| |  | |
25.04.06, 13:35
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | navigaattoreista!?!
Joo olenkin saanut jo paljon tietoa matkaani liittyen...Nyt sitten haluankin tietoa navigaattoreista.Minkä merkkisiä teillä on ja oletteko olleet tyytyväisiä,voitteko suositella jotakin tiettyä merkkiä!?!
| |
| | |
26.04.06, 07:33
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: navigaattoreista!?!
TomTomin One-merkkinen löytyy meiltä, ihan tositoimiin eli ulkomaille se ei ole vielä päässyt, mutta kotimaassa on opastanut ihan mallikkaasti. Selkeä ja iso näyttö, lisäksi se on irroitettavaa mallia joten sen voi ottaa mukaan vaikkapa kaupunkikävelylle. Muistikortille voi ladata eri maiden karttapaketteja.
| |
| | |
26.04.06, 18:11
|
#3 (linkki)
Itsellä Garmin Quest ollut käytössä toista vuotta. Kokemusta Saksasta, Tanskasta, Ruotsista ja Suomesta MP:n ja auton kanssa käytettynä. Muuten olen tyytyväinen mutta muistia saisi olla enemmän (Quest2:ssa on). On vesitiivis ja esim. Köpiksessä pyörän parkkipaikan (eli minne jätettiin parkkiin) löytäminen ilma kempsua olis ollut kovan kävelyn takana. On vesitiivis ja lataus akussa kestää n 20 h. Vaikka näyttö on aika pieni, näkyy siitä tarvittava erittäin hyvin jopa suorassa aurinkopaisteessa. Opastaa ihan suomeksi höpöttäen. Suosittelen!!!
| |
| | |
28.04.06, 08:35
|
#4 (linkki)
Meille tarvitaan sellainen navi joka näyttää euroopan kartat mielellään kaikki.Matkareittimme menee suomi,ruotsi,tanska,saksa,sveitsi,italia,ranska,es panja...Ostimme jo ison karttakirjan euroopan teistä mutta ilmeisesti se navi on kuitenkin se kaikkein varmin opas!!!
| |
| | |
28.04.06, 13:41
|
#5 (linkki)
Tuhansia vuosia on pärjätty ilman navigaattoreita ja edelleenkin pärjää. Toki siitä on apua, mutta ei matka sen puutteeseen kaadu.
| |
| | |
28.04.06, 19:09
|
#6 (linkki)
Sauna puhuu asiaa;hyvällä kartalla pärjää hyvin.
| |
| | |
28.04.06, 20:21
|
#7 (linkki)
Uusin Tietokone -lehti sisälsi aika kattavan vertailun. Kun asia on sinulle outo, suosittelen tuota artikkelia. Minäkin asiantuntemattomana sain aika hyvän kuvan siitä, mitä voisin hankkia, jos en itse lukisi karttaa. Olen kyllä harkinnut, menee rillit monitehopuolelle ja kylttien ja kartan nimien lukemiseen tulee viivettä jo.
Mutta voi olla, että vielä selvitään ilman. Alalla näyttää olevan niin nopeaa kehitystä, että toiveikkaana odottelen jopa riittävien laitteitten hinnan laskua. Voisikohan näin käydä? Laitteet tietysti monipuolistuvat ja tulevat sitä myötä kalliimmiksi, mutta toivon, että halvimmat laitteetkin tulevat paremmiksi vähitellen.
| |
| | |
29.04.06, 10:18
|
#8 (linkki)
Aina tulee parempia laitteita kuten tietokoneiden kehityksessä on nähty. Vanha kaverini odotti abouut 10 vuotta, että hän saa parhaan laitteen mitä maailmalla on, mutta aina parin kuukauden päästä tuli parempi!
Se siitä, mutta suosittelen edelleen Garminin laitteita. Olen yhden Magelanin pilkkahinnalla hirviporukalle myynyt, kun ei siitä muuhun ollut ja sen jälkeen ómien tutkimusten jälkeen Questiin päätyny. Mutta Quest1 ei ole mikään onni ja autuus, eli pitää todella osata aktivoida kartat yms. netin kautta, että siitä jotain hyötyä on!
Saunalle sen verran huomautuskeksi että vanha kaveri kotikylältä tietä kysyttäessä sanoi että ""oon ameriikassa asti käyny, enkä oo ketraakaan tietä kysyny!"" eikä keronut reittiä. Omasta kokemuksesta euroopassa matkaillessa on tuo GPS vallan mainio kaveri, mutta kaiken varalta kartta kannattaa pitää mukana. Se kempsu voidaan vaikka varastaa!!!!!!!!!!!!!! | |
| | |
02.05.06, 23:42
|
#9 (linkki)
Onhan se GPs kiva, mutta oma viehetyksensä ja osa automatkailua on se kartan luku!
| |
| | |
09.05.06, 22:48
|
#10 (linkki)
Mulla on Quest ja TomTom 300. Quest meni nyt myyntiin, eli minustaa TomTom on parempi. Tässä TomTom 910:iä odotellaan...
| |
| | |
11.05.06, 00:26
|
#11 (linkki)
Miten olisi Navicore?, kun puhelin on mukana niin se on myös aina mukana eikä vie tilaa paljon.
Kun ""jätät"" auton tai majapaikan jonnekin niin sen avulla pääset takaisin.
Näytön koko ajotilanteissa ei ole merkitsevä, koska sinun ei tarvitse näytöä seurata vaan voit keskittyä liikenteeseen ja kännykkä voi olla vaikka rintataskussa tai takapenkillä antamassa ajo-ohjeita.
Jos matkalla on useampi autokunta voi sillä tarvittaessa porukat jakaa oman sijaintinsa toisilleen, on helppo kokoontua päivän päätteeksi.
Jos puhelin on Nokialainen ja siihen käy se ""isommalla"" pistokkeella oleva laturi (yleisin) niin sillä samalla laturilla hoituu gps-palikan lataus (palikka, (reilun tikkuaskin kokoinen), voi olla taskussa vyökotelossa, sivulaukussa jne.
Puhelinyhteyttä ja muita kuluja ei tule, sinne voi laittaa erilaisista kohteista hälytyksiä joihin voi suoraan vaikka soittaa esim. hotellit.
Minä ainakin olen ollut tyytyväinen, välillä tuntuu että matkailusta on jäänyt sitä ""jotakin"" pois kun laite ohjaa suoraan ""ovelta ovelle"".
Toisaalta joissakin isoissa kaupungeissa tulee äkkiä ylimääräisiä kuluja kun sahaa joen väärää puolta ja yhdensuuntaiset kadut kulkevat väärään suuntaan eikä pääse oikealle kadulle ruuhkassa (ilmoittelee hyvissä ajoin ennen ryhmityksiä ohjeet) tai tekee monikerroksisesta risteyksestä motarille muutaman kymmen kilometrin ylimääräiset mutkan.
Jos onnistut ajamaan liikennetilanteen takia harhaan niin Navicore pyytää tekemään u-käännöksen jos mahdollista ja vähän ajan kuluttua se kertoo sinulle uuden reitin kohteeseen.
Perustiedoissa voit antaa ohjeita, haluatko välttää maksullisia teitä, lauttoja, nopein reitti, lyhin reitti jne.
Balttian maat eivät vielä ole mukana kuvioissa, muuten eurooppa on toiminnassa.
Maat ovat levyllä josta kartat pitää siirtää pienille muistikorteille, 512 Mt korttiin mahtuu Scandinavia ja Saksa
Siirto tapahtuu samoilla periaatteilla kuin muukin tiedonsiirto tiedostolta toiseen
| |
| | |
21.05.06, 23:13
|
#12 (linkki)
ladatkaapa ittellenne kookle earth. koko kesälomamatka sujuu nopeasti ihan työpöydän ääressä kun voi virtuaalimatkailla vaikka mihinkä. eikä maksa mitään!!! ja varmasti löytää perille!!
..eli mitä yritin sanoa on tämä: Kuinka pitkälle tekniikka voi tulla avuksemme ettei varsinainen idea kärsi. itse olen vaimoni kanssa menossa kesällä autolla italiaan enkä takuulla osta navigaattoria koska olen mennyt sellaisen kanssa naimisiin. ei kun euroopan kartta (vaimon) käteen ja menoksi.
| |
| | |
26.05.06, 10:19
|
#13 (linkki)
Nauratti tämä viimeinen vastaus, siis nimim. hyvä sauna. Me ollaan tehty kolme reissua autolla eurooppan ja aina olen minä ollut navigaattorina hyvän autokartaston kanssa. Nyt on isännällä ""kutka"" saada navigaattori ja on katsatellut Tomtom Go 710 tai siihen suuntaan. Ostakoon, käyn itse ostamassa uuden autoatlaksen, niin eiköhän johonkin saada suunnistettua.
| |
| | |
28.05.06, 09:54
|
#14 (linkki)
Ensimmäinen Euroopan matkamme hiukan jännitti kun emme tienneet mistään mitään, oli vain kuulopuheita kaaosmaisesta liikenteestä ja eksymismahdollisuuksista. Totuus kuitenkin oli toisenlainen. Opasteet kaupunkeihin sekä pää-, ja sivuteille ovat erinomaiset. Kaupungit ja maat löytyvät helposti. Navigaattori on LOISTAVA väline kun etsitään kaupungeista tiettyjä osoitteita, parkkihalleja, ravintoloita ym. Jos on pelkästään navin varassa ongelmaksi saattaa tulla tietöiden takia merkityt kiertotiet. Jos menette Ranskaan, ottakaa aikaa nimittäin suunnistaminen siellä on melkoista arpapeliä - kartoista huolimatta. Meillä on kokemusta muutamalta kerralta. Mutta hauskaa oli silti.
| |
| | |
30.05.06, 14:09
|
#15 (linkki)
Meillä autonavigaattorina toimi läppäri jossa MS Autoroute ohjelma ja erillinen gps-laite. Ajelimme pohjois-Toscanan vuoristoteillä enkä usko että olisimme pärjänneet pelkän kartan kanssa, sen verran sokkeloisia tiet olivat ja kyltit ainakin aluksi aika epäselviä.
Läppäriin oli sitten muutenkin kiva kirjoitella matkapäiväkirjaa ja tallennella kuvia. Ei painanut paljoa mukana, ei ollut kovin kuuma polvilla, autossa kun oli hyvä ilmastointi.
| |
| | | | |