Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > Rooma
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.03.08, 17:37   #1 (linkki)
rooma2008
(Vierailija)

Roomasta majoitus kohtuuhinnalla

Hei, Olen nyt viettänyt viitisen tuntia netissä selaillen tietoa Rooman hotelleista mutta tuntuu että on loputon suo nuo hotellisivustot, siksi haluaisinkin ihan matkalaisten kommentteja .... Eli voisiko ystävälliset Ellit suositella kohtuuhintaista majoitusta Roomasta, mielellään läheltä keskustaa. Hinta ei saisi olla yli 90 euroa yö. Muitakin vinkkejä otetaan vastaan. Kiitos etukäteen.
  Vastaa viestiin
11.03.08, 18:20   #2 (linkki)
esimerkiksi
(Vierailija)

www.bed-and-breakfast-in-italy.com

Löytyy tolkuton määrä vaihtoehtoja, tai www.bbitalia.it. Tai jos ei ole pakko olla hotelli vaan huoneistokin käy, www.rentalinrome.com, haku esim. alle 80 €/yö tai alle 100 €/yö.

Bed and breakfastia olen käyttänyt muualla Italiassa, Rental in Romea Roomassa, toimii.

Eiköhän noilla saa taas menemään vähän lisää aikaa... :-))) Mutta eikö se ole vaan kivaa suunnitella matkaa.

Terminin seudulta löytyy edullisia majoituspaikkoja pilvin pimein, mutta ei alueena ehkä se ihan kaikkein miellyttävin. Historiallinen keskusta, Trastevere, Vatikaani, San Giovanni saattaisivat ovat mukavampia, riippuen tietysti mieltymyksistä. Keskusta-alue on lopulta suhteellisen pieni, ja julkinen liikenne palvelee erinomaisesti.
  Vastaa viestiin
12.03.08, 08:28   #3 (linkki)
KSN
(Vierailija)

Vatikaanin vieressä!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rooma2008
Hei, Olen nyt viettänyt viitisen tuntia netissä selaillen tietoa Rooman hotelleista mutta tuntuu että on loputon suo nuo hotellisivustot, siksi haluaisinkin ihan matkalaisten kommentteja .... Eli voisiko ystävälliset Ellit suositella kohtuuhintaista majoitusta Roomasta, mielellään läheltä keskustaa. Hinta ei saisi olla yli 90 euroa yö. Muitakin vinkkejä otetaan vastaan. Kiitos etukäteen.

Katso keskusteluosisosta "omatoimimatkat"/asuminen ulkomailla. Sieltä löytyy linkki pieneen B&B:iin, jossa suomalainen emäntä ja jonne voit kirjoittaa suomeksi. Kohtuuhintaan!
  Vastaa viestiin
12.03.08, 12:49   #4 (linkki)
Rooma2008
(Vierailija)

huoneistot

Vierailijalle kysymys: innostuin noista Rental in Rome ja www.romecityapartments.com sivustojen huoneistosta ja ajattelin lähinnä tuota historiallista keskustaa (tarkoittaa Spanish steps,Trevi ja Navana aluetta? ) tai sitten Trasteveren aluetta. Missä itse asuit kun olet asunut Rental in Romen kautta Roomassa?
Joo kyllähän se on ihanaa suunnitella matkaa niin saa matkakuumetta nousemaan ;)
  Vastaa viestiin
12.03.08, 13:15   #5 (linkki)
jos mahdollista
(Vierailija)

Yleensä Trasteveressa

Nämä samat jutut tulee nyt näköjään toistettua tässä ja suomi24:ssa mutta menköön... :-)

Rental in Romen kautta olen asunut Trasteveressa Antoniassa, ihan ok kämppä mutta ratikat pitää vähän meteliä, tosin on sitten myös pysäkki talon edessä :-) Helmikuussa olin Vatican Balconyssa Vatikaanin vieressä, myös ok. Pääsiäiseksi menen taas Trastevereen mutta eri huoneistoon. Olen ollut tosi tyytyväinen tuohon Rental in Romen palveluun. Sähköpostitse hoituu varaukset ja muut tarvittavat jutut tosi nopeasti, ennakkomaksua menee 20 % joko kortilla tai pankin kautta (antavat hyvät ohjeet), ennakon maksettuasi saat voucherin jossa asunnon yhteyshenkilön numero, loppusumma maksetaan käteisellä paikanpäällä. Asunnot olleet juuri sitä mitä on luvattu. Myös useammat tuttavani ovat tykästyneet ko. palveluun.

Minulle tuo Trastevere on lempialuetta Roomassa, helppo mennä lentokentältä paikallisjunalla ja raitiovaunu numero 8 vie muutamassa minuutissa Largo Argentinalle josta lyhyt kävelymatka historialliseen keskustaan, ja hyvät bussiyhteydet muuallle kaupunkiin. On hieman rauhallisempaa kuin ihan keskustassa ja paikallisasutuksen seassa joka minulle on ehdoton plussa. Tuo Vatikaanin Gianicolon puoleinen seutu oli myös mukavaa, ei paljon näkynyt turisteja vaikka oli ihan Vatikaanin vieressä. :-)
  Vastaa viestiin
16.10.11, 09:26   #6 (linkki)
MariaS
(Vierailija)

Majoitus Roomassa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rooma2008 Näytä viesti

Tuolta blogista löytyy pari vinkkiä:
Liikuttava matka: Majoitusta Roomassa
  Vastaa viestiin
05.07.12, 12:49   #7 (linkki)
just palannut
(Vierailija)

Casa di Eddy

Voin lämpimästi suositella - kätevän lähellä päärautatieasemaa, mutta alue on siisti ja rauhallinen. B&B on pieni mutta juuri siksi kiva, siisti, mukavalla tavalla moderni, erittäin ystävällinen henkilökunta - siis kaikin puolin oikein kelpo paikka. Oppion kukkulan yli Colosseumille hetkessä, yölläkin turvallisen oloista liikkua, vaikka nuorisoa ihan suomalaiseen malliin puistoissa bailaakin.
  Vastaa viestiin