| Minulla
Olen ollut monta kertaa New Yorkissa. Nuo on kaikki nähtynä, paitsi Hard Rock Cafe ja
Planet Hollywood, joiden "kokemista" en näe tarpeelliseksi, paljon parempaa ruokaa ja juomaa saa muualtakin kuin noista ketjuravintoloista.
Times Square on must joka kerta yhtenä iltana, vaikka en haluakaan hotellia niiltä nurkilta, liikaa kiertoajelujen tarjoajia, ketjuravintoloiden sisäänheittäjiä yms.
ESB ja TOTR ovat melestäni vaihtoehtoja, ainakin yhdellä matkalla. Melemmissa olen ollut ja TOTR oli paremmin hoidettu, hyvä henkilökunta, nopea siirtyminen hisseille ja ylös ja taas alas. Ja näköalatasanteelta saa ESB:n kuviin.
Must on ensikertalaisille Staten Island ferry, Brooklyn Bridgen yli kävely, Grand Central station, Central Park, joku museo, joku musikaali ja alakaupungin kaupunginosat (Lower East Side, Soho, Chinatown, Greenwich Village, Nolita, Meatpacking distr.), ettei tule vain pyörittyä Times Squaren lähistöllä.
Kun edessä on aika mones matka New Yorkiin, suunnitelmissa on pyöriä Brooklynissa parina päivänä, olen ollut siellä useamassa kaupunginosassa, mutta on niin isoa alue, että monta mielenkiintoista paikkaa on näkemättä, Bronxin Arthuyr Avenuen Little Italyssa aiotaan käydä lounaalla, käydä musikaaleissa, musiikki- ja komediaklubeilla, jne, jne. Nähtävää ja tehtävää riittää aina! Ai niin ja muutama ravintola Manhattanin 20.000 ravintolasta on vielä kokeilematta...
|