Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > Budapest
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
28.01.08, 20:21   #1 (linkki)
SAS
(Vierailija)

Erityisruokavaliot Budapestissa

Kiinnostaisi tietää miten erityisruokavaliopotilas (esim. keliaakikko/gluteeniton ruokavalio) pärjää Budapestissa? Minkä tyyppistä ruoka on ja käytetäänkö ruuassa paljon viljatuotteita?
  Vastaa viestiin

02.10.10, 23:32   #2 (linkki)
qnsku
(Vierailija)

Mulla on keliakia, ja pärjäsin BP:ssä paremmin kuin millään ulkomaanreissulla!! Joka nurkassa kaupunkia on DM (Drogerie Markt) joissa myydään esim. gluteenitonta leipää. Sitten on Sparit ym. ruokakaupat, joista varmaan löytää kans jotain evästä, jos viittii etsiä.
Ravintoloissa menut on niin liha/salaattipainotteisia, että syötävää löytyi todella hyvin. Edes Englannissa ei ollut näin helppoo olla allerginen tyyliin kaikelle :)
  Vastaa viestiin
04.10.10, 09:32   #3 (linkki)
Kristiina
(Vierailija)

Olen sekä keliaakikko että laktoosi-intelorantikko. Budapestissä pärjää hyvin niinkuin on jo kerrottukin eli siellä ruoka on liha-ja perunapainotteista. Muissa maissa se on huomattavasti vaikeampaa eli esim. italiassa. Kaikkialla missä liikunkin olen oppinut valöisemaan ruoat ja jos epäilyttää jokin, kysyn onko ruoassa viljaa.
Englanti on huono maa tuossa tapauksessa, ja ruoakkin siellä on muuten ihan hirveätä.
Otan useimmiten kuitenkin omaa leipää mukaan kun menen ns. epävarmoihin maihin, muutamaksi päiväksi voi ihan hyvin niin tehdä (näkkileipä säilyy).
Sellaista joka on "kaikelle allerginen"... mitähän tuo tarkoittaa?? Keliakia ei ole ensinkään allergia.
Keski-Euroopan maissa pärjää hyvin ja esim. Saksassa valmistetaan paljon gluteenittomia tuotteita.
  Vastaa viestiin
15.03.11, 11:18   #4 (linkki)
qnsku
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristiina Näytä viesti
Olen sekä keliaakikko että laktoosi-intelorantikko. Budapestissä pärjää hyvin niinkuin on jo kerrottukin eli siellä ruoka on liha-ja perunapainotteista. Muissa maissa se on huomattavasti vaikeampaa eli esim. italiassa. Kaikkialla missä liikunkin olen oppinut valöisemaan ruoat ja jos epäilyttää jokin, kysyn onko ruoassa viljaa.
Englanti on huono maa tuossa tapauksessa, ja ruoakkin siellä on muuten ihan hirveätä.
Otan useimmiten kuitenkin omaa leipää mukaan kun menen ns. epävarmoihin maihin, muutamaksi päiväksi voi ihan hyvin niin tehdä (näkkileipä säilyy).
Sellaista joka on "kaikelle allerginen"... mitähän tuo tarkoittaa?? Keliakia ei ole ensinkään allergia.
Keski-Euroopan maissa pärjää hyvin ja esim. Saksassa valmistetaan paljon gluteenittomia tuotteita.

Ei tietenkään ole allergia, eipäs nyt pilata asiallista ketjua tarttumalla yksittäisiin sanoihin.

Pointtihan oli se, että keliaakikon on helppo ruokailla BP:ssa, koska kaupoista saa gluteenittomia tuotteita. Lisäksi ravintoloissa ruoka ei ole läheskään niin pasta ym. painotteista kuin monissa muissa maissa.
  Vastaa viestiin
16.03.11, 12:56   #5 (linkki)
krisse
(Vierailija)

Siellä on kyllä erilaisia ravintoloita ja jos menee paikkoihin joissa on unkarilaista ruokaa, kyllä pärjää. Ei kannata mennä italialiaseen ravintolaan tietenkään. Keliaakikolla on eniten ongelmia Italiassa, ei muualla. Kaikkialta löytyy sopivaa ruokaa, tarkoitan nyt Eurooppaa. (Englanti = poikkeus).
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku