| |  | |
26.10.09, 21:44
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Liikkuminen Lontoossa
Menemme viikoksi ensikuussa Lontooseen RyanAirilla. Lento on perillä illalla n. 23-24. Ensimmäinen kysymys koskisi National Express-busseja, katselin heidän sivujaan ja ajattelin varata sieltä menopaluun, yöksi löytyy kyytejä Liverpool Streetille, mutta lähtöpäivänä kone lähtee 18:00, mutta tuolla näkyivät vain yöaikoja, kai se bussi päivällä stanstediin ajaa?
Sitten olen harkinnut eri vaihtoehtoja millä kulkea Liverpool Stationilta hotellillemme, joka sijaitsee n. 8km päässä keskustasta, http://www.multimap.com/s/3hDqcEDQ tuossa näkyy hotellin sijainti sekä reitti liverpool stationilta. Eli onko taksi kuinka kallis tuollaiseen matkaan? Entä kuinka hyvin tuonnepäin kulkevat yöbussit? En ole ymmärtänyt/löytänyt niiden reittejä, ja olisi kiva tietää myös millä Zonella sijaitsee hotellimme? Se helpottaisi sitten taas bussi tms. lippujen hankintaa.
Paljon kiitoksia vastauksista jo näin etukäteen! :)
| |
| | |
26.10.09, 22:16
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ottakaa bussi Victoria-asemalle, joko easyjet tai National express. National express kulkee läpi yön, oletko valinnut jotain am/pm vai miksi eivät kaikki bussit näy?
Victorialta voitte otta joko taksin tai ottaa yöbussin/busseja, todennäköisesti ei yhdellä selviä.
www.tfl.gov.uk/home.aspx
http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/XSLT_TRIP_REQUEST2?language=en
Mielestäni tuo on zone2, mutta se zone karttakin löytyy noilta sivuilta. Busseissa ei ole zoneista väliä, vaan jokainen bussimatka maksaa erikseen (jos ei osta päivälippua tms).
victoria-asema on iso, joten siellä on vähän säätämistä että löytyy oikea pysäkki. Tuolta sivulta löytyy kyllä kaikki kartat jne.
En tiedä mitä taksi maksaisi, £15-20? | |
| | |
26.10.09, 23:16
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitoksia paljon! Selkisi homma todella paljon jo tästä! :) Varmaankin taksilla sitten illalla hotellille, väsyneenä varmasti paras valinta. Vielä piti kysyä että kuinka taksit kulkevat öisin? Ja saako lentokoneesta / tampereen lentoasemalta ostettua jo lippuja tuohon national expressiin? Tuossa hotellin lähellä on metro-asema, asemilta saa vissiin ostettua sitten lippuja, jotka käyvät niin busseissa kuin metroissakin?
| |
| | |
27.10.09, 11:25
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | minkä takia majoitutte niin pitkään keskustasta?
Ymmärsin että hotellinne sijaitsee Wandsworthin alueella. En tiedä miten tämän sanoisin, mutta itse en kyllä majoittuisi noin kaukana keskustasta, enkä mielellään Wandsworthiin. En tiedä hotellistanne mitään, se voi hyvinkin olla ihan ok, mutta itse asuisin kyllä muualla. Kun hotelleja etsitään Lontoosta niin yleensä ne halvimmat löytyvät 5-15 kilometriä keskustasta, matkaamiseen menee tosi paljon aikaa, varautukaa siihen. Halvempia hotelleja löytyy kyllä keskustasta myös olen todennut vuosien varrelta. Nykyään kun matkustan Lontooseen viikoksi yövyn hotellissa/hostellissa ihan keskustassa. Olen myös majoittunut keskustan ulkopuolelle sijaitseviin hotelleihin, mutta kun se matka hotelliin aina kesti niin kauan olen nykyään aina varannut keskustasta majoituspaikkaa. Mutta jos olette muuten menossa Wandsworthiin tai ette aio liikkua paljon keskustassa, niin sijainti on ehkä teille hyvä. En kyllä liikkuisi sinne yöbussilla, en liikkuisi öisin siellä lainkaan.
| |
| | |
27.10.09, 13:34
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Se hotelli on Clapham Commonissa, joka on ihan kivaa aluetta. Erittäin vilkasta ja tosi paljon kuppiloita jne.
Itse kyllä olen liikkunut useinkin Claphamiin yöbussilla, ja yksin, ihan ok. Mutta ekana iltana myohään varmaan kannattaa ottaa taksi.
Metroasemilta saa lippuja (oyster, travelcard bus pass tms). National expressiin saa lippuja sieltä lentokentältäkin. Tai netistä. Easybus voi olla halvempi, tosin itse käytän aina national expressiä.
Printatkaa yllä olevilta sivuilta sekä bussikartta että yöbussikartta, ne kyllä saa paikan päällä esim rautatieasemilta.. | |
| | |
27.10.09, 18:36
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Okei kiva tietää että ihan ok-aluetta se sitten on:) Se kyllä mietityttänyt että kaukana keskustasta mutta kyllähän siellä liikkumaan pääsee kaikilla tavoilla, hotellin sivuilla lukee että keskustaan n. 6km , tietenkin keskusta on iso että ei sitä oikein voi "laskea" : D. Niin ja majoituspaikka siksi tuolla koska menemme katsomaan Seasick Steveä Brixton Academyyn, joka on n. 1-2km hotellilta. Se on pääsyy lontooseen menoon, tottakai sitten kun sinne menee niin täytyy muutenkin kierrellä jne.
| |
| | |
31.10.09, 12:43
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluesboy12 Okei kiva tietää että ihan ok-aluetta se sitten on:) Se kyllä mietityttänyt että kaukana keskustasta mutta kyllähän siellä liikkumaan pääsee kaikilla tavoilla, hotellin sivuilla lukee että keskustaan n. 6km , tietenkin keskusta on iso että ei sitä oikein voi "laskea" : D. Niin ja majoituspaikka siksi tuolla koska menemme katsomaan Seasick Steveä Brixton Academyyn, joka on n. 1-2km hotellilta. Se on pääsyy lontooseen menoon, tottakai sitten kun sinne menee niin täytyy muutenkin kierrellä jne. | Clapham on aussien ja kiwien suosikkialue. Kannattaa silti olla vähän varovovain, esim yöllä ei kannata mennä sinne commonin puistoon haahuilemaan. Samaten vaikka Brixton on lähellä, varmaan yöllä on taksin paikka, Pyytäkää hotellista luotettavan (ja virallisen) minicabin numero, niin voitte tarvittaesssa soittaa minicabin paikalle.
Itse en ymmärrä tuota keskusta-ajattelua ollenkaan, mielestäni 'oikea', mielenkiintoinen lontoo on juuri noiden turistien kansoittamien alueiden ulkopuolella.
Ei se matka Claphamista niin kauaa kestä. Metrolla menee tosi nopeasti, ja bussitkin menee max puoli tuntia jonnekin trafalgar squarelle. (jos ei mene ruuhka-aikaan, silloin on bussikaistatkin ihan tukossa). Ihan hyvä' yhteys esim South Bankiin, joka on kiva paikka, samaten kensingtoniin, richmondiin. Brixtonissa pitäisi olla tosi värikäs afrikkalainen katutori (merkattu karkkaan, tarkista koska auki). Ja Brixton Academy on mielestäni hienol
| |
| | | | |