| |  | |
12.02.07, 14:52
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Hostelleja Barcelonassa?
Ensimmäistä kertaa Barceloonaan menossa, joten antakaapas vinkkejä hyvistä hostelleista? Edullista ja jotka sijaitsevat "rauhallisella alueella" keskustassa eli ei millään huorakadulla/maahanmuuttajien osassa/rautatieasemien lähellä! | |
| | |
16.02.07, 11:51
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Minäkin
tarvitsen tietoa juuri noista Barcan hostelleista tai halvoista hotelleista. Sellaisista, joissa saa aamiaista ja ovat hyvällä seudulla. Auttakaa!
| |
| | |
18.02.07, 18:46
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | suosittelen
kokemuksesta etsimään sopivia apartementoksia kämpäksi. Tarjontaa on ja hinnat kilpailukykyisiä, samaan hintaan oma rauha ja keittiö aamupaloille.
Välttäkää ainakin Ramblan eteläpuolta, sieltä löytyvät nuo mainitsemasi elementit.
| |
| | |
19.02.07, 10:43
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Eli onko tuo Ramblan eteläpuoli juuri tuolla rannan päässä? Yritin googlata Barceloonaa ja red light districtiä ja tuli juuri Ramblan joku pääty =)
| |
| | |
21.02.07, 14:21
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Mieluusti kokemuksesta etsimään sopivia apartementoksia kämpäksi. Tarjontaa on ja hinnat kilpailukykyisiä, samaan hintaan oma rauha ja keittiö aamupaloille. | Ainakin meille sattui tosi kiva kämppä edulliseen hintaan: www.bcn-accommodation.com Siistit, viihtyisät huoneistot joko Ramplalla tai pienemmällä sivukadulla (tallers), johon ei liikenteen melu yltänyt. Valinnanvaraa kaupungissa on toki väärällään! Yllätys vain oli, kun yritettiin varata heinäkuun alkuun samaa kämppää se olikin jo varattu, eli ajoissa kannattaa olla liikkeellä. Ystäväperhe käytti tätä: www.spainbb.com ja olivat tyytyväisiä.
www.bcnrooms.com kautta taas työkaveri lösyi kämpän - ei hassumman oloisia nekään eikä niin pahan hintaisiakaan...
Siis jos teitä on useampi, niin parin (rupuisen) hostellihuoneen hinnalla saa jo isommankin huoneiston!
| |
| | |
22.02.07, 13:56
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hyviä hostelleja löytyy esim. täältä: http://www.barcelona30.com/. Noista olen itse kokeillut Hostal Orleansia, joka oli mukava ja edullinen perushostelli kivalla alueella. Siinä tosin on vanha juna-asema vieressä, mutta ei todellakaan ole mitään "pahamaineista rautatieasemaseutua" :-) Vanha asema ei ole edes kovin tiiviissä käytössä. Sen sijaan alueella on paljon aivan ihania ravintoloita ja mm. Picasso-museo on ihan kulman takana. On myös kävelyetäisyydellä kaikesta. Aamiaista tuolla ei ollut, mutta heti ulko-oven vieressä on ihania kahviloita, joissa aamiaisen nauttiminen oli suuri nautinto :-)
Mitä tulee sijaintiin, niin itse pysyisin pois Ramblalta (tarkoitan siis Ramblan Kalatonian aukion ja meren välistä osaa). Rakastan Barcelonaa, mutta vihaan Ramblaa. Sen sijaan Katalonian aukiosta ylöspäin (esim. Eixampe Izquierdo) on mukavaa aluetta hyvällä etäisyydellä, samoin tuo Born, jossa siis Hostal Orleans sijaitsee, on todella miellyttävä alue. Barri Gotico on tietysti ihana alue, mutta itse mieluummin majailen muualla, hinta-laatusuhteelta paremmilla alueilla.
| |
| | |
22.02.07, 13:57
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niin ja kuten joku jo mainitsikin, niin myös huoneistoja kannattaa katsella. Ainakin täältä olen itse varannut: http://www.oh-barcelona.com/en/advanced_search/. Löytyy tosi hyviä ja edullisia, etenkin jos on liikeellä useamman hengen voimin. | |
| | |
12.03.07, 16:23
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Barcelona BCN Loft
Moikka!
Oon talla hetkella Barcelonassa ja ekan vkon vietin hostellissa nimelta BCN Loft: http://www.bcnloft.com ennen ku loysin oman kampan. Voin todellakin suositella kyseista hostellia joka ei kyllakaan ole ihan perinteinen hostelli vaan tarjoaa matkaajille erityyppista majoitusta oman mieltymyksen mukaan. Itse yovyin dormitoriossa aivan La Ramblalla, joka oli aivan mahtava seka sijainniltaan etta tunnelmaltaan, hauskaa oli!!! Muut asunnot sijaitsevat eri puolilla Barcelonan keskustaa ja ovat joko yksityisia asuntoja ryhmille tai asuntoja kahden hengen huoneilla, joista kaikista loytyy keittio, jonka avulla saastaa pitkan pennin :)
Terkuin,
Mia
| |
| | |
18.03.07, 15:41
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Moi,
tulin juuri 4 päivän lomalta Barcelonassa, hotellina Lloret. Sijaitsee La Ramblan pohjoispäässä, aivan Placa Catalanyan vieressä eli todella keskeisellä paikalla. La Ramblan äänet kuuluivat aika hyvin, joten jos haluat hiljaisuutta en suosittele. Meillä huone onneksi ylimmässä, 3. kerroksessa. Pieneltä parvekkeelta pääsi seuraamaan kivasti kävelykadun elämää. Edullinen, ystävällinen henkilökunta, englannilla pärjäsi mainiosti. Suosittelen! Lisäinfoa -> www.hlloret.com | |
| | |
20.03.07, 15:52
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | BCN Loft
Kuten tuossa jo vanhaan viestiin vastasinkin, stekkaa www.bcnloft.com. Hyva alue, suht halpa ja kodikas ei/perinteinen hostelli. Mielestani laadultaan parempi kuin ne joissa aiemmin olen ollut.
| |
| | |
22.03.07, 12:36
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Suosittelen minäkin
Hei!
Tulimme just 5 päivän reissulta ja asuimme jo toista kertaan Hotel Lloretissa ihan Ramblan alkupäässä. Pyysimme huoneen jo varausvaiheessa pihanpuolelta jonne äänet kadulta eivät kuulu ja hyvin sai nukuttua. Ei keritty niitä maisemia hotellihuoneen ikkunasta katselemaan joten oli ihan sama mitä sieltä ikkunasta näkyi. Suosittelen kyllä tätä pientä ja siistiä hotellia. Aamiainen ei ole kummoinen mutta siitähän ei ole pitkä matka esim. "kauppahalliin" aamiaiselle.
| |
| | |
15.07.07, 22:58
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | http://www.hostellit.info
... löytyy Barcelonan hotelleja. Hostal Plaza on ainakin sijaintinsa puolesta erinomainen.
| |
| | |
27.07.07, 18:06
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Gracia
Onko kokemuksia/mielipiteitä hotelleista Gracian alueella? Liian kaukana?
| |
| | | | |