| Vuokra-autolla Frankfurtista Italiaan
Terve, matkalaukkulaiset!
Olemme (minä ja siippa) suunnittelemassa automatkaa Eurooppaan, ja tarvitsisimme neuvoja ja vinkkejä auton vuokraukseen, matkareitteihin, matkakohteisiin ja majoitukseen.
Tarkoituksena olisi lentää touko-kesäkuussa Ryanairilla Hahniin ja lähteä sieltä vuokra-autolla itävallan/sveitsin kautta Italiaan, jossa viipyisimme viikon verran ja sitten jatkaisimme Ranskan kautta takaisin Hahniin. Yhteensä matka kestäisi n. 2 viikkoa. Emme ole aiemmin ajaneet Suomen ulkopuolella, eikä ole kokemusta auton vuokraamisestakaan, joten kysymyksiä riittää, toivottavasti jaksatte lukea, ja vielä vastatakin... ;)
Auton vuokrauksesta:
Mikä autovuokraamo on kokemuksienne mukaan edullisin, jos haluaa omavastuun olevan 0, tai korkeintaan muutama sata euroa ja kuljettajia on 2.
Jotkut vuokraamot eivät salli ajettavan tietyillä autoilla Italiaan (esim. Hertzillä mersut). Voinko jotenkin varatessa varmistaa, ettei esim. Golf luokan autoa varatessa saakaan Mersun A sarjalaista? Vai onko yleensä kentälle tultaessa useampi vaihtoehto/merkki, joista valita?
Matkareitti ja matkakohteet:
Millaista reittiä suosittelette ajamaan Italiaan? Kova kiire ei käsittääkseni ole, kun on 3-4 päivää aikaa ajella per suunta. Haluamme katsella kauniita maisemia, ehkä historiallisia pikkukaupunkeja ja välttää ensikertalaisille vaikeita ajoreittejä.
Italiassa olemme ajatelleet käydä Venetsiassa ja viettää viikon verran pohjois/keski-Italiassa. Olen itse ajatellut Toscanaa, mutta muutkin vinkit otetaan mielellään vastaan. Kauniit maisemat ja historialliset paikat edelleen kiinnostuksen kohteena.
Paluumatka sitten Ranskan itäosaa pitkin takaisin Hahniin, jonkin verran haluaisimme kuitenkin Ranskan rivieraakin nähdä. Mikä olisi paras reitti?
Majoitus:
Laittakaa vinkkiä myös kivoista ja suht edullisista majapaikoista, koko matkan varrelta.
Meillä on käytössä MSAutoRoute, jonka kanssa olen jo jonkinnäköisiä suunnitelmia tehnyt, mutta eipä sekään osaa kertoa, mikä olisi esim. se kaunein reitti. Siinäpä kehitysehdotus microsoftille. ;) Tarkoituksena on myös ostaa Autoliiton autolla ulkomaille kirja, siitä ilmeisesti löytyy neuvoja tiemaksuihin, liikennekäyttäytymiseen ym.
Kiitos etukäteen! |