| |  | |
16.01.08, 07:38
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Mika vuodenaika paras mennä Pariisiin?
Hei vaan! Ensikertalaiset suunnittelevat Pariisiin-matkaa ja mietimme mikä olis "paras" aika sinne matkustaa. Varmaan joka vuodenajassa on omat etunsa ja nyt toivonkin teiltä, jotka siellä ovat käyneet, kommentteja asiasta.
Mielelläni myös kuulen eri vuodenaikojen hyvät/huonot puolet. Tietysti kaikenlainen muukin tieto/vinkit on tervetullutta.
| |
| | |
16.01.08, 10:09
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen ollut keväällä ja kesällä. Mun mielestä ehdottomasti kevät on parasta aikaa. Huhti-toukokuu, kun luonto herää talviunesta. Aurinko jo lämmittää, mutta ei ole liian kuuma ja kesän turistimassat eivät ole vielä saapuneet kaupunkiin. Elokuussa siellä on liian kuuma ja liikaa väkeä.
| |
| | |
16.01.08, 12:58
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä olen käynyt touko-kesäkuun vaihteessa. Sää vähän vaihteli, kahdelle viikolle osui hellettä ja sadetta, mutta enimmäkseen oli erinomainen kaupunkilomasää eli ei liian kuuma eikä sateista. Turisteja oli melko paljon, vaikka en usko, että tuo vielä pahinta sesonkia oli. Joihinkin paikkoihin jouduimme vähän jonottamaan, mutta nopeasti jonot vetivät. Jos ja kun joskus menen uudestaan, niin ajankohta on varmaankin sama tai vähän aikaisemmin. | |
| | |
19.01.08, 15:25
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Pariisin kokemus
Kävimme helmikuussa ja vettä satoi ja tuuli oli kylmä. Mieheni yritti pongata kauniita pariisittaria, mutta näki vain sadeasuisia muumioita.Seinen risteilyllä palelimme valtavassa turistipurtilossa, jossa oli vain jonkinlainen avokatto. Vastakohtana purjehti vieressä lasiseinäinen laiva, jossa iltapuvuissa aterioitiin valkoisten pöytäliinojen kera tunnelmallista illallista. Hotelli oli rähjäinen; mikä nyt ei meitä haitannut. Parisänky oli niin kapea, että tunnelma meilläkin tiivistyi.
Vannoin, että seuraavalla kerralla tulen lämpimämpään aikaan, oli sitten liikaa tutristeja tai ei.Pilkkihaalari ois ollut oikea asu, niin ja pitkät kalsarit ja pipo.
Eräänlaisen hatun jouduinkin ostamaan, ettei pää ihan paleltunut.
Muotitietoisia ei näkynyt, kaikilla näytti olevan päällään mitä sattui, kerroksittain.
| |
| | |
20.01.08, 20:55
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | pariisiin
Olen ollut Pariisissa kahdesti. Ekan kerran olin elokuulla ja silloin oli kyllä tuskaisen kuuma ja turisteja joka paikassa. En silti muista, että olis hirvesäti tarvinnut jonottaa joka paikassa...riippuu varmaan paikoista joissa käy. Toisen kerran olin lokakuussa, syysloma-aikaan. Se oli hyvä ajankohta, ainakin sinä vuonna. Sää oli aika lämmin vielä n. 20 astetta tai lähellä eikä vettäkään satanut koko viikolla. Turisteja huomattavasti vähemmän. Nyt olemme suunnitelleet matkaa kevääksi (toukokuulle) ja olen kuullut, että myös silloin on aikas ok ilmat:)
| |
| | |
26.02.08, 11:40
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Kerran Pariisissa
Olin opiskeluryhmän kanssa kulttuurimatkalla Pariisissa 15-20.4.07. Lämmintä oli 20-25*C ja kevät oli alkanut. Turisteja ei ollut liikaa, joten nähtävyyksille ei joutunut ikuisuuksia odottamaan poikkeuksena La Tour Eiffel, jonne joutui noin puolisen tuntia jonottamaan. Matkan aikataulu oli tosin tiukka. Jokaisena päivänä kävimme useamman kohteen läpi joten lähtö hotellilta ennen puoltapäivää. Olimme Hotel Excelsior:ssa (http://www.excelsior-paris-hotel.com), joka oli Latinalaisessa korttelissa keskustassa. Muistan kun kävimme Aurinkokuninkaan palatsissa Versaillesissa, niin palatsin puutarhan kukat olivat juuri puhkeamassa kukkaan. Itse suosittelen lämpimästi menemään keväällä Pariisiin. Au Revoir.
| |
| | |
29.02.08, 11:50
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Suosittelen toukokuuta, aivan ihana! Yleensä on jo 20 astetta lämmintä ja ei paljon turisteja. Heinäkuuta kannattaa välttää, on kuuma (n 40 astetta) ja kaupungissa se oikein korostuu pienillä kujilla/korkeat talot ja metrot on kuin saunoja. Lisäksi turisteja on niin paljon että yök. Elokuussa paikallitset taas viettävät omaa lomaansa ja elokuussakin on tosi kuuma.
| |
| | |
15.04.08, 13:26
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Huhtikuussa Pariisissa
Oltiin juuri Pariisissa 12.-14.4. ja viimeisenä päivänä tuli rakeita taivaalta. Joka päivä satoi vettä jonkun verran. Kesätakilla olisi palellut, onneksi oli vähän paksumpi takki + hanskat mukana. Menisin Pariisiin varmaan mieluiten toukokuussa eli ennen suuria turistiruuhkia ja silloin kun kevät on parhaimmillaan. Nyt oli turisteja jonkun verran jo, mutta ei häiritsevän paljon vielä.
| |
| | |
22.04.08, 12:17
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Me olemme käyneet kolme kertaa Pariisissa. Kesäkuun alussa oli suht. hyvät ilmat - yhtenä päivänä satoi, mutta muuten oli ihan hyvät ilmat. Yksi päivä oli helteinen, muut noin +18. Elokuussa oli aivan upeat ilmat. Aurinkoa ja lämmintä, mutta ei liian kuumaa kuitenkaan. Ei ainoatakaan sadepäivää. Marraskuussa oli kuin varhainen kevät Suomessa. Pikkasen plussalla ja aurinkoista. Yhtenä päivänä oli pilvistä ja kova tuuli, mutta ei sadetta.
| |
| | |
03.02.10, 15:22
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Käytiin Pariisissa 2008 heinäkuussa. Kuuma kyllä oli, n. 25-30 astetta joka päivä, aurinko paahtoi. Pisaraakaan ei satanut vettä koko viikon aikana, nurmikko oli jo kuivunut karrelle monesta paikasta. Vielä kun kaupungin asfaltit ja rakennukset lämmittää niin sen suhteen ei mukavaa ollut.
Mielettömästi turisteja joka paikassa, oli se jotain uskomatonta.
Varmaan huhti-toukokuu on parasta aikaa vierailla kun luonto kukoistaa ja sitten syyskuu kun pahimmat ruuhkat on helpottaneet.
| |
| | |
27.11.10, 00:46
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Maalis-toukokuu. Ei koskaan muulloin.
Kävin siellä aiemmin työmatkoilla jatkuvasti.
| |
| | | | |