| |  | |
27.08.07, 10:07
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Sinun Top 5 nähtävyydet Lontoossa??
Olen lähdössä ensikertalaisena lokakuussa viikoksi Lontooseen. Tiedän toki mitä kaikkia nähtävyyksiä Lontoosta löytyy, mutta aika (ja raha) tuskin ihan kaikkeen riittää. Haluaisinkin kuulla mielipiteitä, mitkä nähtävyydet oli ehdottomasti näkemisen arvoisia.
| |
| | |
27.08.07, 17:11
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
1. British Museum, 2. Westminster Abbey, 3. National Gallery, 4. Covent Garden, 5. Harrods... Vaikea lopettaa lista tähän: vielä olisi Victoria&Albert Museum, Portobello Roadin antiikkimarkkinat Notting Hillissa, suuret puistot, Tate Modern ja Tate Britain jne. jne
| |
| | |
27.08.07, 18:45
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hyviä ehdotuksia edellä! Minä lisäisin Towerin linnan listalle, sekä jonkin hyvän musikaalin.
| |
| | |
28.08.07, 15:20
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tuohon lisää St. Paul's Cathedral, jokiristeily esim. Greenwichiin, konsertti Royal Albert Hallissa, Camden Market, Valioliigan ottelu (Arsenal, Chelsea, Tottenham, Fulham..)
| |
| | |
28.08.07, 20:39
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä pidin Lontoossa eniten puistoista. Lisäksi Portobello Roadin katumarkkinat ovat jääneet mieleen samoin kuin Abban musikaali. Camden Marketissa tuli käytyä, mutta en tainnut kuulua varsinaiseen kohdeyleisöön sillä jo ajatus saa minussa aikaan vilunväreitä.
| |
| | |
30.08.07, 14:55
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Top nähtävyydet
Olen siellä aikaisemmin asunut jopa 4 vuotta. Lisäisin tuohon listaan London Eye, Hampsteadin puisto, Greenwichin Observatory, musikaalit, marketit, Selfridges. Afternoon Tea kannattaa kokeilla, sekä tietysti enkkuaamiainen. Tällä kertaa aion käydä akupunktiota kokeilemaan sekä jalkapallomatsissa.
| |
| | |
13.09.07, 13:30
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | kaikkea mahdollistahan
Kyllä viikossakin ehtii todella paljon nähdä. Ja Lontossahan museot ovat ilmaisia mikä mielestäni on ihan huippu juttu. Ja kannattaa kävellä niin paljon kuin jaksaa, siinä näkee paljon. Vielä kun vähän suunnittelee reittiä niin siinä pystyy taivastelemaan todella paljon puolen päivän aikana. Eli tyyliin ajaa metrolla toiselle puolelle kaupunkia ja saapastelee takaisin.
Me ollaan lähdössä jo kolmatta kertaa Lontooseen vuoden sisällä joulun alla ja silloin haluan kyllä vielä uudelleen käydä British Museumissa ja Natural History Museumissa. Jälkimäistä ei kukaan vielä maininnut mutta jos käy esim Harrodsilla niin kannattaa ehdottomasti koukata samalla reissulla myös tuonne. Ja ensimmäiseksi mainittu on aivan mahtava vaikka ei historiasta välitä. British Museumin ympäristö oli minusta myös todella viihtyisä, onko se nyt sitten Covent gardenia.
National Gallery ei iske minuun taas yhtään, en vain pidä maalauksista mutta toki jos on taiteen ystävä niin sinne;)
Notting Hill oli minulle suuuuuri pettymys, jättäisin sen viimeiseksi kaikilla listoilla. Samoin olen samaa mieltä Camden marketista tuon yhden kirjoittajan kanssa, vilunväreitä.
Mieti mikä sinua itseäsi kiinnostaa ja lähde siitä liikkeelle. Itse esim pidän tyyliin luonnonhistoria museoista ja kirkoista joten niitä tuli nähtyä.
Tehtiin myös yhtenä päivänä niin että ajeltiin metrolla vähän sinne tänne ja jäätiin pois vähän siellä täällä. Löydettiin tällä tavalla pari todella idyllistä paikkaa,olisiko yksi ollut Highbury tai joku bury kuitenkin. Ihania taloja ja ihana pikkupubi josta saatiin huippu hyvät leivät. | |
| | |
17.12.07, 13:41
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Top 5 nähtävyydet
1.Wembley Stadium 2.Booleyn Ground 3.White Hart Lane 4.Craven Cottage 5.Emirates | |
| | |
22.09.09, 16:12
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
"Ja Lontossahan museot ovat ilmaisia mikä mielestäni on ihan huippu juttu."
Onko näin??
Itse olen menossa lokakuun puolessa välissä viikoksi ja suunnittelen jo london passin ostoa, johon siis sisältyy matkustaminen ja museot jne. Mutta jos ne ilmiaisa ovat....?
| |
| | |
22.09.09, 16:36
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ilmaisia museoita ovat mm: Natural History, Science, Victoria & Albert, British, National Gallery, National Portrait gallery, Tate Modern jne. Näissä siis peruskokoelmiin pääsee ilmaiseksi, erikoisnäyttelyt ovat maksullisia. Käsittääkseni nämä ovat valtion museoita, siksi ilmaisia. Muitakin voi olla kuin em:t, mutta nuo tuli yhtäkkiä mieleen (ja ovat museoiden parhaimmistoa).
Sen sijaan muutamat kirkot kuten Westminsetr Abbey tai St. Paul`s perivät pääsymaksun. Ja sellaiset nähtävyydet, jotka maksavat, ovatkin sitten aika hinnakkaita esim. Tower. Ja varmasti paljon on maksullisiakin museoita - hintatiedot selviää niiden kotisivuilta. | |
| | |
22.09.09, 23:59
|
#11 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Itse kavimme juuri viime viikonloppuna Natural History Museumissa. Aivan kaikkea emme jaksaneet paivan (5 tuntia) aikana kayda kunnolla lapi, joten nahtavaa jai seuraavaksikin kerraksi. Vinkkina, etta Natural History Museumissa on juuri avattu uusi Darwin Centre. Siihen kuuluva Cocoon on saanut hyvat arvostelut. Nayttely on ilmainen, mutta suosio on suuri, joten liput (ilmaisia, mutta aikavaraus on pakollinen) on varattava etukateen. Asia hoituu museon nettisivuilta. Itse herasimme ajatukseen liian myohaan eika lauantaille enaa ollut lippuja. Viikon matkalla kavisin myos teatterissa tai musikaalissa.
| |
| | |
20.01.10, 13:08
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Ripley´s - YÖK!
Science Museum on myös mielenkiintoinen ja pienemmän kokonsa ansiosta vähän helpommin haltuun otettavissa kuin joku Natural History Museum. Leicester Squarella sijaitseva maksullinen Ripley´s Believe or not! on puolestaan aivan hukkaan heittettyä rahaa, kerrokset täynnä turhaa tilpehööriä!
| |
| | |
22.01.10, 15:29
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
London Eye!
Phantom of the Opera kannattaa myös ehdottomasti käydä katsomassa jos tykkää musikaaleista.
| |
| | | | |