Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Kaupunkilomat > Yleistä kaupunkilomista
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
23.11.09, 10:09   #1 (linkki)
Liinukka1
(Vierailija)

Minne kaupunkilomalle

Kertokaa ehdotuksia minne naisihminen voisi mennä lyhyelle kaupunkilomalle yksin. Eurooppaa tarkoitan, ajankohta olisi 19- 22.12.09 joka on siis mahdollinen.
Olen ollut Vilnassa mieheni kanssa 2 krt, se kaupunki viehättää kyllä. Onko jollain siitä kokemusta yksin matkustaen tai vaikkapa naisporukassa? Ajattelen pelkästään rentoutua eli valitsen hyvän hotellin, shoppailen hieman ja käyn esim. joulutoreilla jos niitä on.
Onko millaisia kokemuksia?
  Vastaa viestiin
23.11.09, 12:09   #2 (linkki)
zoomis
(Vierailija)

!!

Yksin olen ollut Wienissä. Ja siellä ainakin on ihanat joulukadut ja muutenkin mielestäni Wien on hieno shoppailukaupunki.

Joulukaupunkina en Dublinin osalta tiedä, mutta naisihmisenä olen ollut Dublinissä yksin ja viihtynyt. Siellä saa kävellä rauhassa ja siellä on myös ihan mukavat shoppailumahdollisuudet.
  Vastaa viestiin
24.11.09, 08:43   #3 (linkki)
European
(Vierailija)

München tai Amsterdam

Molemmissa hotelli pitää valita alueelta, joka ei ole punaisten lyhtyjen tai strippiklubien tienoilla. Vaikka et itse liikkuisikaan kaduilla öisin, vilkkailla alueilla sieltä kuuluu meteliä.

Molemmissa nähtävää mm. torit, lukuisat taidemuseot ja kasvitieteelliset puutarhat. Münchenissä on myös tiedemuseo, jossa pääsee itse kokeilemaan kaikkea. Minäkin, keski-ikäinen nainen, vietin päivän vesirakennusosastolla.
Myöskään matkantekoon ei mene lyhyestä lomastasi montaa tuntia. Molemmissa on myös herkullista ruokaa erilaisissa ravintoloissa.
Jos Ljubjanaan olisi tuolloin suoria lentoja, ehdottaisin myös sitä, mutta talvella sinne ei taideta lentää suoraan (Finnair).
  Vastaa viestiin
27.11.09, 13:54   #4 (linkki)
Liinukka1
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinukka1 Näytä viesti
Kertokaa ehdotuksia minne naisihminen voisi mennä lyhyelle kaupunkilomalle yksin. Eurooppaa tarkoitan, ajankohta olisi 19- 22.12.09 joka on siis mahdollinen.
Olen ollut Vilnassa mieheni kanssa 2 krt, se kaupunki viehättää kyllä. Onko jollain siitä kokemusta yksin matkustaen tai vaikkapa naisporukassa? Ajattelen pelkästään rentoutua eli valitsen hyvän hotellin, shoppailen hieman ja käyn esim. joulutoreilla jos niitä on.
Onko millaisia kokemuksia?

Kävi niin että ystävätär kuuli suunnitelmastani ja lähdemme yhdessä. Menemme Vilnaan koska hänelle uusi tuttavuus, minulla taas siitä kokemusta parin matkan verran.
Saimme sen hotellin jonka olen kokenut erinomaiseksi, sopuhintaan tasoonsa nähden eli loistava hinta-laatusuhde.
  Vastaa viestiin