Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > Pariisi
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
03.02.09, 22:21   #1 (linkki)
tietoa etsivä
(Vierailija)

Vappu Pariisissa

Onko kokemuksia vapusta Pariisissa.. Suurin osa nähtävyyksistä on varmaan vapunpäivänä kiinni? Entä kaupat/ravintolat? Netistä ei oikein tunnu löytyvän tietoa asiasta. Versaillesin linnan sivuilla mainittiin, että linna on kiinni tiettyinä juhlapyhinä, mutta ei ollut tarkennettu minä päivinä.
  Vastaa viestiin

11.02.09, 20:22   #2 (linkki)
Moi et toi
(Vierailija)

Lakko

Vappu on yleisesti lakkopäivä "lakkojen luvatussa maassa" Eli liikenne seisoo ja siinä sivussa kaikki muut.
  Vastaa viestiin
21.02.12, 12:55   #3 (linkki)
fille
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tietoa etsivä Näytä viesti
Onko kokemuksia vapusta Pariisissa.. Suurin osa nähtävyyksistä on varmaan vapunpäivänä kiinni? Entä kaupat/ravintolat? Netistä ei oikein tunnu löytyvän tietoa asiasta. Versaillesin linnan sivuilla mainittiin, että linna on kiinni tiettyinä juhlapyhinä, mutta ei ollut tarkennettu minä päivinä.

Ranskassa ja Pariisissa ei juhlita vappua samalla tavalla kuin Suomessa - se on säilyttänyt työläisten päivän merkityksensä. Tämä tarkoittaa myös, että on paljon lakkoja ja mielenosoituksia, ja lähes kaikki paikat ovat kiinni. Mutta kyse on vain tästä yhdestä päivästä, sen jälkeen kaikki toimii suht normaalisti, jolleivat jotkut lakot sitten jatku...
  Vastaa viestiin
25.04.12, 17:30   #4 (linkki)
vierailija
(Vierailija)

Vappu Pariisissa

Kannattaa ottaa rennosti, Pariisi on käveltävä! Suosittelen Seinen risteilyä (lähtö Pont Neuf). Kävelyn voi aloittaa Louvrelta läpi Jardin Des Tuileries'n, siellä on ravintoloita ja kahviloita. Aina yhden päivän pärjää ilman museoita ja kauppoja ;)

Lainaus:
  Vastaa viestiin
26.04.12, 13:12   #5 (linkki)
vierailija
(Vierailija)

Vielä Vapusta Pariisissa

Lempikohteitani, voi toimia Vappunakin, rentoa viipyilyä!
plaza.fi/matkalaukku/eurooppa/ranska/pariisi/pariisin-le-marais-sunnuntaishoppailua-ja-nautintoja

Lainaus:
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku