Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > Barcelona
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
26.05.09, 22:16   #1 (linkki)
Maik2ki
(Vierailija)

Lomailemaan Barcelonaan

Moi, lähden kesäkuun alussa viikoksi Barcelonaan. Matkustan ihan ensimmäistä kertaa ja odotankin innolla mitä kaikkea ihanaa kaupunki minulle tarjoaakaan :) Olisi mukava lukea muiden kokemuksia kaupungista. Kaikki tieto ja vinkit kiinnostaisivat minua. Kiiitoooos! ;)
  Vastaa viestiin

26.05.09, 22:33   #2 (linkki)
bARR0
(Vierailija)

Moi, Barcelona on suuri kaupunki jossa on paljon nähtävää. Suosittelisin kaupungin kiertämiseen julkisia kulkuneuvoja sillä liikenne on paikon todella ruuhkaista ja vuokra-autolla liikkuminen voi olla tuskaista. Ostosmahdollisuudet ovat erittäin hyvät mutta myös hintataso on osassa liikkeissä melko korkea. Kannattaa ehdottomasti tutustua La Sagrada Familiaan ja Antoni Gaudin muuhun arkkitehtuuriin. Mikäli kaipaat lisää vinkkejä ja kuvia Barcelonasta sekä Espanjasta, niin tässä sinulle asialliset sivustot:

Tietoa Barcelonasta ja Espanjasta:

http://www.espanja.suomalaisille.com
  Vastaa viestiin
27.05.09, 11:37   #3 (linkki)
varomies
(Vierailija)

varo varkaita! Vyölaukku pykälään ;)
  Vastaa viestiin
27.05.09, 20:19   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2006
Kokemuksia huhtikuulta

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maik2ki
Moi, lähden kesäkuun alussa viikoksi Barcelonaan. Matkustan ihan ensimmäistä kertaa ja odotankin innolla mitä kaikkea ihanaa kaupunki minulle tarjoaakaan :) Olisi mukava lukea muiden kokemuksia kaupungista. Kaikki tieto ja vinkit kiinnostaisivat minua. Kiiitoooos! ;)
Hieno kaupunki!

Oltiin huhtikuussa neljän päivän reissulla - paljon tuli kierreltyä ja nähtyä ja varmasti todella paljon jäi vielä seuraavaan kertaan - nimittäin varmasti mennään uudelleen.

Meidän majoitus oli Las Ramblasin poikkikadulla, joten Ramblasia tuli tallusteltua edes takaisin aamuin illoin - jo se on nähtävyys tavallaan vaikka onkin pullollaan turisteja. Kauppahalli on hieno elämys - Suomessa ei vastaavia ole.

Itse otimme kahden päivän hop-on-hop-off -bussiliput (kun toinen päivä ei maksanut kuin muutaman euron extraa) - sillä pääsi kiertämään tärkeimmät nähtävyydet omaan tahtiin.

Ehdottomasti on nähtävä Sagrada Familia, Parc Guell ja muut Gaudin luomukset - omalaatuista mutta kaunista arkkitehtuuria. Tanssiva suihkulähde (Font Magica) on myös näkemisen arvoinen illan pimetessä. Koko ranta on kivaa seutua.

Itse asiassa koko kaupunki on kaunis, tosin voin puhua vain keskustasta, koska emme muutaman päivän reissulla muualle ehtineet. Muutama kaupunkireissu on tullut heitettyä vuoden sisällä (Ateena, Rooma, Budapest, Barcelona) ja kyllä viimeinen veti voiton... seuraava matka onkin sitten Lontooseen...

Jos tulee mieleen jotain kysymyksiä, niin kysele ihmeessä - vaikka näitä keskustelupalstoilta mikäkin tietoa ja vinkkejä kovasti hain ennen matkaa.

Onnistunutta reissua ja nauttikaa!
  Vastaa viestiin
29.07.09, 11:31   #5 (linkki)
Eikkuli1
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja varomies
varo varkaita! Vyölaukku pykälään ;)
Ei nyt kannata paninoida. Jokaisessa suurkaupungissa noita riittää. Normaalilla valppaudella pärjää....
  Vastaa viestiin
20.08.09, 10:00   #6 (linkki)
Turistilippu
(Vierailija)

Matkalippu liikennevälineisiin edullinen: 3 päivää 15,20 euroa ja 2 päivää 10,70 euroa. On muitakin lippuja. Voi maksaa luottokortilla metroasemien automaateilla. Päivälipuilla saa huristella huolettomasti. Kertalippu 1,35 euroa, 10 matkan lippu 7,70.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku