Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > Lontoo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
03.08.09, 10:58   #1 (linkki)
Lontooseen
(Vierailija)

Easyjet vs. Ryanair

Onko kokemuksia, miksi toinen näistä olisi parempi tai huonompi? Selvin ero tietysti on se, että käyttävät eri lentokenttiä sekä Suomessa että Englannissa. Mitä muuta eroa näissä lentoyhtiöissä ja niiden toiminnassa on? Millä perusteella valitsette näiden välillä?
  Vastaa viestiin

03.08.09, 17:01   #2 (linkki)
visitor*
(Vierailija)

Olen käyttänyt monesti Ryanairia Lontoon-matkoillani. Olen lentänyt tosi edullisesti: kaksi viimeistä reissua maksoivat 20 euroa kumpikin. Miinuspuolia on meikäläiselle tuo lähtöpaikka eli Tampere. Täältä itärajalta sinne on huomattavasti hankalampi matkustaa kuin Helsinkiin. Toinen melkoinen miinus ovat sitten nuo lentoajat. Perillä hotellissa olet tosi myöhään, joskus kahden tai jopa kolmen maissa aamuyöllä, tullessa on pakko yöpyä Tampereella, koska mitään kyytiä tänne päin ei enää lähde. Muuten olen ollut ihan tyytyväinen ryanin lentoihin ja Stanstedin kenttään, josta on kuitenkin hyvät yhteydet kaupunkiin, vaikka se melko kaukana onkin. Mutta näiden lentoaikojen ja tuon lähtökentän vuoksi olen minäkin ruvennut katselemaan tuota EasyJetiä, josta siis ei ole vielä omaa kokemusta. Kannattaa myös seurata noita Finnairin tarjouslentoja, niitä olen myös pari kertaa käyttänyt. Niistä löytää mukavia päivälentoja Heathrowhun. Tosin saa niistä aina pulittaa huomattavasti enemmän kuin esim. RyanAirin lennoista.
  Vastaa viestiin
03.08.09, 21:29   #3 (linkki)
Lontooseen
(Vierailija)

Ovat olleet Ryanairin lennot sitten tosi halpoja, mutta tuo lentoaikojen hankaluus ja siihen lisäksi tulevat hotellikulut kyllä tasoittavat tilannetta. Lokakuussa ajattelin lähteä ja kun vielä asun pääkaupunkiseudulla, taitaa toi Easyjet olla kuitenkin selvä valinta. Sieltä kuitenkin löytyy noin 60-70 euron lentoja ja lentoajat ovat suhteellisen mukavat.
  Vastaa viestiin
03.08.09, 22:00   #4 (linkki)
miss marble
(Vierailija)

Kukaan selväjärkinen ei lennä ryanairilla kuin äärimmäisessä hädässä. Easyjet, Blue1 ja BA. Yrittävät repiä rahaa ulos kaikista mahdollisista paikoista, vähänkin liikaa matkatavara tai liian iso käsimatkatavara. Lentojen peruuntuessa tai myöhästyessä ei mitään korvausta.

Vastaa viestiin
04.08.09, 07:43   #5 (linkki)
visitor*
(Vierailija)

Kokeile muuten etsiä lentoja Supersaverin kautta. Sitä kautta varasin viimeksi Finnairin lennot, jotka tulivat sitä kautta halvemmaksi kuin suoraan Finnairilta ostettaessa. Tulivat jopa Blue1:n lentoja halvemmiksi.

Miss Marblelle: Kyllä meitä järjettömiä RyanAirin käyttäjiäkin piisaa. Minulle ei ole tullut mitään lisämaksuja, koska olen tehnyt lähtöselvityksen netissä ja matkustanut pelkillä käsimatkatavaroilla (saa olla 10 kg), jotka ovat pehmeässä matkakassissa (eivät ole kyllä koskaan mittailleet kassin kokoa). Myöskään matkavakuutusta en ole ottanut, koska se on omasta takaa. Oikealla asenteella ja seikkailumielellä on matkaan lähdettävä, kun RyanAirilla lentää...
  Vastaa viestiin
04.08.09, 09:10   #6 (linkki)
(Vierailija)

Ryanairista ei kokemusta, ns. halpalentoja olemme lentäneet Easyjetin lisäksi Wizzairilla.
Minusta Easyjetin palvelu oli hyvää, mennen tullen checkaus sujui joustavasti, ja satuimme vielä olemaan kentällä niin aikaisin, että pääsimme ns. A-ryhmään (eli olimme ryhmässä joka pääsi koneeseen ensimmäisten joukossa, ja tätä valvottiin tarkasti). Gatwickissä oli todella pitkä jono checkaukseen, mutta se veti nopeasti, eikä meillä jonottamiseen mennyt kuin ehkä 15 minuuttia.
Me valitsimme Easyjetin Gatwickin kentän takia, emme halunneet Stanstediin keskellä yötä. Toisaalta paluulento taas lähtee turhan aikaisin, hotellilta lähdimme jo kukonlaulun aikaan - mutta olimmepahan sitten kotona (maakunnassa) jo hyvissä ajoin iltapäivällä.
Palvelu koneessa oli ystävällisen asiallista. Tarjoilu nyt maksaa mitä maksaa, mutta se oli meillä tietysti tiedossa jo etukäteen.
Itse olen valmis käyttämään Easyjetiä jatkossakin, ja niin kauan kuin Ryanair uhkailee näillä vessamaksuilla ja muilla vastaavilla, suosin varmasti muita yhtiöitä kuin Raikkua lennoillani.
  Vastaa viestiin
04.08.09, 12:38   #7 (linkki)
Lontooseen
(Vierailija)

Tarkastettiinko käsimatkatavaroiden kokoa kummassakaan päässä? Millaista myyntitarjoilua juomien lisäksi, jotain sämpylää jne. ? Hinnat?

Ajattelin ottaa viimeisen yön hotellin Brightonista, sieltä pitäis päästä junalla alle puolessa tunnissa Gatwickiin ja tuleepahan nähtyä sekin paikka.
  Vastaa viestiin
04.08.09, 13:42   #8 (linkki)
(Vierailija)

Meiltä ei käsimatkatavaroiden kokoa tarkistettu, enkä lähtiessä nähnyt muiltakaan tarkistettavan. Lontoon päässä muutamalta jonossaolijalta tarkistettiin, suurimmalta osalta ei.
Myyntitarjoilu koneessa oli ihan ok, tarjolla oli juomien lisäksi sämpylää, muffinseja yms. Muistaakseni Easyjetin sivulta löytyy esite, josta hinnat ja tarjoilut voi tarkistaa.
Gatwickissä kannattaa tosiaan olla ajoissa, ja kenttä on sen verran iso ja palveluiltaan hyvä, että mahdollisen ylimääräisen ajan saa hyvin kulumaan. Lisäksi lähtöportti oli ainakin meillä se melkein vihoviimeinen, siihenkin matkaan sai varata aikaa.
Hyvää lentoa!
  Vastaa viestiin
13.09.09, 13:38   #9 (linkki)
PiiaMaria
(Vierailija)

Miten tuo EasyJetin matkalaukkupolitiikka menee? Olen varamaassa lentoa Lontooseen ja nyt pähkäilen mitä laukkuja voin viedä mukana ja kuinka paljon se tulee maksamaan. Joutuuko joka laukusta (käsimatkatavara) maksamaan erikseen vai???
  Vastaa viestiin
13.09.09, 18:44   #10 (linkki)
easy way
(Vierailija)

Yksi ruumaan menevä matkalaukku maksaa 11 euroa suuntaansa. Käsimatkatavaroista ei peritä maksua.
  Vastaa viestiin
25.09.09, 18:30   #11 (linkki)
lontooveteraani
(Vierailija)

Easyjet mielestäni parempi

olen käyttänyt sekä Ryanair että Easyjet pari kertaa ja olen todennut että Easyjetillä on mielestäni parempi palvelu. Lähden mielummin junalla 4 tuntia Hesaan ja lennän sieltä Easyjetillä päiväsaikana kuin että lennän lähempänä olevasta Tampereesta ja saavun Lontooseen keskellä yötä. Easyjetin henkilökunta on mielestäni ammattimaisempi, ja palvelu pelaa. En aio käyttää Ryanairia tulevaisuudessa jos ei ole ihan pakko. Nyt Ryanairkin on korottanut hintaa ruumaan menevään laukkuihin, itse matkustan aina käsimatkatavaralla.
  Vastaa viestiin
25.09.09, 18:30   #12 (linkki)
lontooveteraani
(Vierailija)

Easyjet mielestäni parempi

olen käyttänyt sekä Ryanair että Easyjet pari kertaa ja olen todennut että Easyjetillä on mielestäni parempi palvelu. Lähden mielummin junalla 4 tuntia Hesaan ja lennän sieltä Easyjetillä päiväsaikana kuin että lennän lähempänä olevasta Tampereesta ja saavun Lontooseen keskellä yötä. Easyjetin henkilökunta on mielestäni ammattimaisempi, ja palvelu pelaa. En aio käyttää Ryanairia tulevaisuudessa jos ei ole ihan pakko. Nyt Ryanairkin on korottanut hintaa ruumaan menevään laukkuihin, itse matkustan aina käsimatkatavaralla.
  Vastaa viestiin
08.10.09, 11:44   #13 (linkki)
Princess Anne
(Vierailija)

käsimatkatavarat Easyjetissä

Miten paljon voi painaa laukku, jonka voi ottaa matkustamoon Easyjetissä? Voiko mukaan ottaa vedettävän (pienen) matkalaukun vai pitääkö laukku olla esim.pehmeä laukkumallinen kassi? Onko jollain muistikuvaa, paljonko maksaa junamatka lentoasemalta Lontoon keskustaan?
  Vastaa viestiin
08.10.09, 13:19   #14 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Ruuhka-Suomi
http://www.easyjet.com/

"Each passenger is permitted

* one standard piece of hand baggage to maximum dimensions of 55x40x20cm, [...]"

Käsipakaasille ei aseteta mittojen (ja normaalien turvatarkastusääntöjen) lisäksi muita rajoituksia eli saa olla kova tai pehmeä, painava tai kevyt, kunhan se on tuon mittainen ja sisältää vain säädetyn nestemäärän eikä esim. teräviä esineitä kuten saksia. Yleensä painorajana pidetään sellaista "pitää jaksaa itse nostaa ylälokeroon"-sääntöä...
Mittojen suhteen saattavat sitten nipottaa ihan oikeasti, itsekin jouduin Gatwickissä sujauttamaan reppuni EasyJetin mittaustelineeseen.

Matkatavarajutut: http://www.easyjet.com/EN/Planning/baggage.html

Junamatkan hintatiedot samoin kuin myös liput saat Gatwick Expressin sivuilta: http://www.gatwickexpress.com/ - pääsivulla on suoraan hinta- ja aikatauluhaku.
  Vastaa viestiin
08.10.09, 13:22   #15 (linkki)
lontooveteraani
(Vierailija)

Älä ota Gatwick express

me käytettiin paikallisjunat Gatwickista ja matka oli puolet halvempi kuin Expressillä. Exressillä säästät muutama minuutti mutta maksat enemmän. Joten käy lentoasemalla junalippuluukulla kyselemässä ja ostamassa lipun Lontoon keskustaan.
  Vastaa viestiin
08.10.09, 14:44   #16 (linkki)
Lontoostatullut
(Vierailija)

Netistä

Ja ennakkoon varattuna netistä saat junalipun keskustaan/keskustasta 3 punnalla, kun asemalta ostettuna on noin 11 puntaa. Ja Express tosiaan vielä kalliimpi.
  Vastaa viestiin
09.10.09, 15:00   #17 (linkki)
Princess Anne
(Vierailija)

Junalipun ostopaikka

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lontoostatullut
Ja ennakkoon varattuna netistä saat junalipun keskustaan/keskustasta 3 punnalla, kun asemalta ostettuna on noin 11 puntaa. Ja Express tosiaan vielä kalliimpi.
Tämähän kuulostaa edulliselta, mikähän olisi sen nettisivun osoite, josta kannattaisi ostaa liput ennakkoon?
  Vastaa viestiin
09.10.09, 15:19   #18 (linkki)
Lontoostatullut
(Vierailija)

Liput voi ostaa osoitteesta www.southernrailway.com, niillä taitaa löytyä noin kaksi lähtöä tunnissa, joihin saa näitä halpislippuja. Itse ostin paluumatkalle Victoria - Gatwick juuri tuohon 3 punnan hintaan, liput pystyi tulostamaan lippuautomaatista varaustunnusta ja varauksessa käytettyä luottokorttia vastaan.

Vastaa viestiin
02.12.10, 17:49   #19 (linkki)
EZY:N asiakas
(Vierailija)

HEHEHI!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miss marble Näytä viesti
Kukaan selväjärkinen ei lennä ryanairilla kuin äärimmäisessä hädässä. Easyjet, Blue1 ja BA. Yrittävät repiä rahaa ulos kaikista mahdollisista paikoista, vähänkin liikaa matkatavara tai liian iso käsimatkatavara. Lentojen peruuntuessa tai myöhästyessä ei mitään korvausta.

Tietysti voit makaa sen 300-800e finnairin lennosta, mutta itse olen valinnut helvemman ja mukvan easy jetin, tietysti jos edestakaisin lennot esim. lontooseen makaa noin 70e niin OFC matkatavaroilla on lisämaksu (mutta se ei kyllä paljoa maksa, noin 20-25euroa) ja vielä jos ''luksusta'' haluat, niin ostappas speedy boarding (noin 20e korkeimmillaan) ja ei ne finnairinkaan koneet sua montaa tuntia odota jos paikalle et tule!!

Ite voin sanoa että kaikilla mahollisilla luksuksilla, ja maksuilla helsinki-lontooseen reissu maksaa noin 100-150euroa, koneessa ei ole ilmaisia tarjoiluja, mutta kyllä myyvät koneessa ruokaa, halvalla... ja et kyllä finnairillakaan saa ilmasta ruokaa enää lennoilla!!

joten EASYJET on mukava, turvallinen ja halpa! suosittelen!
  Vastaa viestiin
10.12.10, 14:05   #20 (linkki)
Tyhmyri(kö)
(Vierailija)

Te Easyjetillä matkustaneet!

Entä kun ostaa EasyJetiltä liput niin tulevatko ne lentoajat Lontoon vai Suomen aikaa? Eli jos lento lähtee vaikka lipun mukaan Helsingistä yhdeksän aikoihin, niin tämä on varmaan Suomen aikaa? Entä saapumisaika, onko sekin Suomen ajassa vai onko se jo "muutettu" Lontoon aikaan jo lipussa?

Entä sitten lähtö Lontoosta? Onko Lontoo-Helsinki Lontoon ajassa? eli jos lippuun olisi vaikka rustattu 15.00 lähtisi lento, se tarkoittaa 17.00 Suomen aikaa?

Anteeksti typerät kysymykseni, mutta ainahan se on hyvä varmistaa! :)
  Vastaa viestiin
12.12.10, 13:13   #21 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Ruuhka-Suomi
Lentolipussa olevat ajat (ihan samalla tavalla kuin laiva- ja junalippujen ajatkin) ovat aina paikallisia aikoja eli mennään kulloisenkin lentokenttäpaikkakunnan kellon mukaan. Eikä riipu lentoyhtiöstä, ihan sama, onko kyseessä Finnair, Blue1, British Airways, Ryan Air, Easy Jet, KLM tai joku muu lentoyhtiö.
  Vastaa viestiin
25.12.10, 22:00   #22 (linkki)
anonyymi
(Vierailija)

Itse matkustin Ryanairilla eikä ollu mitään ongelmia kummassakaan päässä. Ne lentojen ajat riippuu varmaankin hieman vuodenajasta, koska ainakin kesäaikaan ryanarin lennot näyttäis olevan Lontoossa iltapäivällä eikä illalla. :)
  Vastaa viestiin
29.01.11, 10:21   #23 (linkki)
Miina69
(Vierailija)

Ääni Easyjetille

Ainakin palvelu oli hyvää, lentoemäntien huumori ++++, ja lasten kanssa matkustaessa pääsimme automaattisesti A-ryhmää eli ensimmäisten joukossa koneeseen varaamaan paikkoja.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku