Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > New York
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
03.02.08, 17:00   #1 (linkki)
terminaali
(Vierailija)

Finnairin terminaali ?

Olen viimeksi lentänyt New Yorkiin Finnairilla joulukuussa 2006 ja silloin terminaali JFK:lla oli todella surkea 8 ! Passintarkastuksen jälkeen oli tasan yksi pieni kahvila, yksi lehtikioski ja yksi suklaa ym.kauppa ja that's it. Ja siellä sitten oli kulutettava aikaa noin kaksi tuntia! Täysin surkeaa ja ala-arvoista. Luin kuitenkin jostain, että Finnair on siirtynyt käyttämään uutta, tai ainakin uusittua, terminaalia 9. Ja olin asiasta enemmän kuin tyytyväinen, kun olin juuri varaamassa uutta matkaa ja lentoa. - No, nyt kuitenkin lipussani lukee edelleen: terminaali 8 !!
Onko teillä viimeaikoina Finnairilla lentäneillä oikeaa ja ajantasaista tietoa, mitä terminaalia Finnair nykyään käyttää ? Se kasi oli nimittäin niin kaamea kokemus, että harkitsen vakavasti toista lentoyhtiötä, jotta en sinne enää joudu istuskelemaan . . .
  Vastaa viestiin

09.02.08, 22:51   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2006
Uusi on

Terminaali on uusi, vaikka numeron on vanha.
Finnair vaihtoi terminaalia American Airlinesin kanssa, kun uusi terminaali 9 valmistui. Kun entinen terminaali 8 suljettiin ja meni kait remonttiin, uusi terminaali sai vanhan terminaalin numeron.
  Vastaa viestiin
11.02.08, 19:46   #3 (linkki)
mjb
(Vierailija)

Lokakuussa olimme Nycissä ja Finnairin terminaali oli juuri lähes kuvauksesi kaltainen edelleen. Ruokaa oli tarjolla parissa paikassa ja kauppoja muutama. Ei mikään paratiisi siis. Itse olin odottanut valtaisaa lentokenttää jossa kauppoja pilvin pimein, mutta pettymys oli aika moinen. Säästyipähän rahat kun ei ollut mitä ostaa.
  Vastaa viestiin
12.02.08, 13:36   #4 (linkki)
Sini7
(Vierailija)

Tulin Nykistä marraskuun lopulla ja en muista terminaalin numeroa, mutta se oli juuri se maailman onnettomin ja surkein terminaali, missä olen koskaan käynyt (ainoastaan Pariisin Blue1:n GDG-kentän terminaali vetää surkeudessaan vertaa sille).
  Vastaa viestiin
19.02.08, 21:18   #5 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2008
Ei ymmärrä

Mitä sieltä terminaalista tarvii enää ostaa, eikö ne ostokset tehdä siellä Nykissä??
  Vastaa viestiin
22.02.08, 09:09   #6 (linkki)
Siru59
(Vierailija)

viestin aloittaja

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lienu
Mitä sieltä terminaalista tarvii enää ostaa, eikö ne ostokset tehdä siellä Nykissä??
Ei shoppailusta ainakaan omalla kohdallani ollut kysymys. Vaan ainoastaan siittä että kahden-kolmen tunnin odotteluaika tuntuu ainakin minulle erittäin hermoja koettevalta, jos ei ole muuta tekemistä kuin istua tuolilla ja tuijottaa eteenpäin. Windowshopping ja syöminen ja juominen ja muuten vain kävely ovat paljon mielyttävämpää ajankulua . . . Mitään näistä ei vanhassa terminaali kasissa voinut "harrastaa" . . .

Vastaa viestiin
23.02.08, 22:45   #7 (linkki)
lentomatkustaja
(Vierailija)

Amerikkalaiset lentokentät

ovat kaikki enemmän tai vähemmän kamalia ja tylsiä paikkoja, joissa ei aikaa tahdo saada millään kulumaan.

Terminaalien määrästä voisi JFK:lla luulla, että on tulossa jollekin jättiläiskentälle; onhan siellä käytössä 7 terminaalia numeroituna 1 - 8 (Eero Saarisen suunnittelema ex-TWA-terminaali 5 on suljettuna ja remontissa JetBluen käyttöön), mutta ne ovat paljon pienempiä kuin eurooppalaisten suurlentoasemien terminaalit, jopa monesti pienempiä kuin Helsinki-Vantaan terminaali. JFK:lla yleensä yhtä terminaalia käyttää vain pari, enintään muutama isompaa lentoyhtiötä ja muutama muu firma, joilla on vähemmän lentoja, esim kuten Finnair käyttää AmericanAirlinesin terminaalia. Ja jenkkilässä turvatarkastus on monesti meikäläisittäin oudossa paikassa siten, että sen jälkeen ei enää voi tehdä juurikaan ostoksia.
  Vastaa viestiin
24.02.08, 10:57   #8 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2008
Hyvän loman lopuksi

Niin, voihan sitä kirjoittaa vaikka loppukaneetit lomapäiväkirjaan tai varata luettavaa sille odotusajalle.
Mulla on vielä matka varaamatta toukokuulle, mahtaako tulla kiirus...
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku