Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > Lontoo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
27.11.10, 00:43   #1 (linkki)
olla ja käydä?
(Vierailija)

Onko Lontoo turvallinen kaupunki

En ole ollut aiemmin, eli mitä mieltä olette? Kokemuksia?
  Vastaa viestiin

27.11.10, 08:06   #2 (linkki)
booklover
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja olla ja käydä? Näytä viesti
En ole ollut aiemmin, eli mitä mieltä olette? Kokemuksia?
Olen käynyt Lontoossa parikymmentä kertaa ja asunut siellä noin kolme kuukautta. En ole ikinä joutunut minkään häirinnän kohteeksi (olen nainen), vaan tuntenut koko ajan oloni turvallisemmaksi kuin esim. Helsingissä. Olen jonkin verran joutunut liikkumaan kaduilla myös aamuyöllä (esim. tullessani myöhälennoilla Stanstediin), enkä koskaan nähnyt tai kohdannut mitään "pelottavaa". Ihmisten turvallisuuteen kiinnitetään mielestäni paljon huomiota Britanniassa. Tiedän, että terrori-iskujen vaara on Lontoossa suurempi kuin esim. jossain Suomen kaupungissa, mutta paikan päällä se ei tunnu muuta kuin tehostettuna turvallisuustoimintana (varoituksia yksin jätetyistä laukuista annetaan koko ajan jne). Jostain luin, että Lontoo on maailman turvallisin suurkaupunki. En tiedä, mihin lause perustuu, mutta oma kokemukseni on samansuuntainen. Lisäksi sanoisin, että lontoolaiset ovat tavattoman kohteliaita ja auttavaisia.

Sitä paitsi Lontoo on kaikin tavoin mahtava paikka hyvinkin monenlaisille ihmisille. Meikäläiselle museo- ja kirjafriikille se on ehdoton, mutta siellä on todella jokaiselle jotakin. Parhaimmillaan Lontoo on huhtikuusta lokakuuhun, jolloin puistot ovat kauneimmillaan.
  Vastaa viestiin
27.11.10, 09:35   #3 (linkki)
Beefeater
(Vierailija)

Itse olen ollut vain turistina, mutta lukuisia kertoja. Normaali maalaisjärki vain mukaan, niin hyvin siellä pärjää. En ole turvattomuutta kokenut.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku