Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > Praha
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
28.03.07, 14:43   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
"aamukampa" Montako yötä vielä ennen lähtöä Prahaan?

Mä en kestä tätä! Mulla on ihan hirvee matkakuume....Joten oli ihan pakko aloittaa "tsoukilla" tällainen prahan reissun aamukampa-ketju :)

meillä on enää 7yötä ja sitten mennään vihdoinkin eka kertaa prahaan!!!!

Ihanaa!Toivottavasti aurinkoinen sää suosii matkaamme ja aurinkoiset kevätpäivät jatkuvat täällä kotosuomessakin :)
  Vastaa viestiin
28.03.07, 20:52   #2 (linkki)
Liltsu
(Vierailija)

Kammassa on KAKSI piikkiä enää. Ja kun sen viimeisen nyppäsee, niin ollaan jo menossa.. Koeta tebis kestää!! ;D
  Vastaa viestiin
29.03.07, 10:28   #3 (linkki)
kirska
(Vierailija)

aagh!

Mulla on PALJON ENEMMÄN, 28 piikkiä.
Toivottavasti molemmat kirjoitatte matkakertomuksenne tänne kun palaatte. Niin mä saan sitten tuoreimmat vinkit käyttöön.
Hyvää matkaa kummallekin, jos ei tule käytyä muutamaan päivään näillä sivuilla! = o)
  Vastaa viestiin
29.03.07, 10:55   #4 (linkki)
Liltsu
(Vierailija)

Aamukampa

Kiitos kirska! Jokaisella ne piikit vaan vähenee ;)
Kertomusta en lupaa, mut jos jotain vinkattavaa..
Huomenna sitä ollaan aamusta menossa, saas nähdä miten murtumasta paraneva pottuvarpaani kestää Prahan katutallausta.. *kääk*
Onneks siellä pelaa tuo julkinen liikenne niin hyvin!

Tulen ainakin toivottamaan hyvää matkaa !! Myös tebikselle ja miksei kaikille muillekkin reissaajille! :I
  Vastaa viestiin
29.03.07, 16:30   #5 (linkki)
kirska
(Vierailija)

voi harmi

Tiedän mitä se on kun varvas murtuu, mullahan murtui pikkuvarvas joulukuussa ja vieläkin se on vähän vaivaksi.
No mutta se on hyvä että olet ollut aikaisemminkin prahassa, helpottaa varmasti paljon kun tietää mihin mikäkin ratikka kulkee. Säästyy askelia...
vinkeistäkin olen kiitollinen, jos et jaksa pitkää juttua kirjoittaa...
En jaksais millään odottaa.
  Vastaa viestiin
29.03.07, 22:01   #6 (linkki)

Hyvää matkaa Liltsu!

Aurinkoa luvassa...ainakin Prahaan :) eli oikein aurinkoista ja ihanaa matkaa! 8jos nyt enää ehdit tätä lukea...)
  Vastaa viestiin
29.03.07, 23:29   #7 (linkki)
Liltsu
(Vierailija)

Ehdin, tebis. ;)
Mitä sitä turhaan nukkumaan vielä, ei kuitenkaan saa unta heti..
mutta kohta on mentävä! Passit ja hammasharjat on pakattu ja koirat aavistelee jotain tapahtuvan..voi hitsi! Prahassahan sitten näkeekin paljon koiria ja saa ikävöidä omiaan. Mutta pian se unohtuu kun on muuta tekemistä! :D Se on, moido nyt. Ens viikkoon...
  Vastaa viestiin
30.03.07, 09:23   #8 (linkki)

Heipsis kirska ja muutkin...

Jep, ens keskiviikkona mennään...en lupaa välttämättä kertomusta, mutta jotain aivan varmasti tulen kertomaan. (tottakai)
  Vastaa viestiin
30.03.07, 18:49   #9 (linkki)
Teija, ekaa kertaa Prahaan
(Vierailija)

Aamukampa

Niin, aamukammassa on enää piikkejä 3 kpl. Maanantaina lähdetään mieheni kanssa kaksistaan ja nuoriso jää kotimiehiksi sekä kissojen vahdeiksi. Perjantaina tullaan sitten jo takaisin ja päästään jännittämään idols-finaalia.. Toivotaan, että ilmat suosivat siellä että täällä.
  Vastaa viestiin
31.03.07, 16:17   #10 (linkki)
kirska
(Vierailija)

kyllä varmaan

Ihan kivaa on sinne luvattu, reilua 10 astetta ja mukavan aurinkoisia kelejä, muutama pilvisempi päivä mahtui mukaan, mutta pääasiassa kai hyvä ettei sada ; )
Mulla matkakuume vaan nousee päivä päivältä. Mutta se kai tässä matkailussa onkin sitä ihanaa aikaa, odottelu. Vähän niinkun lapset odottaa joulua niin minä odotan kahdenkeskistä lomaa mieheni kanssa,ei olla oltu koskaan missään ilman lapsia yhtä yötä kauempaa.
Kerro sinäkin Teija sitten kuulumisia kun palailette, minäkin olen menossa ekaa kertaa prahaan niin vinkit ovat kultaakin kalliimpia, ei tarvi arvokkaita lomapäiviä tuhlata jonninjoutavaan. Hyvää matkaa!
  Vastaa viestiin

01.04.07, 10:16   #11 (linkki)

"3 yötä lähtöön on!"

Meillä jää Idols-finaali näkemätä... :( harmi! palataan prahasta lauantaina. Lähtö siis edelleen ke aamuna, eli 3 yötä!
  Vastaa viestiin
02.04.07, 09:14   #12 (linkki)
kukkis1
(Vierailija)

Mulla ois lähtö 10.4 eli heti pääsiäishulinoiden jälkeen. 8 piikkiä siis kammassa.. miehen kanssa mennään ihan kaksin mun 40kymppisiä juhlimaan, viikonloppuna oli pirskeet kavereille. Paljon on tullut reissattua, mutta Prahassa en ikinä-ihana lähteä!! Tosi kiva kun just joku teistä on jo ehtinyt palata reissusta-ois hienoa kuulla tuoreet vinkit matkalta = )
  Vastaa viestiin
03.04.07, 18:56   #13 (linkki)
pasaati1
(Vierailija)

onhan

Niitä vielä paljon,120 on aika lähellä.
  Vastaa viestiin
03.04.07, 19:39   #14 (linkki)
Liltsu
(Vierailija)

pikku vinkkejä juuri palanneelta ;)

Moikka!
Mitäpä osaisinkaan vinkata..Tällä kertaa varsinaiset tutustumiskohteet olivat Prahan linna ja Juutalainen kortteli. Jos haluat välttää ruuhkaa, mene molempiin vasta iltapäivällä. Linnan-retkellä oli aamupäivällä siedettävää, mutta esim. Pinkasin Synagogaan (ja sitä kautta vanhalle hautausmaalle) oli mieletön jono ja palasimme sinne iltap. uudelleen, päästen samantien sisälle ja liikkuminenkin oli mukavaa.

Prahan Linnassa on niin älyttömästi katsottavaa, ettei sitä kerralla sulata millään. Vituksen Katedraali on kyllä melkoinen paikka, siellä oli ihan huuli pyöreenä :D ..teki vaikutuksen. Mutta tosiaan, tuonne on palattava sitten seuraavalla kerralla ja tutustuttava vähemmälle jääneisiin kohteisiin. (näin me koimme)
Linnan mäellä pääsee ratikalla nro 22. Me käveltiin ja mäki sinne oli paljon iisimpi kuin olin kuvitellut. Alamäessä voi piipahtaa tosi halvalla oluella (tai viinillä), 27 korunaa/iso tuoppi. U Kocoura (Nerudova 2) on Mondon mukaan viimeisiä vanhanmallisia oluttupia (ollut mm. Mozarin ja Milos Formanin kantakapakka). Jotain mukavaa tuossa paikassa todella on..vaikka aurinko paistoi ja voisi istua ulkona trendikkäämmissä, oli kiva istua hetkeksti sisälle, ovet auki kadulle ja vain katsella kadun vilinää.

Kaarlen sillalla oli jo ruuhkaa (vielä siedettävää), kaikenkokoiset paatit seilasivat joella ja vanhan kaupungin aukiolla on pääsiäismarkkinat 15.4. asti. Aurinko paistoi, narsissit, orvokit ja vuorenkilvet kukkivat ja tunnelma oli niin Praha, niin Praha!! ;D

Juutalaiskorttelissa kävellessä pääsimme seuraamaan Narnia-elokuvan kuvauksia..melkoista touhua!!

Mitäs sitä muuta, kuin kunnon kengät jalkaan. Tänä vuonna minäkin selvisin melkein ilman rakkuloita (vaan yks!!) ja käveltiin sentään ihan joka paikkaan!!!
Hyvä kartta kannattaa tosiaan ostaa, kuten aiemmista keskusteluissa on todettu!

Jos jotain miinusta oikein hakemalla haetaan, niin mielestämme ruuan hinta ravintoloissa on noussut selvästi vuoden takaisesta. Mutta edelleen siis halvempaa kuin täällä kotisuomessa.

Tää nyt oli tällästä..itsestään selvyyksiä varmaan varsinkin kokeneille matkaajille. Jokainen menee itseään kiinnostaviin kohteisiin ja omalla tyylillään ;) KYSELLÄ voi lisää, jos vielä ennen omaa matkaansa ehtii!!

terveisin,
arkeen totutteleva--kun vielä eilen olin Prahassa (nyyh)
  Vastaa viestiin
05.04.07, 09:56   #15 (linkki)

aamukampa

seitsemän piikkiä jäljellä ;)
  Vastaa viestiin
06.04.07, 10:49   #16 (linkki)
kirska
(Vierailija)

Kiitos liltsu

Tuntuu kummalliselta että just muutama päivä sitten laskeskelitte tebiksen kanssa öitä ja nyt reissu on sun osalta tehty ja tebis taitaa juuri olla prahassa. Mulla vaan on vielä kolme viikkoo aikaa odottaa, ja nyt kun luin tota sun juttuas niin matkakuume nousee entisestään.
Vitsi, olisin halunnut nähdä kanssa sen narnia elokuvan kuvaukset, olis ollu lapsille kerrottavaa, kun tykkäävät kyseisistä elokuvista.No, hauska nähdä elokuva joskus valmiina ja nähdä tunnistaako paikkoja.
Hyvä että reissu sujui hyvin ja pienillä rakoilla. = o)
  Vastaa viestiin
20.03.08, 21:45   #17 (linkki)
Liltsu
(Vierailija)

Aamukampa osa 2

kaivoinpa esille melkein vuoden takaisen aiheen..En mitenkään tohkeissani ;)
13 aamua olis meillä..Mites muilla??
  Vastaa viestiin
20.03.08, 23:56   #18 (linkki)
pasaati1
(Vierailija)

Noh

Saas nähdä,pitäiskö lähteä kolmannen kerran peräkkäin prahaan,pravekin mojitot kyllä maistuisi;)
  Vastaa viestiin
21.03.08, 05:19   #19 (linkki)
hurahtanut
(Vierailija)

Sinnepä sinne :)

Vuorotellen Prahaan ja Wieniin, ensi kuussa jälleen Kaarlen sillalle, ja elokuussa Itävaltaan.. Näkemistä riittää molemmissa, vaikka useammalle reissulle, näin ollaan todettu :o)
  Vastaa viestiin
21.03.08, 09:11   #20 (linkki)
lumottu
(Vierailija)

Ihme kaupunki

Praha on lumonnut minut täysin. Oltiin juuri jo varmaankin 7 kertaa siellä. Toki matkustetaan pois kaupungista katsomaan muita paikkoja kanssa.
  Vastaa viestiin

21.03.08, 11:14   #21 (linkki)
Liltsu
(Vierailija)

On se ;)

Ilmeisesti meidätkin on lumottu :D...kolmas kevät peräkkäin. Mutku, jäi niin paljon näkemättä ;) ..eka ajatus oli kyllä mennä muualle, mutta sitten "kävi" näin...
Kahden viikon päästä tallustellaan Prahan katuja..
  Vastaa viestiin
23.03.08, 08:26   #22 (linkki)
Karel
(Vierailija)

Mahtava kaupunki

...koukkuun on jääty...ja pahasti. Kolmen viikon kuluttua taas nauttimaan tunnelmasta ja sitten vielä kesäkuun alussa...ja vielä syyskuunkin alussa. On jo ikävä rakasta Prahaa.
  Vastaa viestiin
23.03.08, 09:50   #23 (linkki)
Liltsu
(Vierailija)

Karel!

Sä olet jo addiktoitunut! ;D ..ilmeisesti olet ahkerasti matkustellut Prahassa aiemminkin? Etsä viitsis, viitsisit sä.. kirjoitella hyväksi kokemiasi kohteita johonkin sopivan otsikon alle tai aloittaa uuden?? (viime hetken vinkit taitaa olla ainakin yks otsikko)
Meidän kiinnostukset tulvella reissulla on Hradcanyn kaupungionsa, Loreton pyhättö ja Zizkov (ratsastajapatsas), ajateltiin myös ajella ratikkareitti päästä päähän ja Linnastakin jäi paljon näkemättä. Vinohradyssäkin pitäisi tallata, ja Sluta Pumpassa käydä ja La Lavandessa ja ja...Saas nähdä mitkä toteutuu kun paikallaankin pitää olla, nauttia Prahan tunnelmasta ja seurata elämän menoa ja toivoa, että aurinko paistaa ja ulkokahvilat aukeaa ;D NO, näistä voisi jutella toisessa topicissa...
  Vastaa viestiin
23.03.08, 11:57   #24 (linkki)
Lumottu
(Vierailija)

Liltsu...

La lavandea ei ole, helmikuun lopussa oli lappu ikkunassa ja rafla on vaihtumassa toiseen. Zluta Pumpa on jännä. Mun lemppari kaupungiosat ovat Holesovice, VInohrady ja Zizkov on kans ihan kiva. Patsas siellä valtava. Vrsovice kaupunginosa myös mielenkiintoinen. Mikäli pidät jalkapallosta, mene ihmeessä katsomaan. Zizkovin oman joukkueen matsi on näkemisen arvoinen, tunnelma siellä on yksi parhaista minkä olen kokenut, heidän stadion pieni ja röttelöinen mutta se ei haittaa faneja.
Käy Vinohradyssa Ubulino ravintolassa, löytyy Francouzcka kadun varrelta. Villisika ja kauris ovat mahtavia ja puolilmaisia.
Zizkovin tv torniin kun menet ylös näet koko kaupungin. Suosittelen!
  Vastaa viestiin
23.03.08, 14:09   #25 (linkki)
Liltsu
(Vierailija)

Kiitos..

Lumottu! Vai on La Lavande historiaa.. :( Ehkä tulee kokeiltua U bulinoa. Zizkovin tv tornin olin unohtanut, kiitos vinkistä ja paikallista jalkapalloakin. WOW! Jääkiekkopelin tunnelma tekis mieli kokea (on kuulemma myöskin mahtava), jos vaan Slavia on vielä peleissä mukana. Sparta näyttää jo tippuneen.
Niin paljon nähtävää, katsottavaa, koettavaa, nautittavaa..valintoja pitää taas tehdä ;)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku