Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > Pariisi
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
16.07.08, 17:43   #1 (linkki)
tingtingting.
(Vierailija)

opiskelijan budjetilla pariisiin.

Aikomuksena viettää viikko Pariisissa. Saimme halvat lennot ja asuminenkin on jo puoliksi lyöty lukkoon. Nyt vain pitäisi keksiä tekemistä. ehdotuksia?

Pariisin must-see paikat?

Entäs mistä kannattaisi lähteä metsästämään hyviä kirppareita? Vai kukkiiko niitä siellä joka kadun kulmassa?
  Vastaa viestiin

16.07.08, 18:02   #2 (linkki)
hauskaa on
(Vierailija)

Pariisi on jo itsessään nähtävyys, jos ekaa kertaa on menossa. Itse kävin 15 vuotiaana asumassa vuoden siellä. Kun pääset kaupunkiin, keksit heti tekemistä.....Et varmasti tylsisty...
  Vastaa viestiin
16.07.08, 18:02   #3 (linkki)
hauskaa on
(Vierailija)

Pariisi on jo itsessään nähtävyys, jos ekaa kertaa on menossa. Itse kävin 15 vuotiaana asumassa vuoden siellä. Kun pääset kaupunkiin, keksit heti tekemistä.....Et varmasti tylsisty...
  Vastaa viestiin
16.07.08, 20:04   #4 (linkki)
tupunax
(Vierailija)

Laita googleen sanat Pariisi kirpputori niin jo loytyy artikkeleita Helsingin sanomista lahtien. Pariisi ei ole mikaan kirpputoriparatiisi, joten ala odota liikoja.
  Vastaa viestiin
28.07.08, 10:55   #5 (linkki)
Sanna,
(Vierailija)

Pariisiin tutustuu parhaiten kävelemällä ympäri kaupunkia. Ihana kaupunki! Sacre Couerin kirkko Montmantrella on ihan must, menkää illalla, upeat näkymät kaupungin ylle kun aurinko laskee. Ja mikä parasta, ilmainen!=) Tietysti Eiffel ym on must, mutta maksaa ja pitkät jonot. Seinen risteily illalla on upea, menkää niin, että istutte laivan etuosassa ja ettei ole kattoa. Upea, hinta 11 €, näkee kaupungin nähtävyydet ulkoa ja eri perspektiivissä kuin kaduilla kävelemällä.
Kannattaa ottaa juotavaa paljon mukaan kun liikkuu Pariisissa tai ostaa kiskoilta. Kahviloiden terasseilla coca cola (0,33 l) maksaa 4-7,50 € paikasta riippuen. 7,50 € on Champs Elyseellä, parempi käydä vaikka Mäkissä juomassa kylmää juotavaa=) Nähtävyydet kaikki maksaa ja niitä on paljon. Itse olen kiertänyt nähtävyydet vuosia sitten, Pariissa on parasta kävellä ympäri kaupunkia ja istua terasseilla. Ja vaikka piknikillä Louvren ympärillä olevassa puistossa, ihana paikka.
  Vastaa viestiin
28.07.08, 11:59   #6 (linkki)
opiskelijana kävin minäkin
(Vierailija)

museoista

Edellä kirjoittanut sanoo, että nähtävyydet kaikki maksavat. Tämä onkin pääsääntöisesti totta. Kuitenkin jos museot kiinnostavat, niin ainakin reilu vuosi sitten Louvreen pääsi perjantai-iltaisin (klo 18>) nuoret ilmaiseksi. Koska otsikoit kysymyksesi "opiskelijabudjetilla" saatat ehkä olla alle 26 (raja saattoi olla 25 tai 26 vuotta, muistelisin että 26). Tällöin illan viimeiset tunnit ovat Louvressa (ehkä muissakin museoissa? olin itse tuolloin ihan pikavisiitillä Pariisissa, joten en ehtinyt muihin museoihin) perjantaina ilmaiset, joskin Louvre on niin suuri, ettei sitä ehdi noiden tuntien aikaan kiertää kokonaan (paitsi ehkä juosten). Mutta kyllä siinä ehtii aika paljon nähdä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku