Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > Barcelona
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
25.06.07, 19:24   #26 (linkki)
manolitosta
(Vierailija)

yäk barcelona

Olen käynyt barcelonassa muutamia kertoja pakosta, työmatkalla ym. Ei se mitenkään säväytä näin maailmaa kiertäneenä. Espanjakin täynnä mielenkiintoisempia paikkoja kuten esim Ronda ja Sevilla. Ihan tavallinen keskisuurikaupunki josta voi ostaa jotain ja jossa voi syödä keskinkertaisesti, mutta jossa saat pidellä laukkuasi kaksin käsin ja silmät selässäkin täytyy olla. Kyllä Rooma ja Ateena ovat mantereemme ykkösiä.
  Vastaa viestiin
30.06.07, 10:21   #27 (linkki)
Kreeta
(Vierailija)

Italia ja espanja sekaisin

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Martta
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epäilijä
Te jotka ette pitäneet, ette tietenkään osaa espanjaa, vai?
Espanjasta on tullut suoritettua erinomaisin tiedoin yliopistollinen arvosana. Barcelonassa puhutaan kylläkin katalaania....
Näinollen tietänet, että dolce vita on italiaa : dulce vida olisi oikea muoto !!
  Vastaa viestiin
01.07.07, 04:11   #28 (linkki)
quisquillosa
(Vierailija)

entäs

miten olisi Kreetalle " la vida dulce"...? Parempaakin espanjaa, jos tässä nyt saivarrellaan oikein kunnolla!
  Vastaa viestiin
06.09.07, 11:07   #29 (linkki)
Tiuhku
(Vierailija)

Ei kolahtanut

En ollut käynyt aikaisemmin Barcelonassa ja kovasti odotin matkaa, mutta pettymään jouduin. Mielestäni Barcelona oli ruma kaupunki, kovasti mainostettu La Rambla oli hälyisä ruma katu. Toki ne Gaudin työt oli ihan ainutlaatuisia, mutta se siihen se jäi. Ja se keskeneräinen kirkkokin oli typerä. Sanoisin, että suurta huijausta ja kusetusta koko paikka. Kalliit sisäänpääsymaksut, turisteilta nyhdettiin surkeasta moskaruoasta hirveät hinnat (myös sivuakaduilla!!!) ja kun ravintolassa huomattiin, että on turisti, viipyi ruoka ja lasku huomattavasti pidempään kuin paikallisilla. Vaikka tilasit espanjaksi. Muutama suositeltava ravintola löytyi, La Fonda ja Les Quinze Nits. Ruoka hyvää ja halpaa. Hotellit törkeän ylihinnoilteltuja. Palveluakaan en kehuisi. Kyllä mietin, että ei Suomessa tarvitse hävetä palvelusta tai hotelleistakaan. Ainoa asia mistä nautin, oli hyvä ruoka ja viini ulkoilmassa terassilla, mutta sitähän löytyy mistä vaan. En jäänyt kaipaamaan Barcelonasta mitään ja tuskinpa toiste sinne menen. Ryöstetty ei, vaikka kovasti sitä etukäteen pelkäsin. En nähnyt edes mitään ryöstelyyn viittaavaa, vaikka metrollakin surfattiin eikä ihan aina selvinkään päin oltu. Pidän enemmän Italiasta. Ja Kroatiasta.
  Vastaa viestiin
24.09.07, 14:42   #30 (linkki)
Pauli_T
(Vierailija)

8 päivää meni liian nopeasti

Barcelona oli mukava kokemus. Mitään Tiuhkun trolliviestin negatiivisesta vuodatuksesta en allekirjoita. Aivan Ramblan lähistöllä emme toki syömässä käyneet koska jo ylöspanosta näkee, että ne ovat tarkoitettu vain turisteille. Silti jopa keskustan tapas-baareista (missä tapakset ovat tikuilla merkattu) sai hyviä suupaloja 1.35-1.70 kappalehintaan. Olut 2 euroa. Kävimme kolmessa näistä "tikkutapas" paikassa useita kertoja ja aina olimme tyytyväisiä palveluun ja välipaloihin.

Syömässä kävimme vähän kauempana jossa hinnatkin olivat edullisempia. Esim. solomillo pippurikastikkeella 14.90. Barcelonetassa vastaava oli 5-10 euroa hintavampaa.

Me saimme aina hyvää palvelua vaikka espanja emme osaakkaan. Riittää kun sanoo muutaman sanan paikallista kieltä ja muistaa hymyillä ja katsoa tarjoilijaa silmiin.

Eri maiden vertailu on typerää, kaikissa on huonot ja hyvät puolensa. Ja jos on käynyt vain kahdessa muussa paikassa on Barcelona liian vaativa kohde.

Varmasti menemme Barcelonaan uudelleen. Kulttuuritarjonta on niin upeaa ja kaupungissa tapahtuu koko ajan paljon. Syyskuu on hyvä ajankohta. Turisteja vähemmän ja ilma ei ole liian kuuma.
  Vastaa viestiin
05.10.07, 15:55   #31 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Ne varkaat....

nimimerkki "manolitosta": eikö roomassa tartte pitää laukusta kaksin käsin kiinni?
  Vastaa viestiin
16.04.08, 02:51   #32 (linkki)
Gaudi
(Vierailija)

Sydämeni jäi Barcelonaan

Olen nyt kahden vuoden sisällä käynyt Barcelonassa 3 kertaa ja kesäkuussa menossa taas.Aivan ihana kaupunki.En osaa sanoa mikä sinne vetää uudestaan ja uudestaan, en vaan voi pysyä sieltä poissa, enkä tiedä miten kauan menee ennenkuin kykenen/haluan mennä jonnekin muualle, en ehkä koskaan.Tuntuu ajan haaskaukselta ja rahan tuhlaukselta mennä muualle.Barcelona on mulle se paikka jossa haluan olla.
  Vastaa viestiin
17.04.08, 13:37   #33 (linkki)
Lepakkotyttö
(Vierailija)

Heteroilla aina niin vaikeaa

Voi teitä, ainakin meille HLBT-kansalle siellä on vaikka mitä, koko Barcelona täynnä mukavaa menoa ja hyvää palvelua, ja kalliudesta ei voi sanoa, koska onhan meillä rahaa millä maksaa palvelusta ja muutenkin, homoilla on nyt kaikki vaan paljon paremmin.
  Vastaa viestiin
29.05.08, 10:50   #34 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2008
Barcelona ruma ?

Ei kai nyt sentään ? Kaupungissa on nuorekas meininki ja paljon kaunista nähtävää.
Makuasioista ei kannata kiistellä :-)
Oman mielipiteensä voi muodostaa vaikka kuvista:
http://www.saunalahti.fi/~vavauh/
  Vastaa viestiin
29.05.08, 19:48   #35 (linkki)
ei fani, mutta annan mahdollisuuden
(Vierailija)

niin ja näin

En ikinä sanoisi, että Barcelona on ruma - nimenomaan nähtävää siellä riittää ja kaupunki on sen verran iso, ettei ekalla kerralla oikein ehdi kaikkea (kunnolla) nähdäkään. Sitä paitsi olen enemmän sillä kannalla, että pitää ehtiä myös olla ja seurata paikallista elämää.
Siltikin, olen käynyt Barcelonassa pari kertaa, enkä saa siitä irti sitä samaa kuin mitä saan esim. Madridista. Siis sitä fiilistä, oloa, että on kuin "kotonaan". Nyt menen kesällä kolmannen kerran Barcelonaan muutamaksi päiväksi, nähtäväksi jää, löytyykö kesän lämmössä tunnelma paremmin...
  Vastaa viestiin
03.06.08, 00:56   #36 (linkki)
erik70
(Vierailija)

Siistiä verrata

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lissu
On 40v. ja pajon matkustellut. Olin keväällä Barcelonassa ja olen kanssasi samaa mieltä. Kaupunki on kiva 20v. rättikauppoineen. Itse pidin kyllä Gaudista, mutta löytyy sitä arkkitehtuuria ja taidetta muualtakin. Jos kaupunkilomalle haluan, niin menen kyllä mielummin Nizzaan, Cannesiin tai
Italian San Remoon.
Barcelonaa (1,6 M) Nízzaa (350K), Cannesia (75K) ja San Remoa (70K) vastaan. Vähän sama kuin joku sanoisi Helsingistä: "Jos kaupunkilomalle haluan, menen mieluummin Jyväskylään, Heinolaan tai Kouvolaan." Enkä tällä tarkoita etteivätkö kyseiset suomalaiset kaupungit olisi kaikki hienoja kaupunkeja, vaan sitä että kaupunkeja täytyy verrata todellisia, oman kokoluokan verrokkejaanvastaan.
  Vastaa viestiin
07.10.08, 22:35   #37 (linkki)
parastt
(Vierailija)

On meitä niin erilaisia ihmisiä. En itse tiedä mitään parempaa kuin Barcelona. Roomat ja muut sen sellaiset kivikylä mummolat ovat tylsiä, verrattuna Barcelonan mahtavaan kaikkeuteen. En osaa oikestaan sanoa yhtään huonoa puolta Barcelonasta. Aina lämmin, aina iloinen, kaunis, oikea (eli tässä kohtaa pakettimatkailijat voitte lopettaa lukemisen). Paras!
  Vastaa viestiin
17.10.08, 21:37   #38 (linkki)
Pauli_T
(Vierailija)

Barca voittaa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ei fani, mutta annan mahdollisuuden
Siltikin, olen käynyt Barcelonassa pari kertaa, enkä saa siitä irti sitä samaa kuin mitä saan esim. Madridista. Siis sitä fiilistä, oloa, että on kuin "kotonaan". Nyt menen kesällä kolmannen kerran Barcelonaan muutamaksi päiväksi, nähtäväksi jää, löytyykö kesän lämmössä tunnelma paremmin...
Aivan eri mieltä. Olimme tänä vuonna Madririssa 4 yötä kesäkuussa ja Barcelonassa viikon syyskuussa. Minusta Madrid on se vaikeammin lähestyttävä kaupunki. Pitää tietää oikeat seudut että edes löytää ravintoloita!

Toki baareissa saa pikkupurtavaa aina kun tilaa jotain juotavaa, tätä ei Barcelonassa tapahdu. Mutta se juttu on minusta meri. Ei sisämaan Madridissa koskaan voi mennä rannalle. Aivan typerä tekojärvi keskellä puistoa kertoo kaiken.

Toki Madridissa pitää kaikkien käydä edes kerran ja onhan siellä hienot museot Prado yms. Itse kuitenkin viihdyimme, mutta Barca vie voiton jos on pakko verrata.

Vastaa viestiin
10.01.09, 10:56   #39 (linkki)
Xavi.
(Vierailija)

on olemassa Espanjaihmisiä ja Ranskaihmisiä..

öh. Barcelona on Katalonian pääkaupunki ja katalaania siellä pitäisi osata, jotta kulttuuriin sisälle pääsisi. Itse olen asunut kaupungissa ja se on mahtava sekä vierailla että asua. Suosittelen tutustumaan paikallisiin ihmisiin myös. Ovat mahtavaa porukkaa ja osa katalaaneista tosiaan puhuu mieluummin englantia kuin espanjaa.
Mutta olen myös havainnut että on erikseen Espanjaihmisiä ja sitten Ranskaihmisiä. Olet selkeästi Ranskaihminen.
Itse olen Espanjaihmienen ja vähän Italiaihminen. En juuri yhtään Ranskaihminen.

PS. On muuten Barcelonan lentojen hinnat laskeneet. Kun viimeksi kävin maksoi lennot 250-300e ja nyt saa halvat lennot Barcelonaan jo 170 eurolla!
  Vastaa viestiin
18.01.09, 04:22   #40 (linkki)
45v.
(Vierailija)

Minulle Barcelona ei todellakaan ollut pettymys.Kahden ja puolen vuoden sisällä, olen siellä käynyt jo 5 kertaa ja kuudeskin reissu nyt keväällä edessä.Jäin totaalisesti koukkuun tähän ihanaan kaupunkiin.Joka reissulla löytää uusia nähtävyyksiä, ravintoloita kauppoja ja muita paikkoja joissa käydä.Barcelonan tunnelmassa vaan on jotain, mikä vetoaa minuun.FC Barcelonan pelit ovat myös mahtava kokemus.Espanjan ja katalaanin kieltäkin on jo tullut hieman opittua ja ekoilla reissuillakin tuli aivan hyvin toimeen myös englannilla.Toimeen tulee jos vain haluaa tulla.Tavallaan haluaisin käydä muuallakin, mutta matkaa suunnitellessa viime hetkellä valitsen kuitenkin aina Barcelonan.
  Vastaa viestiin
12.04.09, 12:42   #41 (linkki)
barcelona bullshit
(Vierailija)

VARKAIDEN PARATIISI BARCELONA

Sinne ei kannata mennä. Jos olet erehtynyt varaamaan matkan kannattaa perua ja mennä Helsinkiin tai Rondaan tai Madridiin jos haluat maksaa.

Suomessa voi kävellä kadulla ilman että 10 silmäparia koko ajan vahtii sinua ja porukkaasi kuka ryöstetään ja missä.
PYSYKÄÄ POISSA BARCELONASTA!
POLIISI SAA TAKUULLA PROVIKKAA VARKAILTA KUN NE SAA MELLASTAA MUSEOISSA JA METROSA JA KAUPOISSA AIVAN RAUHASSA.

Vastaa viestiin
18.05.09, 15:34   #42 (linkki)
Apurinapuri
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tebis
nimimerkki "manolitosta": eikö roomassa tartte pitää laukusta kaksin käsin kiinni?
Oma kokemukseni Roomasta oli ainakin se, että siellä olisi voinut kävellä vaikka seteleistä tehdyssä pikkutakissa niin kukaan ei olisi vienyt mitään. Olisiko olleet taskuvarkaat kesälomalla silloin, kun itse kävin siellä...?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku