Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > New York
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
25.08.07, 16:00   #1 (linkki)
mji
(Vierailija)

Lokakuussa Nykiin

Löytyykö muita, jotka menossa Nykiin lähiaikoina? Tai lähiaikoina palanneita. Kertokaa kokemuksia. Itse lähdemme viikoksi lokakuun puolivälissä Nykiin. Liput Mamma Mian varattu ja Conanin show olisi tarkoitus mennä myös katsomaan. Muutoin ohjelmassa jokin nähtävyys/museo per päivä ja sitten shoppailua tietysti myös. Finnairin suorat lennot.
  Vastaa viestiin

27.08.07, 21:18   #2 (linkki)
nyyjorkkiin
(Vierailija)

Kävin maaliskuussa Nykissä, johan tästä siis on aikaa. Mamma mia-musikaalin kävin myös katsomassa. Conaniin jos yritätte mennä, niin jos ei etukäteen ole sinne lippuja hommattuna, niin menkää ajoissa jonottamaan, että saatte heti alkupään numerot jonotuslipuissa. (niin on sitten mahdollisuus päästä mukaan showun)

Rockefeller centerin katolta on upeat näkymät sekä Empire State buildingiin että Central Parkiin. Viikko on lyhyt aika, sen huomasin itse, paljon jäi näkemättä, vaikka käveltiin kaiket päivät ympäriinsä. Manhattanilla on kaikki onneksi kävelymatkan päässä. Muualle ei juurikaan viikon matkalla ehtinyt mennä, vaikka mieli tekikin.

Ilmainen Staten Island Ferry kannattaa myös käyttä hyväkseen, pääsee ainakin kuvia ottamaan vapaudenpatsaasta, jos ei muuten sinne mene.

Ehdottomasti suosittelen myös metrokortin ostamista (unlimited 7-days) Hinta oli vain n. $24 ja sillä sai matkustaa metrossa päiväsaikaan niin paljon kuin huvitti . Väsyneille jaloille siitä sai mukavan lepohetken aina välillä.

Joku kiertoajelukin on hyvä käydä, siinä saa nopeasti selkeän kuvan Manhattanista. Sen lisäksi itse pidin myös laivamatkasta manhattanin ympäri. (Circle Line Sighseeing cruises).

Lelukaupat on ihan nähtävyyksiä, sillä sen verran ne ainakin meidän kotoisista kaupoista poikkeaa. (toy"R"us, Disney store, F.A.O. Schwartz)
Trump towerissa voi käydä , jos ei muualla, niin ovella, voipahan sitten sanoa Diiliä katsoessaan käyttäneensä samaa ovea, kuin ohjelmasta kotiin lähetetyt:)

Mukavaa matkaa!
  Vastaa viestiin
31.08.07, 20:25   #3 (linkki)
mji
(Vierailija)

Suurkiitos asiallisesta vastauksesta! Conaniin on tarkoitus ensi viikolla soitella ja yrittää ainakin tiedustella, josko saisi paikat varattua jo täältä Suomesta käsin. Muutama viikko sitten soiteltiin ja silloin olivat vielä kesälomilla.

Sain lahjaksi kesällä NY kirjan sarjasta näe ja koe, siitä löytyi hyvin tietoa ja nyt matkaa suunnitellessa olen kyllä huomannut, että näkemistä ja kokemista olisi varmaan vaikka vuodeksi, mutta yritämme poimia jollain lailla itsellemme ykköskohteet. Muistaakseni vuonna -86 olin Nykissä useammankin viikon sukulaistädin luona, mutta paljon on vettä virrannut sen jälkeen Aurajoessa, ja kiinnostuksen kohteet ovat hieman erit kuin sillloin 20 v sitten. Mutta Empire, Vapauden patsas ym katsastetaan varmasti tälläkin kertaa.
Minkälainen oli hintataso ravintoloissa ja kahviloissa? Suomen tasoa vai kalliimpaa? Asumme yksiössä Upper East Sidelle, matkatoimiston kautta saatu. Ajattelimme, että jonkin verran teemme varmasti ruokaa sielläkin, mutta ulkonakin tulee varmasti syötyä ja varsinkin kahviloissa käytyä.

Ostitko itse sieltä jotain erityistä? Lentokoneen painorajoitukset tietenkin laittavat rajat shoppailulle, mutta yritän lähteä melko tyhjän matkalaukun kanssa, jotta edes jotain voin ostaa sieltä. Kengät houkuttelee, ainakin Manoloja on mentävä katsomaan jos ei raaski ostaa. Myös kaikki herkkukaupat kiinnostavat ja niiden erikoisuudet. Ja vaatteet tietenkin. Rahaa pitänee varata mukaan ihan kunnolla...
Puolitoista kuukautta vielä lähtöön, ei siis juuri mitään enää.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku