblan kävelykatu, hard rock cafee ja yökerhon erikoinen sisustus, kaikki mahdollinen, kirkot ja kenkäkaupat oli meistä kokemisen arvoista. Matka jäi mieheni mieleenkin ikimuistoisena, synttäriyllätyksenä.
| |
| | |
07.08.06, 16:35
|
#15 (linkki)
Palasimme juuri Barcelonasta viikon matkalta ja ekana matkapäivänä tuli pieni pettymys. Hetken aikaa kaupunki tuntui tosiaan vain 20-v. biletyspaikalta ja esim. Rambla kaikkea muuta kuin viehättävältä. Kun kuljimme kaupungissa laajemmin, alkoi kaupunkikin tuntua ihan erilaiselta. Aurinko, vihreät ihanat puistoalueet, Gaudin uskomattomat rakennukset (Sagrada Familia on vaikuttavin näkemäni rakennus, olkoonkin vaikka kuinka rakennustyömaa), kapeat viehättävät kujat Graciassa ja Barri Gothicissa jne. Kaupunki on melkoinen kansojen sulatusuuni ja tarjoaa jokaiselle jotakin. Jälkimmäinen onkin jossain määrin myös kaupungin negatiivinen puoli. Barcelonassa ei ollut niin vahvaa omaa henkeä kuin esim. Roomassa tai Prahassa. Mutta kaunis ja ihana kaupunki, jonka viehättävyyttä biletyskulttuuri kyllä hieman vähentää
| |
| | |
07.08.06, 22:31
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Koko Barcelonako pettymys?
Voi harmi, kun et ole löytänyt Barcelonasta mitään.
Olen saanut nauttia Barcelonasta 80-luvulla 2-kymppisenä ja nyt 2000-l nelikymppisenä muutamaan otteeseen työmatkoilla, ja aina vaan tykkään. Auttava espanjan kielen taito (ja/tai katalaanin, mutta sitä taitaa olla harvemmalla Pohjoismaissa) auttaa todella paljon niin B:ssa kuin muuallakin Espanjassa. Eikä tarvitse olla yliopistotasoa:)
Barcelonan yöelämä on keskustan menomestojen ohella minusta kyllä aika monipuolista - pikkukuppiloissa ollaan istuttu paikallisten tuttavaperheiden kanssa yömyöhään niin, että mukana on lapset, mummot, kissat ja koirat. Musiikkipaikkojakin löytyy moneen makuun.
Barcelonan lähistöllä yksi minusta kiehtova kohde on Figuerasin kaupunki ja siellä Dalin kotimuseo. Lasten mielestä se ei voi olla museo, koska siellä on niin hauskaa!
No, eihän kaikkien kaikesta tarvitse tykätä. Minä en esimerkiksi tykkää Italiasta. Ihan noin vaan yleistäen koko Italiasta:), enkä etenkään Etelä-Italiasta. Ja tiedä mistä kaikesta ihananasta jään siksi paitsi.
| |
| | |
07.08.06, 23:07
|
#17 (linkki)
Nyt puhutaan Barcelonasta eikä Figuerasista. Ihan sama kun sanoisin pidän Roomasta ja eritoten Firenzestä. Kaksi eri asiaa!
| |
| | |
11.08.06, 21:47
|
#18 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2006
| Minnalle
Mielestäni rinnastuksesi ei toimi. Figueras kuuluu Barcelonan lähiseutuun: lyhyelläkin Barcelonan reissulla voi helposti päiväseltään pistäytyä pienessä Figuerasissa. Firenzeen on puolestaan Roomasta aika tavalla pidempi matka, ja kohteina Rooma ja Firenze ovat molemmat niin runsaita, että ainakaan alle viikon Rooman matkalla tuskin kannattaa yrittää käväistä Firenzessä tai toisin päin.
| |
| | |
11.09.06, 11:58
|
#19 (linkki)
Barcelona on mielestäni todella upea ja monipuolinen kaupunki. Kaikista suurkaupungeistä löytyy huonot puolensa, niin myös Barcasta. Kaksi kertaa olen siellä käynyt ja parin kuukauden päästä uudestaan, se vei sydämeni.
| |
| | |
11.09.06, 19:48
|
#20 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2006
| Re: Barcelona pettymys
Katso kommentti kohdasta Barri Gothic
| |
| | |
04.10.06, 15:57
|
#21 (linkki)
Barcelona on vienyt myös minun sydämeni. Olimme mieheni kanssa elokuussa viikon reissussa ja aika ei riittänyt mihinkään. Siksipä suunnataan Barcelonaan uudestaan heti kun on vapaata töistä. Aivan ihana paikka!
| |
| | |
14.10.06, 21:59
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | Minä myös petyin
Olin kesällä päivän Barcelonassa ja petyin myös, ei ollut ollenkaan niin hieno kaupunki miltä kuulostaa. Gaudin rakennukset läheltä katsottuna olivat aika rumia.
| |
| | |
10.11.06, 13:40
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Eritäin hauskaa
Olimme viime kesänä Barcelonassa, ja pidimme kaupungista erittäin paljon. Olimme 50v matkalla ystävien kanssa. Olen pitänyt kaikista kaupungeista ym matkoista missä olemme käyneet.( Ja jos pitää aina erikseen mainita KUINKA PALJON matkustaa, matkustamme n 2-3 kertaa vuodessa) Mieli avoinna ja erillaisiin kulttuureihin avoimin mielin, ei se niin kamalaa ole. Itseasiassa emme edes nähneet minkäänlaista kamalaa biletystä, nuoria oli, mutta mitä sitten. Oli myös vanhoja ja siltä väliltä.
Menimme kyllä jo nukkumaan 00-01 yöllä, ja silloinhan vasta bileelämä alkaa, jos siihen haluaa mukaan,ja miksei sitäkin voi kokeilla.
Matkustelkaa ja nauttikaa, älkää marisko. Kaikissa kaupugeissa on hyviä ja huonoja puolia
Lapset muuten pitivät Barcelonasta, juuri Ramblan ja rannantähden
hyviä matkoja teille
| |
| | |
10.11.06, 14:37
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lissu = Martta
| |
| | |
17.11.06, 09:35
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minäkin paljon matkustelleena en tule kaipaamaan Barcelonaa. Tylsä kaupunki, jossa on joku ruma sementistä tehty keskeneräinen kirkko..
| |
| | | | |