Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Miia Olemme lähdössä kahden 10v tytön kanssa Lontooseen.
Olisiko (tuoreita) hotellivinkkejä? Siisti, mukava pikku hotelli hyvällä sijainnilla olisi hakusessa.
Mitenkäs tuo Gatwickiltä kulku - jossain suositeltiin bussia, toiset taas junaa?
Olisiko jotain erikoista "lapsi-nähtävyysvinkkiä"?
Aiemmin oli kyllä em asioista jo ketjuja, mutta haluaisimme päivitettyä tietoa...
Kaikesta infosta kiitollinen! |
Kouluikäiset pitävät yleensä British Museumista, jossa on kaikkea jännittävää muumioista lähtien. Myös Natural History Museum on lapsille mieleen. Kävin vasta tyttäreni kanssa Museum of Londonissa ja siellä oli runsaasti koululuokkia. Museo on hyvin moderni, enkä itse ehkä pidä sitä Lontoon nähtävyyksien ykkösenä, mutta siellä on esitetty Lontoon historia varsin kiehtovasti aina roomalaisajoista nykypäivään ja jopa tulevaisuuden Lontooseen. Itse käytin tyttöäni jo alakoululaisena katsomassa National Galleryn suuria mestareita. Eli tässä vähän näitä museoita.
Toki Lontoo on pullollaan kaikenlaista lapsia kiinnostavaa. Eläintarhan pitäisi olla ihan hyvä - siihen en ole tutustunut. Hamleysin lelutavaratalo Regent Streetillä on isompienkin lasten mieleen. Bussilla ajelu ympäriinsä on myös oikein mukavaa ja halpaa lystiä (10-vuotiaat matkustavat käsittääkseni edelleen ilmaiseksi aikuisen seurassa). Puistot ovat keväällä kauniita - erityisen ihana on Regent's Park. Jotkut jonottavat Madame Tussaudin vahanukkeja katsomaan.
Me olemme käyttäneet Gatwickista keskustaan mennessämme junakyytiä. Liput olen ostanut etukäteen netistä. Victoria-aseman seudusta en itse oikein pidä, mutta aika mukava hotelli sielläpäin (Pimlicossa) on Luna & Simone Hotel. Victoriasta on kyllä hyvät kulkuyhteydet vaikkapa Bayswateriin päin. Siellä olen pari kertaa majoittunut London Guards -hotelliin, jota voin myös suositella.