Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > Budapest
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
01.12.07, 14:28   #1 (linkki)
Sydänjoulu
(Vierailija)

Aamiainen, kylpylä,pukeutuminen,

Voisiko joku kertoa millainen aamupala on Hotelli Mercure Budapest City Center:ssä (Ent.Taverna). Kannattaako syödä siellä vai etsiä jokin kahvila? Saako kylpylöistä vuokrattua pyyhkeitä vai pitää olla omat? Pitääkö olla omat pesuaineet? Onko ohjeistus entlanniksi? Onko Ooppera-esityksiin millainen pukukoodi, riittääkö siistit suorat housut ja paita, vai pitääkö olla oikein kokopuku?
  Vastaa viestiin

01.12.07, 15:57   #2 (linkki)
kateeksi käy
(Vierailija)

Hotellissasi on seisova aamiaispöytä, mistä löytyy kylmät leikkeleet, juustot ym.lisäksi munakokkelia , makkaraoita ym, runsas leipä-ja kahvileipä valikoima, erilaisia jogurtteja, hedelmiä,kasviksia,mehuja. Ihan on tasokas aamiainen !! Ei kerrassaan mitään syytä muualla syödä, aamiaisella pärjää pitkälle päivään.
Oopperaan Joulunaikaan kyllä itse pukisin puvun ylle, onhan juhla-aika, muuten pikkutakki yhdistelmä vallan hyvin, naisilla hieman "juhlavampaa" ylle myös, ei nyt sentään iltapukua.
Klpyläkysymykseesi en valitettavasti osaa vastata mutta kylpylöistä löytyy runsaasti tietoa näitä vanhoja ketjuja selailemalla tai käyttämällä tuota ylläolevaa "hae keskustelusta" osaa ja siihen vaikka naputellen kylpylä ja johan alkaa tietoa tulla.
Teillä on tulossa ihana matka Jouluiseen Budapestiin !
  Vastaa viestiin
01.12.07, 16:21   #3 (linkki)
aika kallis
(Vierailija)

Mercuren aamiainen

Mercure CC:ssä aamiainen maksaa muistaakseni 16 euroa hengeltä eli aika kallis. Varmaan alkuperäinen kysyjä miettiikin sitä, että oikeasti "kannattaako" siellä syödä siihen hintaan kun nurkilla on varmasti paljon edullisempiakin vaihtoehtoja. Eri asia tietysti jos aamiainen kuuluu huoneen hintaan, mutta normaalisti Mercuressa ei kuulu.
  Vastaa viestiin
01.12.07, 18:36   #4 (linkki)
tottakai
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aika kallis
Mercure CC:ssä aamiainen maksaa muistaakseni 16 euroa hengeltä eli aika kallis. Varmaan alkuperäinen kysyjä miettiikin sitä, että oikeasti "kannattaako" siellä syödä siihen hintaan kun nurkilla on varmasti paljon edullisempiakin vaihtoehtoja. Eri asia tietysti jos aamiainen kuuluu huoneen hintaan, mutta normaalisti Mercuressa ei kuulu.
En ole koskaan asunut hotellissa mihin ei hintaan kuulu aamiainen, tuon tason hotellissa luulisi kuuluvan ilman muuta. Jos on ns.pakettimatkalla ( OK ja AM), niin silloin kyllä kuuluu.
  Vastaa viestiin
01.12.07, 19:59   #5 (linkki)
aika kallis
(Vierailija)

Yleensä on niin että mitä hienompi ja kalliimpi hotelli, sitä varmemmin aamiainen ei huonehintaan sisälly! Esim.Lontoossa se on sääntö eikä poikkeus ainakin viiden tähden hotelleissa. Eli ei suinkaan niin, että mitä tasokkaampi, sitä varmemmin se sisältyisi... Olen juuri itse etsinyt hotellia Budapestissa ja tehnyt hintavertailuja ja esim. useissa neljän tähden hotelleissa (kuten kaikki Mercuryt Budapestissa) huonehintaan ei sisälly aamiainen ja hinta on pyöreästi 15 euroa/hlö. Viiden tähden hotelleissa Budapestissa aamiainen näytti olevan noin 26 euroa/hlö, mikä on melko tavanomainen aamiaisen hinta (ei edes kalleimmasta päästä maailmalla) Hilton, Marriott tyyyppisissä hienommissa hotelleissa. Näin se vain on. Pakettimatkoilla matkanjärjestäjät voivat ja yleensä sopivatkin että aamiainen sisältyy, mutta kun varaa itse, tilanne on toinen. Se on hotellikohtaista, mutta myös maittain on eri käytäntöjä : Esim. ranskalaisissa hotelleissa pääsääntöisesti aamiainen ei sisälly huonehintaan vaan hinnoitellaan erikseen.
  Vastaa viestiin
01.12.07, 20:15   #6 (linkki)
tottakai
(Vierailija)

Olen lomaillut omatoimisesti Budapestissa 4-5 kertaa, aina 3-tähden hotellissa ja huonehintaan on kuulunut aina aamiainen. Saatat ollakin oikeassa, minulle on riittänyt 3-tähteä, joten 4-5 tähdestä en nähtävästi tiedäkään aamiaisen osalta tuossa tuosta kaupungissa, edelleen kuitenkin epäilen. Jos Mercurissa aamiainen maksaisi 16 E maksaisin sen mukisematta kyllä, itselleni runsas aamiainen on suuri nautinto, ja sillä pärjää yli lounaan helposti ja sitten Gerbeaussa iltapäivällä upeat leivoskahvit ja illallinen onkin sitten oma lukunsa.
  Vastaa viestiin
01.12.07, 20:43   #7 (linkki)
aika kallis
(Vierailija)

Asia on myös hotelli/ketjukohtainen. Esim Budapestissa aamiainen ei sisälly Ibis-, Mercure (Korona 17e, Museum 14, Duna 12 jne) tai Novotel-hotelleissa... Ja tosiaan mitä kalliimpiin mennään, sitä huimempia hintoja aamiaisesta peritään (Sofitel 25e, Meridien 28e, Kempinski 30 etc). Olen nimittäin juuri tänään näitä hintavertailuja tehnyt etsiessäni hotellia helmikuun reissulle.

Mielestäni 16 e aamiaisesta on aika kallis suhteessa siihen, että 2hh hinta helmikuussa on 75 e/yö (talvitarjous 4 yötä kolmen hinnalla, yht. 300e) eli kahdelta hengeltä huoneen hinta nousee aika paljon prosentuaalisesti eli 75e > 107 e/ yö! Luulen että alkuperäinen kysyjä on samassa tilanteessa eli miettii, kannattaako kahden hengen maksaa aamupalasta 32 euroa joka päivä, kun hotellin lähettyvillä on kahviloita joissa tuolla hinnalla söisi jo aika ruhtinaallisesti...
  Vastaa viestiin
01.12.07, 23:39   #8 (linkki)
tottakai
(Vierailija)

Onpa halpa tuo Mercurin 4 yötä, 300 e. Kyllä kahdelta aamiainen 32 e/perpv aika paljolta kuulostaa mutta onhan se niin mukavaa, hissillä alas ja suoraan aamiaiselle eikä palttoita niskassa. Mikäs siinä jos vaikka tekee pienen aamuhappihyppelyn Kauppahallin yläkerran kuppilaan ja nauttii aamiaisensa vaikka siellä, ei paljon maksa ja varmasti on hyvä sielläkin tai jossain lähicafessa aamuruuhkassa. Oletko muuten hot.Astoriasta kysynyt, sehän on vastikään remontoitu ja tähtiä kaiketi 4, mielestäni viehättävä vanhanhyvänajan hotelli, sijainti ok.
  Vastaa viestiin
01.12.07, 23:39   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2006
aika kallis on

Hintojen ilmoittaminen vaihtelee, eri hotellit hinnoittelevat huoneen ja aamiaisen erikseen, tilanteen näkee hotellin sivuilta tai voi tarkistaa matkanjärjestäjältä, kuuluuko se heidän matkansa hintaan.

Itse ajattelen, että 16 euroa aamiaisesta on Budapestin hintatasolla aika kallis. Vertaan esim itse maksamaani kolmen ruokalajin lounaaseen hyvässä ravintolassa (20 euroa). Jos hinta ei ole ratkaiseva, tietysti mukavuudesta ja hyvästä aamiaisesta voi maksaa, onhan se kiva tulla suoraan huoneesta aamiaiselle ja lähteä sitten vasta matkaan. Mutta jos hinta ratkaisee, tuolla rahalla syö ihan varmasti jo muuallakin. En ole itse ollut tuossa hotellissa, joten muuten en ota asiaan kantaa.

Oopperassa kävin lokakuisella matkallani. Tilaisuus oli sinfoniakonsertti ja ilta oli maanantai. Silloin jopa paita ja siistit housut olisivat olleet ihan käypä asu, eniten kutenkin miehillä oli pikkutakkiyhdistelmiä, ei varsinaisesti pukuja ja naisilla ihan normaaleja leninkejä tai jakku+hameyhdistelmiä. Ihan samaan tapaan kuin Suomessakin. Minulla on kuitenkin käsitys, että oopperailtoihin ja varsinkin juhlapäivinä pukeudutaan juhlavammin.
  Vastaa viestiin
02.12.07, 00:12   #10 (linkki)
aika kallis
(Vierailija)

hotellien hinnoista vielä

Mielenkiintoisesti polveileva keskustelu.
Astoriassa näkyy olevan (uudistetun) huoneen hinta reilu 100 e/yö, uudistamattoman 80, aamiainen sisältyy - eli samoissa yhteishinnoissa tämän Mercure CC:n kanssa. Mutta nyt tosiaankin on monessa Budapestin hotellissa hyvä talvitarjous "4yötä 3n hinnalla" jolloin aivan keskustassa oleva kolmen tähden hotelli (yhtenä esimerkkinä City Hotel Matyas, joka myös taitaa olla Aurinkomatkojen käyttämä ) maksaa 240 euroa /2 hh / 4 yötä, aamiainen sisältyy. Sijainniltaan Matyas ei hirveästi eroa Mercure CC:stä tai Astoriasta. Osaako joku kommentoida tätä hotellia? Sijaintia?
  Vastaa viestiin
02.12.07, 01:01   #11 (linkki)
tottakai
(Vierailija)

Hotelli Matyas on n.350 metriä Mercurista, siis mainio sijainti. Sen aamiainen nautitaan hotellin Matya Pince ravintolassa (ravintolaa voin suositella) ja aamiainen myös buffe,hyvä. Ennen Matyaksella oli tähtiä 2+, nähtävästi sielläkin on remontoitu. Itse en ole siinä asunut mutta ystäväni pariin otteeseen,kovasti on pitänyt. Hinta-laatusuhde kuulemma mallikas, hotellin ravintola oikein hyvä myös.
Muuten, jos asuisi Kempinskissä, tuskin aamiaisen hinnalla olisi mitään väliä, kävelykadulta suurien lasien läpi näkee hotellin ylettömän hienon ravintolasaliin, eikä siellä koskaan istu kuin pari hapanta pariskuntaa.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku