| Re: Majoitus lähellä Pariisia
Suosittelen majapaikaa Pariisista tai ainakin läheltä, koska muuten matkoihin menee turhaa aikaa. Eiffel-tornin seutu on aika kallista,ainakin asunnot ovat huimissa hinnoissa ja hotelleja ilmeisesti aika vähän, mutta jopa keskustassa löytyy kohtuuhintaistakin majoitusta. Siis lähinnä Boulevard Hausmannin tai Gare du Nordin lähellä olevista hotelleista.Silloin kannattaa laittaa auto johonkin parkkihalliin ja kulkea metrolla. Netistä löytää hotellien osoitteita. Itse olin joskus hotellissa Antin Trinité, osoite 74, Rue de Provence,75009 Paris, puhelin +33-148742907.fax +33-142802668. Hotelli on lähellä suuria tavarataloja Primtempsiä ja Galerie Lafayettea. Pienen matkan päässä Operasta, siis ihan keskustassa.
Pariisin metro on selkeä käyttää. Kun haette suuntaa, pitää vain muistaa että suunta otetaan pääteaseman mukaan ja pysäkki löytyy kyllä. Metro on nopea ja helppo, busseja en ole kokeillut.
Pariisin liikennekin näyttää ulkopuolisesta hurjemmalta kuin mitä se oikeasti on. Kun on itse ratissa, niin se ei ole vaikeaa. Ei kukaan tahallaan tule kylkeen, mutta sääntö on se että oikealta tulevalla on etuoikeus. Se pitää paikkansa ja kun nopeudet eivät ole kovia, niin se ohje riittää. Nykyään tutkia on paljon ja vauhti on hidastunut Pariisissakin.
Kyllä olisi vahinko jos Pariisissa kävisi ja Eiffel-torni jäisi väliin. Vaikka vain jäisi sinne jalkojen juureen eikä nousisi hissillä ylös jos aikataulu näyttäisi liian tiukalta.
Onnea matkaan vaan! Saman ikäluokan ihmisiä ollaan, joten ei ikä haittaa menoa. |