Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > Pariisi
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.06.09, 23:26   #1 (linkki)
hips22
(Vierailija)

cdgllä koneen vaihtaminen 35min...

olen matkustamassa yli huomenna new yorkiin.. mennessä sinne vaihtoaikaa pariisissa on minulla yli 3 tuntia, mutta kun tulen takaisin new york - pariisi - hki, on minulla pariisissa koneen vaihtoaikaa 35min! tyhmänä otin äkkilähdön enkä osannut arvatakaan että aika olisi noin vähän. Onko kokemuksia noin lyhyestä vaihdosta cdg:lla ? ajattelin tuhlata menomatkan 3 tuntia tutustumalla kenttään jotta edes minimoisin möhläyksien mahdollisuudet paluumatkan kiireisessä vaihdossa..

Koneeni saapuu pariisin 11:00, check-in deadline on 11:35.. Koneeni koto-Suomeen lähtee klo 12:20.. miten tarkkoja tuosta deadlinesta ollaan?
  Vastaa viestiin

01.07.09, 07:56   #2 (linkki)
menee
(Vierailija)

tiukaksi

Aika kiireiseltä kuulostaa. Ja tuo reittiin etukäteen tutustuminen on todella hyvä ajatus. Valitettavasti tuo mainitsemasi vaihtoaika ei anna yhtään marginaalia sille että NYC lentosi saapuu myöhässä. Kyseessähän on lento kahden ruuhkaisen kentän välillä, joten myöhästymiset ovat mahdollisia. Toisaalta lentosi aikatauluun on sisällytetty myös "tilastollinen" myöhästyminen, joten kaiken mennessä hyvin koneesi saattaa saapua CDG:lle reilusti etuajassakin. Varsinkin jos tuulet reitillä ovat vielä suotuisia.

Kuulostaa siltä että kyseessä on eri lipuilla olevat NYC-CGG ja CDG-NYC lennot, eli että yksi lentoyhtilö ei ole vastuussa koko reitistä. Jos näin olisi ja lentoyhtiö olisi suostunut noin lyhyeen vaihtoon, silloin lentoyhtiö tietysti myös hoitaisi myöhästymistilanteessa sinut suomeen toisella koneella.

Kahden eri lipun tapauksessa lentoyhtiöllä ei tuollaista vastuuta ole. Onko saapuva ja lähtevä lento vielä kaiken lisäksi eri terminaalissa? Itse olen joskun myöhästynyt lennolta CGG:ltä kun on pitänyt siirtyä terminaalista toiseen ja vaihtoaika ollut lyhyt, 45min ehkä. CDG:llä terminaalista toiseen siirtyessä pitää joskus mennä läpi ruuhkaisten check-in aulojen ja reitit eivät ole kovin selvästi merkitty. Ja kyseessä siis ollut lento jossa check-in tehty valmiiksi lähtöpäässä koko reitille. Ja check-in todellakin menee kiinni esim. 20-30 min ennen lentoa ja puhumalla tuosta ei selviä. Tämä siksi että eivät enää kerkeäisi hoitaa matkatavaroita koneeseen ja sinua oikealle portille ja sisään koneeseen ennen lähtöikaa. Eli matkustajan ottaminen tuon ajan jälkeen tarkoittaisi koneen lähdön viivästymistä. Asia jota varsinkin ruuhkaisilla kentillä vältetään viimeiseen asti, koskapa se vaikuttaa ketjureaktion tavoin kaikkiin seuraaviin lentoihin.

Eli onnella ja reitin harjoittelemalla saattaa homma toimia. Toisaalta riski siitä että joudut omalla kustannuksellasi ostamaan uuden lipun suomeen on suuri.
  Vastaa viestiin
01.07.09, 10:41   #3 (linkki)
hips22
(Vierailija)

Terminaali on onneksi sama... Koneeni pitäisi saapua terminaaliin 2D, seuraavan lennon lähteä terminaalista 2E. Ja samalla lipulla, sama lentoyhtiö eli onneksi on tuo turva että pääsen mahdollisesti seuraavalla lennolla Suomeen sitten. Onhan onneksi loma joten ei se aikataulu niin pilkun tarkkaa ole, mutta kyllä myöhästyminen silti harmittaisi. Lähes varmaahan on että vaikka itse ehtisin koneeseen, ei laukku tuossa 35minuutissa vaihda konetta cdg:lla..
  Vastaa viestiin
01.07.09, 20:08   #4 (linkki)
lentaja
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hips22
olen matkustamassa yli huomenna new yorkiin.. mennessä sinne vaihtoaikaa pariisissa on minulla yli 3 tuntia, mutta kun tulen takaisin new york - pariisi - hki, on minulla pariisissa koneen vaihtoaikaa 35min! tyhmänä otin äkkilähdön enkä osannut arvatakaan että aika olisi noin vähän. Onko kokemuksia noin lyhyestä vaihdosta cdg:lla ? ajattelin tuhlata menomatkan 3 tuntia tutustumalla kenttään jotta edes minimoisin möhläyksien mahdollisuudet paluumatkan kiireisessä vaihdossa..

Koneeni saapuu pariisin 11:00, check-in deadline on 11:35.. Koneeni koto-Suomeen lähtee klo 12:20.. miten tarkkoja tuosta deadlinesta ollaan?
Siis miksi sinun pitaisi tehda uusin check-in Pariisissa? Jos molemmat lentosi ovat samalla lipulla, teet tottakai vain yhden check-innin New Yorkissa ja saat jo siella boarding passin Helsingin lentoa varten. VAI sekoititko termit ja tarkoitit check-innin sijasta sita aikaa kun portti sulkeutuu?
  Vastaa viestiin
01.07.09, 20:10   #5 (linkki)
lentaja
(Vierailija)

Ja Finnairin/Air Francen Helsingin lennot lahtee aina 2D:sta eika 2E:sta.
  Vastaa viestiin
03.11.09, 09:49   #6 (linkki)
risteilijäriitta
(Vierailija)

miten tuollainen on mahdollista?

Reissu on varmaan jo tehty, mutta kysynpä silti. Miten on mahdollista, että sinulle on myyty tuollainen yhdistelmä tuollaisella vaihtoajalla? Samalle lipulle vielä?

Ehditkö koneeseen?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku