Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > Pariisi
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
09.10.05, 20:44   #1 (linkki)
patonki
(Vierailija)

Montmartre

Tervehdys!
Kertokaahan ensi kertaa Pariisiin matkaajalle, onko Montmartre ja Sacré-Coeurin lähellä sijaitseva hostelli hyvä majapaikan sijainti vai aivan periferiassa? Esim. jos iltaisin lähtee liikenteeseen yksin, millaista aluetta tämä on? (naisihminen olen mä)

Saapuminen on klo 23 illalla ja lento takaisin lähtee klo 7 aamulla. Kulkevatko junat /bussi näihin aikoihin lentokentälle/lentokentältä (Charles de Gaulle). Megahintaiseen taksiin ei ole varaa. Olen yrittänyt etsiä aikatauluja, mutta ranskaa ymmärtämättömänä en ole tietoa onnistunut bongaamaan.
  Vastaa viestiin
10.10.05, 09:35   #2 (linkki)
Sama suunta
(Vierailija)

Re: Montmartre

Sijainnin hyvyys riippuu siitä, mitä haluat tehdä ja nähdä. Montmartre on ehkä hieman syrjässä muista nähtävyyksistä, mutta on sinällään hauska paikka, eikä sieltä lyhyemmällä reissulla välttämättä tartte kävelymatkaa pitemmälle poistua.

Toisaalta metrolla pääset suht nopeasti mihin vaan. Tää on nyt tätä, että mitä arvottaa. Onhan Montmartren juurella näitä punaisten lyhtyjen juttuja jne, mutta eiköhän se riipu omasta suhtautumisesta, miten tollaset asiat vaivaa tai ei vaivaa.

Juna-aikatauluja voit katsoa englanniksi:

http://www.ratp.info/informer/anglais/index.php
  Vastaa viestiin
10.10.05, 11:45   #3 (linkki)
JW
(Vierailija)

Juuri eilen Pariisin matkalta kotiutuneena en itse menisi hotelliin Montmatrelle. Jotenkin se koko alue oli pettymys. Olimme kuulleet etukäteen että se on ihanaa seutua, jossa viettäisi vaikka koko päivän. Kiertelimme siellä reilun tunnin, kävimme Sacre-Coeurissa, ihailimme maisemia sen edustalta ja sen jälkeen istahdimme place Abessessille tutkimaan karttaa ja ihmettelemään että olemmeko nyt missanneet jonkun olleellisen osan paikkaa kun emme sitä hehkutettua ihanuutta löytäneet...

Ainakin alkuiltapäivästä paikka oli suurimmalta osin kuollut, ainoastaan Sacre-Coeurilla oli turisteja ruuhkaksi asti ja siinä läheisyydessä turistirysiä. Tuntui että se kaikki siinä oli tehty vain turisteja ajatellen, aitous tuntui puuttuvan. Mutta en tiedä, olisi kiva kuulla muiden kokemuksia että mikä siellä viehättää.
  Vastaa viestiin
10.10.05, 14:34   #4 (linkki)
Lapin
(Vierailija)

Montmartre on ihanaa aluetta. Me kävimme siellä useasti kävelemässä kahden viikon lomallamme. Tykkäsimme olla sekä turistipaikoissa (Sacre Coeur ja taiteilija-aukio), että hiljaisemmilla alueilla. Seurasimme Kaupunkikirjat-sarjan Pariisi-oppaan kävelyreittiä. Kävelimme mm. hyvin hiljaista katua pitkin, jossa oli vanhoja kivitaloja ja paljon kasvillisuutta. Vain yksittäisiä vastaantulijoita näkyi olevan liikkeellä. Kaiken hiljaisuuden keskeltä alkoi kuulua haitarin soittoa: yhdessä vaaleanpunaisessa kivitalossa oli ravintola, josta kantautui kadulle haitarin ääni. Ihanan idyllistä. Vahinko, että olimme juuri syöneet, muuten olisimme astuneet sisään.

Mutta hotellia en ehkä sieltä ottaisi. Montmartrehan on mäen päällä. En tiedä, onko hotellit ihan mäen päällä vai onko ne alempana. Metroasemat joka tapauksessa ei ole mäen päällä, eli mahdollisesti metrolle tulee kävelymatkaa (mäkeä ylös/alas). Itse en tykkäisi punaisten lyhtyjen alueella kävellä yksinään, en tykännyt edes kahden naisen porukassa. En usko, että siellä olisi mitään tapahtunut, mutta niin epämiellyttävän oloista se oli, että nopeasti käännyttiin pois. Montmartrelle menimmekin sitten aina muuta reittiä (tulimme suoraan Sacre Coeurin kohdalta).

Oletan, että kuitenkin olet hotellin jo varannut. Opit varmaan äkkiä tietämään mukavat reitit. Pariisissa kyllä uskaltaa kävellä pimeälläkin, itseäni ei missään pelottanut. Ja iltaisin olet kyllä valmiiksi mukavalla paikalla. Me kävimme juuri iltaisin Montmartrella syömässä. Käy kuitenkin joku ilta myös keskustassa ihailemassa valaistua Seineä.

Montmartresta on pitkä matka keskustaan, mutta voipahan sitten hyvillä mielin kulkea sen julkisilla kulkuneuvoilla. Lyhyempi matka houkuttaisi kävelemään ja matka, joka Pariisissa tuntuu lyhyeltä, on loppujen lopuksi aika pitkä ...

Mukavaa matkaa!

Vastaa viestiin
10.10.05, 15:00   #5 (linkki)
amelie
(Vierailija)

Hostellin 'hyvyys' riippuu sen tarkemmasta sijainnista; boulevard Barbesin itapuolelle en varmasti menisi, se on suhteellisen vaarallista ghettoaluetta, mutta hostellit siella voivat hyvinkin mainostaa sita Montmartren laheisyydella.

Vastaa viestiin
10.10.05, 15:18   #6 (linkki)
JW
(Vierailija)

Mekin kävelimme matkaoppaasta katsottua reittiä, meni sieltä viinitarhan vierestä ja luultavasti tuon mainitsemasi ravintolan ohi, mekin katsoimme sitä kaihoten kun olimme juuri syöneet! Tuo osa Montmatrea oli kieltämättä viehättävää, mutta jotenkin odotimme jotain enemmin.

Meitäkään ei Pariisissa missään vaiheessa illalla pelottanut, käytimme metroa vielä joskus yhdentoista jälkeenkin. Itse olen enemmin varuillani täällä kotinurkilla Sörnäisten metroasemalla kuin Pariisin turistialueilla.
  Vastaa viestiin
10.10.05, 16:35   #7 (linkki)
Lapin agile
(Vierailija)

Keskustelussa tarkoitettaneen ilmeisimmin Lapin agile eli ketterän kaniinin kabareeta, josta toki saa ruokaakin.

--
Montmartrella, nimenomaan Place Abbessella on Je t'aime muuri (talon seinässä siniset kaakelilaatat, puiston portista rohkeasti sisään), joka on pystytetty vasta 2001 eli moneltä on vielä näkemättä.

Hotellin sijaintia pidän parhaana hyviä kulkuyhteyksiä eli metroasemalle lyhyt matka.

Lentokentälle pääsee paitsi RER-junalla, myös busseilla ihan vanhan oopperan kupeesta.
  Vastaa viestiin
11.10.05, 08:06   #8 (linkki)
Lapin
(Vierailija)

Vaikka nimimerkkini otin tuosta Lapin Agile-kabareesta, ei tuo minun tarkoittamani haitari-ravintola ollut tuo kyseinen. Lapin Agile oli suljettuna tuohon aikaan päivästä. Tarkoittamani ravintola oli tuosta kabareesta vähän ylöspäin (Sacre Coeurille päin) ja sitten siitä oikealle n. 500 m (kulkusuunnassa). En valitettavasti muista tarkkaan, eikä minulla ole tässä karttaakaan.

Lapin Agile ei tehnyt suurta vaikutusta. Ulkoapäin vaatimattoman näköinen rakennus, sisällä ei tullut käytyä. Vaikea kuvitella siihen rakennukseen kabareeta, mutta se muistaakseni onkin Pariisin vanhin kabaree.
  Vastaa viestiin
11.10.05, 09:49   #9 (linkki)
JW
(Vierailija)

Minäkin tarkoitin toista ravintolaa, sellainen vaaleanpunainen kulmatalo. Muistaakseni nimi oli suomeksi juuri jotain tyyliin ""Vaaleanpunainen talo"", joku Maison se nimittäin oli. Oli kyllä muistaakseni samalla suunnalla kuin Lapin Agile, joka muuten oli minusta viehättävässä talossa. Ihmettelin kyllä ihan samaa että miten sinne kabaree mahtuu.
  Vastaa viestiin
11.10.05, 13:01   #10 (linkki)
Lapin
(Vierailija)

Kyllä, juuri tuo vaaleanpunainen kulmatalo oli se minunkin ihastelemani. Jos joku on siellä käynyt syömässä, niin kiva olisi kuulla kommentteja. Ei yhtään harmita tietää, mitä menetti, kun ei sisälle mennyt, sillä Pariisista jäi muutenkin sellainen olo, että sinne täytyy vielä palata uudelleen. Seuraavalla kerralla sitten ...
  Vastaa viestiin

11.10.05, 16:09   #11 (linkki)
patonki
(Vierailija)

rue dâ Orsel on suunnittelemani hostellin kadunnimi.
  Vastaa viestiin
12.10.05, 10:35   #12 (linkki)
patonki
(Vierailija)

Tarkennuksena vielä: eli hostelli on metroasema Anversin vieressä.

En halua Pariisissa olla vain turistimassojen keskellä, vaan miellelään nähdä myös ""muuta"" Pariisia. En myöskään toivo ajautuvani minnekään ghettoalueille, jossa on turvatonta. Pitkät kävelymatkatkaan eivät haittaa. Pidän vain hostellia tukikohtana, josta sitten teen päivänreissuja eripuolille.
  Vastaa viestiin
12.10.05, 12:28   #13 (linkki)
amelie
(Vierailija)

Anversin alue on ihan suht OK, mutta yksinaisena naisena matkatessa harkitsisin viela kerran eiko muualta loytyisi vaihtoehtoa, silla Anversin ja Pigallen valimaasto (erityisesti bouvevard de Clichy/boulevard de rochechouart) on taynna seksishoppeja ja strippariklubeja, joten alueella kulkevat ihmisetkin saattavat osaltaan olla kyseisista palveluista kiinnostuneita. Yrita nyt ainakin ennen paatoksentekoa katsoa netista muiden matkailijoiden kommentteja kyseisesta hostellista.
  Vastaa viestiin
12.10.05, 12:36   #14 (linkki)
amelie
(Vierailija)

Kyseessa siis ilmeisesti Hostel Le Village?

Katsopa kommentteja:
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g187147-d263663-Reviews-Le_Village_Hostel-Paris_Ile_de_France.html

Ehkapa siis lopulta ihan jees, jos ei odota mitaan luksusta.
  Vastaa viestiin
13.10.05, 19:21   #15 (linkki)
olli
(Vierailija)

Vaaleanpunaisessa ruusussa kerran syötiin. Ruoka oli huonoa, palvelu hidasta ja kallista oli tietty. Yläkerran ikkunan takana yönmusta kokki hääräsi keittiössä. Mutta näkymät olivat ikimuistoisia. Ruo Saules jatku alaspäin ja sen päässä oli Lapin Agile. Minäkin ajattelin että mitähän tuohon mummonmökkiin oikein mahtuu? Katto ei näyttänyt kovin vedenpitävältä.
  Vastaa viestiin
16.10.05, 19:48   #16 (linkki)
Anna-Anna
(Vierailija)

Olen ollut yhtenä kesänä kaksi viikkoa Montmartren juurella hostellissa Boulevard de Rochequartilla. En menisi sinne enää, enkä ainakaan, jos joutuisin liikkumaan yksin. Silloin olin mieheni kanssa. Rauhatonta, rähjäistä, paljon liikennettä, seksikauppoja. Metro Anvers oli lähin. Ei innosta. Olin toisen kerran aivan muualla lähellä Luxembourgin puistoa ja sinne menisin toistekin.
  Vastaa viestiin
05.11.05, 20:18   #17 (linkki)
Rusina
(Vierailija)

Moi!
Itse olen asunut vuoden Montmartrella. Ikävä kyllä nyt jo muuttanut pois. Metroni oli Anvers. Itse rakastin asua tällä alueella ja käytin kyllä metroa ihan siihen saakka kun niitä kulki. Vaikka Sacre Coeurin aluetta morkataan, että paljon turisteja, niin sehän on toisaalta hyväkin, aina liikkuu porukkaa. Eikä sitä tarvitse jäädä niihin läheisiin turisikojujen ympäröimille kaduille vaan lähteä rohkeasti kauemmas. Eihän se tunnelma välttämättä avaudu heti tehokkaalla turistikierroksella, vaan täytyy olla aikaa tutustua ja haistella tuulia...

Itse lensin kerran lennolla, joka lähti seitsemältä, ja siihen olisi juuri ja juuri voinut ennättää ensimmäisellä junalla, joka meni Gare du Nordilta. Mutta sinne pääseminen oli sitten toinen asia. Toki hostellista varmaan voidaan soittaa taksi. Itse turvauduin ystävän kyytiin, ja olen varmasti aikatauluista tarkka tästä eteenpäin...

Älkää ihmiset olko niin pelokkaita heti jos ympärillä on paljon ulkomaalaisten näköisiä ihmisiä. Jos olet ystävällinen heille, usein hekin ovat sinulle. Ei Montmartren alueella kuitenkaan miten jengejä liiku eikä Pigallen alueen punaiset liikkeet provosoi ketään raiskaamaan. -Näin ainakin uskoisin... Järki käteen ja liikkeelle, kyllä sitä itse huomaa missä kannattaa liikkua ja missä ei.

P.S. Barbesin läheltä löytyy halpoja liikkeitä esim. jos haluat ostaa itsellesi iltapuvun pilkkahintaan sekä halpoja kenkäliikkeitä. Bon courage mon amie!
  Vastaa viestiin
02.12.05, 12:23   #18 (linkki)
Mara
(Vierailija)

Taksi CDG:ltä Pariisin keskustaan maksaa noin 50 euroa. Ei minusta ihan megahinta. RER-junalla pääsee kai jotain 10 e :llä CDG:ltä suoraan keskustaan, mutta edessä on sitten vaihto metroon: Gare du Nordin asemalta kävelytunnelia pitkin La Chapellen asemalle ja siitä metrolinjalla 2 pari pysäkinväliä Anvers-asemalle. RER-tiketti on vaihtokelpoinen metroon ja jos hyvin käy niin sillä ehtii vielä ylös vievään Monmartren hammarataan (Funiculaire, Monmartre on pieni vuori) .

Jos kone laskeutuu klo 23, niin olet varmaan puolenyön paikkeilla on vielä matkalla. En minä ainakaan ole tykännyt odotella metroasemalla viimeisten vuorojen aikaan, kulkevatkin niin harvakseen.

Montmartre on aivan Pariisin keskustassa, lähellä Pigallea. Yksi suurimmista turistirysistä. Ei siis mikään perifria. Osta ihmeessä Suomesta kartta ja tutustu etukäteen Pariisin maantieteeseen .

Vastaa viestiin
04.01.08, 18:49   #19 (linkki)
vierailija85
(Vierailija)

Mekin olemme varanneet majoituksen Montmartren alueelta, 100 metrin päästä Abessessin asemalta. Olisin kiitollinen jos joku asiasta paremmin tietävä voisi kertoa, millaiset kulkuyhteydet ovat keskustaan ja eri nähtävyyksiin? Joutuuko junaa vaihtelemaan paljonkin jos haluaa esim. Maraisin alueelle päin? Onko Montmartre alueena kovin turvatonta?
  Vastaa viestiin
05.01.08, 22:22   #20 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2008
Montmarte on kivaa aluetta, mutta jos olisin naisena yksin liikenteessä niin en kyllä valitsisi Montmartea majapaikaksi. Huoria ja välittäjiä löytyy, tosin alueella on paljon turisteja ja yökerhoja, joten ei sikäli turvation kun pysyy valaistuilla kaduilla eikä lähde pienille kujille pyörimään. Kulkuyhteydet on hyvät ja metrolla pääsee kätevästi kulkemaan. Googleta vaikka Pariisiin metro ja junakartat. Itse monen monta kertaa Pariisissa käyneenä pidän ehdottomasti parhaimpana majoitusalueena Republiqueta. Rauhallinen, loistavat kulkuyhteydet, ihania kahviloita ja leipomoita, hyviä ruokapaikkoja, uskaltaa yksinkin käppäillä hostelliin yöllä esim metroasemalta.
  Vastaa viestiin

10.01.08, 16:07   #21 (linkki)
AIna Pariisiin
(Vierailija)

Pariisi

Olin vuosi sitten Pariisissa ja asuimme Moulin Rougen lähellä missä oli kaikenlaista toimintaa ja kuljimme yölläkin aivan turvallisesti siellä ja metroasemilla ystävättäreni kanssa joten kun on ihan tavallisesti niin ei huolta. Pariisissa liikkuminen on todella helppoa ja vaivatonta metron ansiosta ja suosittelenki metrokortin hankkimista lyhyemmillekin reissuille. Olemme lähdössa Roomaan kolmen viikon päästä ja jos jollain on vinkkejä Roomasta. Naisten shoppailu reissut ovat mukavia ja antoisia piristävät kivasti arkea

Vastaa viestiin
13.01.08, 21:39   #22 (linkki)
aippa
(Vierailija)

Yksinäinen nainen

Tuo "yksinäinen nainen" liikenteessä on kyllä aika klisee. Itse olen matkustanut useasti mm. pariisissa ja amsterdamissa eikä yksin ollessa ole sen kummemmin pelännyt. Terve järki tietysti mukana eikä ihan joka jannun mukaan kannata lähteä. Kadulla, esim Pigallella kävellessä tuskin mitään sattuu. Pelko pois! on mun neuvoni :) Ennakkoluulot romukoppaan, ei ne tummahipiäiset miehet eivät ole ketään heti raiskaamassa vaikka notkuisivatkin kadun kulmassa.
  Vastaa viestiin
25.01.08, 13:31   #23 (linkki)
Charlotte_
(Vierailija)

Totta, en ole kyllä ikinä pelännyt Pariisissa kaduilla enkä metrossa, vaikka yksinkin olen siellä kulkenut vikalla metrolla ja olen blondi, joka kiinnittää kaikkien arabimiesten huomion. Kaikista arabeista ei muuten edes tietäisi että on arabeja, luulisin osaa ihan ranskalaiseksi. Ainakin Algeriasta tulevat nuoremmat miehet käy ihan ranskalaisista tai espanjalaisista. Niitä myös työskentelee ravintoloissa ja pyytävät kovin usein treffeille tai syömään tai kävelemään. Kerran lähdin ja opin etten enää ikinä. Mutta kun oli niin komea ja mukava, etten ollut ikinä nähnytkään niin komeata miestä=) Eli varovaisuutta niiden kanssa, oikeasti!
  Vastaa viestiin
03.05.08, 19:59   #24 (linkki)
Yksin matkaileva
(Vierailija)

Charlotte, mitä siellä treffeillä tapahtui? Minuakin on monesti Pariisissa pyydetty, mutten ole ikinä uskaltanut suostua.

Alkuperäinen kysyjä tuskin tästä vastauksesta hyötyy, mutta jos joku muu samaa pohtiva osuu linjoille: olin juuri yksin matkassa ja hyvin uskalsin liikkua yksin iltaisinkin. Asuinkin tosin 1. kaupunginosassa, missä kovasti oli liikennettä... aikaisemmin olen majaillut 15. kaupunginosassa, ja se on kivaa seutua myös! Metrolla pääsee sukkelasti eri puolille kaupunkia, ja matkailuelämys sekin!
  Vastaa viestiin
15.07.12, 13:11   #25 (linkki)
Susa
(Vierailija)

hotelli Best Western Prince Montmartre

Tietääkö kukaan ko hotellin sijaintia metroista, juna-asemasta josta pääsee lentokentälle? Entäpä reittiä Fountainblaneen ?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku