| Re: praha vai wien??
Katsoppa tuonne ""muut kaupungit"", siellä olen kirjietellut Wienin alle juttuja, myös tuosta pukeutumispuolesta - laiska kun olen, en jaksa samaa enää kirjoitella. Haku olisi hyvä väline surffailla katsomassa muiden juttuja, mutta ei näköjään TAASKAAN toimi - tylsää!
Molemmissa olen käynyt parikin kertaa, ja vaikea sanoa, kumpi parempi. Praha on idyllisempi, kun hakee tuota vanhaa, mutta Wien on jotenkin siistimpi ja vilkkaampi - ja vähän kalliimpi, mutta hintaero kyllä tasoittunut reilusti muutamassa vuodessa. Kummassakin teatteria ja konsertteja tosi paljon. Jos menee yhteen nyt, niin suosittelen käyntiä ensi kerralla toisessa, sillä molemmissa todella kiva käydä. Ja taskuvarkaita on kaikkialla - joten sama varovaisuus aina kaupunkireissuilla. Omalle väelle ei ole koskaan - vielä - sattunut tällaista kokemusta eteen, vaikka reissattu onkin paljon. Iltamyöhään kyllä katson tarkkaan, minkälaisissa kaupunginosissa tulee kuljettua, päivällä ei niinkään.
Muuten, kyllä Prahassakin pukeutuu mielellään siistimmin illalla, mutta mikään pakkohan se ei ole mielestäni missään kaupungissa(-kaan). Aina löytyy kaikki vaihtoehdot joka lähtöön - ikä lähinnä ratkaisee, vanhempi väki siistimmissä vermeissä, noin yleistäen. Mihinkähän sitä itsensä luokittelisi, kai se on tuulesta kiinni ;))
|