Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > Budapest
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
13.06.12, 11:48   #26 (linkki)
Hellu
(Vierailija)

lasten lippu

Olemme lähdössä budaan elokuussa 2012 10-vuotiaan lapsen kanssa.Onko 7-päivän lippuja myös lapsille ja paljonko maksaa.Olen yrittänyt hakea vaikka miltä sivuilta enkä ole löytänyt,ainoastaan meille aikuisille kyllä on ja tällä hetkellä se maksaa 4600 ft. olisin kiitollinen jos joku osaisi vastata tähän.
  Vastaa viestiin
13.06.12, 13:16   #27 (linkki)
Hellu
(Vierailija)

lasten lippu

Olemme lähdössä budaan elokuussa 2012 10-vuotiaan lapsen kanssa.Onko 7-päivän lippuja myös lapsille ja paljonko maksaa.Olen yrittänyt hakea vaikka miltä sivuilta enkä ole löytänyt,ainoastaan meille aikuisille kyllä on ja tällä hetkellä se maksaa 4600 ft. olisin kiitollinen jos joku osaisi vastata tähän.
  Vastaa viestiin
10.02.13, 12:16   #28 (linkki)
tuvir48
(Vierailija)

eläkeläisen lippu Budapestin julkisissa

Osaisiko joku kertoa v. 2013 tiedot eläkeläisen "lipusta" julkisilla liikennevälineillä Budapestissa?
Tällä palstalla aikaisemmin on ollut tieto, että matkat eivät mitään maksaisi, mutta varma tieto olisi tarpeen. Olen lähdössä maaliskuun puolivälissä muutamaksi päiväksi ja täytin tammikuussa 65 v. Riittääkö passi tai jopa kopio passista iän todistamiseksi, mikäli sitä kysytään?
  Vastaa viestiin
12.02.13, 15:01   #29 (linkki)
guest
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuvir48 Näytä viesti
Osaisiko joku kertoa v. 2013 tiedot eläkeläisen "lipusta" julkisilla liikennevälineillä Budapestissa?
Tällä palstalla aikaisemmin on ollut tieto, että matkat eivät mitään maksaisi, mutta varma tieto olisi tarpeen. Olen lähdössä maaliskuun puolivälissä muutamaksi päiväksi ja täytin tammikuussa 65 v. Riittääkö passi tai jopa kopio passista iän todistamiseksi, mikäli sitä kysytään?
Passi riittää, kuvallinen EU-Suomen henkilökorrti niin ikään kelpaa, kopio passista ei.
  Vastaa viestiin
25.02.13, 14:21   #30 (linkki)
hoomoilanen
(Vierailija)

Nuoret ja vanhat

Edellä keskusteltiinkin yli 65 vuotiaiden EU-kansalaisten oikeudesta kulkea ilmaiseksi Budapestin julkisilla liikennevälineillä. Yritin itsekin etsiä asialle vahvistusta liikennelaitoksen englannin kielisiltä sivuilta, mutten sieltä löytänyt mainintaa. Ilmeisesti sääntö on yhä voimassa ja passi siis sopii iän varmistamiseen? Olen lähdössä omien vanhempieni kanssa matkaan enkä haluaisi yllyttää heitä pummilla ajamiseen :)

Entäpä lasten liput? Jossain väitettiin, että lapsetkin matkustavat ilmaiseksi (vanhemman mukana) julkisilla, mutta pitääkö paikkansa? Omat lapsemme ovat alle 6-vuotiaita.
  Vastaa viestiin

25.02.13, 14:49   #31 (linkki)
hoomoilanen
(Vierailija)

BKV FAQ

BKV:n FAQ-sivuiltahan löytyikin vahvistus tuolle yli 65-vuotiaiden matkustusoikeudelle, mutta omiakin kokemuksia saa kertoa, miten tarkastajat suhtautuvat passia näyttäviin eläkeläisiin? Ja miten tuo lasten matkustus, siitä en vieläkään löytänyt BKV:n sivuilta tietoa?

F.A.Q. - Frequently Asked Questions
"EU citizens of age 65 and above Can travel free. Pensioner pass certificate is not needed. ID card or passport is sufficient to justify your age."
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku