Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Omatoimimatkat > Tien päällä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
21.01.05, 09:42   #1 (linkki)
-Riikka-
(Vierailija)

Suomi-Bulgaria-Kreikka

Hei! Olemme ensi kesänä lähdössä neljän henkilön voimin autolla eurooppaan, ja tarkotus olisi päästä Bulgarian Sunny Beachin kautta Kreikan Kossille! Matkan reitti on vielä epäselvää, joten ajattelin kysellä teiltä kokeneimmilta ja tietäväisemmiltä vähän vinkkejä ja neuvoja reitin suunnitteluun! :) Olen kuullut että Viro-Latvia-Liettua eivät ole aivan turvallisimpia maita autolla?.. Onko näin? Mistä saan tietoa esim Kreikassa kulkevista laivoista/lautoista? Suurin kiitos jo näin etukäteen vinkeistä! :)
  Vastaa viestiin

21.01.05, 09:55   #2 (linkki)
Expat
(Vierailija)

Re: Suomi-Bulgaria-Kreikka

""Olen kuullut että Viro-Latvia-Liettua eivät ole aivan turvallisimpia maita autolla?.. Onko näin?""
Aina ei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee, totuus kun voi olla toinen. Niin tässäkin tapauksessa.

""Mistä saan tietoa esim Kreikassa kulkevista laivoista/lautoista?""
Esim. www.google.fi ja sinne hakusanaksi ""ferries Greece"".

Vastaa viestiin
16.02.05, 16:56   #3 (linkki)
Japa
(Vierailija)

Moi!

Ensinnäkin maiden turvallisuudesta niin mun mielestä se aika paljon kiinni onnesta! Eli jos joku ""sopiva"" varas esim. autoon kiinnittää huomion niin eiköhän se sen varasta vaikka mikä olisi. Mutta tietysti maalaisjärjen käytöllä voi riskejä minimoida mm. hotellit, joissa majoittautuu, niin pyrkii valitsemaan niin että löytyy lukittu (ja valvottu?) autotalli.

Itse olen mennyt taksilla (!) Sofiasta Golden Sandsille, Sunny Beachin kautta ja voin sanoa että siellä tiet on ihan ok kunnossa. Tietenkään ei niitä ja Suomen teitä voi keskenään verrata esim. jotain yllättäviä reikiä tiessä voi olla. Teiden viitoitukset ovat myös ihan kohtuulliset.

Lautoista niin Patras Kreikassa on yksi satamakaupunki josta ehkä pääsee Kosille. Vinkiksi Googletukseen...
  Vastaa viestiin
16.02.05, 22:25   #4 (linkki)
Sauna
(Vierailija)

Jos haet Kos:lle niin Pireus on yleensä kauttojen lähtösatama. Suositten, että haet Kos:ilta pois päin niin samoista suunnista sinne tuleekin. Näin löydät reiti helpoiten. Googlen mukaan ainakin Piraeuksesta (näyttävät kirjoittavan sen näin) menee päivittäin Kossille lautta.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku