| Budapestin kirpparit
Olimme Budapestissä viime viikolla. Ihana maa ja tosi siistiä jokapuolella. Kävimme monessa vaatekaupassa, jotka tajusimme kirpputoreiksi vasta hetken kierreltyämme. Vaatteet oli tosi siistejä, aivan uudenveroisia. Lisäksi valikoimat oli suuret ja vaatteet oli silitettyinä henkareissa koon mukaan. Itse ostin kaksi puolihametta, tunikan ja ulkotakin. Hinnat n. 8e/kpl. Ei siis ihan ilmaisia, mutta kuten sanoin kuin uusia. Nämä vaatekirppikset oli kadulla joka kulkee vanhan kauppahallin pääoven ohi. Vaci Utcalla oli kiva antiikkiliike, jossa oli esim. paljon metallisia kylttejä. Kaikki tavarat oli hinnoiteltu vihkoon, josta myyjä kertoi hinnan tuotteessa olevan lapun numeron mukaan. Sitten kävimme antiikkikirpputorilla, joka oli aika kaukana kaupungin ulkopuolella (20min linja-autolla). Reittiohjeen saimme matkaoppaasta. Siellä oli joitain ihania juttuja, että oikein harmitti kun en sitten kysynyt edes hintoja. Siellä oli aivan ihana peltinen koristeltu hevonen, sellainen missä oli pyörät alla ja tarkoitettu lapsille ratsastettavaksi. Sellainen oikein vanha. Ihana! Otin kuvankin. Mutta koska ajattelin, että sen saaminen Suomeen on aika hankalaa, en sitten ryhtynyt kaupantekoon. Siellä oli myös vanhoja metallisia aidan tolppia, sellaisia oikein koristeellisia. Olisin niin halunnut sellaisia puutarhaani...Siellä torilla oli paljon pronssipatsaita, koruja ja huonekaluja. Itse olin kyllä pettynyt yleisesti torin antiin, se ei ollut sen vaivan ja ajan arvoinen, mikä siihen meni.
|