Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > Pariisi
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
07.01.07, 13:11   #1 (linkki)
xxxxxxxxxxxxxxxx
(Vierailija)

Päiväksi Pariisiin, missä kannattaa käydä?

Ideana tulla junalla aamulla ja lähteä illalla pois. Miten päivä kannattaa viettää, kun aikaa rajallisesti? Missä kannattaa shopata?
  Vastaa viestiin

07.01.07, 18:35   #2 (linkki)
kukkis1
(Vierailija)

milloin menet, mistä pidät?

Olin ihan vasta Pariisissa; minulla oli hieman toista vrk aikaa tutustua ja näin ihmeenkin paljon. Tavarataloista ainakin Lafayette ja Printemps ovat ihan vierekkäin, joten helppo shopata paljon ja nopeesti. Printempsin 9 kerrokseen menisin ihailemaan Pariisin maisemia mahdollisimman myöhään valaituksen vuoksi. Itse kävelin paljon , ihailin Champs Elyseen valaistusta, Eiffeliä kauempaa jouluvaloissa ja metrolla suhautin Notre dameen. Aikaa jäi kahvilassa istuskeluunkin ja joulumarkkinoilla käymiseen. Ihana kaupunki. Ainakin joulun alla.
  Vastaa viestiin
08.01.07, 09:35   #3 (linkki)
LP

Rekisteröitynyt: 06/2006

Itse tykkään käydä uusissa kaupungeissa ihan aluksi jossain korkealla paikalla, josta saa hyvän kokonaiskuvan kaupungista. Pariisissa tällaisia paikkoja ovat ainakin Eiffel, Notre Dame ja Montmarten kukkula, jossa sijaitsee Sacre Coeur. Mikä tahansa niistä on ehdottomasti käymisen arvoinen!
  Vastaa viestiin
08.02.10, 18:45   #4 (linkki)
vieraana
(Vierailija)

Pariisiin EasyJetillä!

Lento on Pariisissa CDG:lla klo 22.45 ja miten siitä kannattaisi mennä keskustaan vai olisiko viisasta jäädä yksi lentokenttä hotelliin. Nyt saa halpalennon mutta eipä tullut ajatelleeksi että junaan ei taidakaan ehtiä. Siis mitä tarksi suunnilleen maksaa vaikka Lovren tietämille.
  Vastaa viestiin
09.02.10, 09:37   #5 (linkki)
Pauli
(Vierailija)

RER

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana Näytä viesti
Lento on Pariisissa CDG:lla klo 22.45 ja miten siitä kannattaisi mennä keskustaan vai olisiko viisasta jäädä yksi lentokenttä hotelliin. Nyt saa halpalennon mutta eipä tullut ajatelleeksi että junaan ei taidakaan ehtiä. Siis mitä tarksi suunnilleen maksaa vaikka Lovren tietämille.
Viimeinen RER-juna lähtee n. 23.55. Maksaa n. 8.5€ ja voi vaihtaa metroon. Kulkee 10-15 min välein.

Paris Metro, RER Train Schedules, Maps & Guides
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku