Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Omatoimimatkat > Tien päällä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.03.07, 23:26   #1 (linkki)
autoilija
(Vierailija)

Aloitteleva autoilija kyselee

Tarkoitus olisi mennä autolla sukulaisiin Osloon ja Ruotsin puolella pikkukaupunkiin Göteborgista vähän etelään. Katselimme karttoja netistä ja mies totesi, ettei sieltä olisi niin pitkästi Saksan puolelle:) Minä olen aina haaveillut autolomasta keski-Euroopassa. Katselin noita Pohjois-Saksan kaupunkeja ja niiden nettisivuja. Kiinnostavilta näytti ainakin Bremen ja pikkukaupunki Celle (siitä olen nähnyt kuvia joskus aikaisemmin).

Olisiko joku käynyt näissä kaupungeissa? Ovatko hyviä ja kauniita kaupunkeja? Kiinnostaisi kauniit vanhat kaupungit. Miten muuten maisemat pohjois-Saksassa? Olisiko muita hyviä vinkkejä vierailukohteista? Tässä nyt muutama kysymys aluksi.
  Vastaa viestiin

09.03.07, 10:35   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja autoilija
Tarkoitus olisi mennä autolla sukulaisiin Osloon ja Ruotsin puolella pikkukaupunkiin Göteborgista vähän etelään. Katselimme karttoja netistä ja mies totesi, ettei sieltä olisi niin pitkästi Saksan puolelle:) Minä olen aina haaveillut autolomasta keski-Euroopassa. Katselin noita Pohjois-Saksan kaupunkeja ja niiden nettisivuja. Kiinnostavilta näytti ainakin Bremen ja pikkukaupunki Celle (siitä olen nähnyt kuvia joskus aikaisemmin).

Olisiko joku käynyt näissä kaupungeissa? Ovatko hyviä ja kauniita kaupunkeja? Kiinnostaisi kauniit vanhat kaupungit. Miten muuten maisemat pohjois-Saksassa? Olisiko muita hyviä vinkkejä vierailukohteista? Tässä nyt muutama kysymys aluksi.
Loistoidea. Käy kirjastossa lainaamassa matkaopas ja tutustu mahdollisuuksiin, joita on rajattomasti.

Must kohteita ovat ainakin Rothenburg ob der Tauber ja Neuschwanstein.Ehdottomasi kohteet ovat paremmasta päästä. Älä unohda Reinin tai Moselin laaksoa sillä ne ovat yllättävän lähellä. Siellä ei ole mitään pelättävää antakaa mennä vaan.
  Vastaa viestiin
09.03.07, 13:11   #3 (linkki)
maisemafriikki
(Vierailija)

Pohjois-Saksassakin on jo nähtävää, Baijeriin on pitkä ajomatka.
Heti Tanskan rajan ylitettyäsi pääset vaikka Flensburgiin tai Husumiin, valtamerellisiä ja eksoottisia. Omien hyvien ehdotustesi Cellen ja Bremenin lisäksi tulee mieleen ainakin Lyypekki, vanhakaupunki kompaktisti saarella, hienoa arkkitehtuuria, tai Minden tai Braunschweig tai Lüneburg. Idempänä Schwerin, jossa upea kultatorninen linna saarella ihan keskustassa, tai Wismar tai Rostock. Sisämaassa Harz-vuoriston upeat maisemat ja vaikkapa Wernigerode, Halberstadt, Quedlingburg entistä itää, lännessä Goslar. Mielestäni erikoinen oli myös pieni Salzwedel .
Gute Reise!
  Vastaa viestiin
27.03.07, 15:52   #4 (linkki)
matkäkärpänen
(Vierailija)

Kävimme viime kesänä ensimmäistä kertaa omalla autolla Keski-Euroopassa - ja kärpänen puri. Ensi kesän suunnitelmat on jo valmiina. Kokemuksemme Saksasta olivat pelkästään positiivisia. Siellä homma toimii ja ihmiset ovat tosi ystävällisiä.
Esim. Cellessä pysähdyimme tien laitaan lukemaan kartaa, kun eräs nainen tuli kysymään, voisiko hän jotenkin auttaa. Rohkeasti vaan matkaan!
  Vastaa viestiin
04.04.07, 09:26   #5 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2006
Celle

Cellessä kannattaa ehdottomasti käydä. Vanha keskiaikainen ristikkotalo-kävelykeskusta on aivan upea!! Pidimme kovasti! Majoituksen löysimme matkailuneuvontapisteestä, jossa oli hyviä vinkkejä muuten melko täynnä olevaan kaupunkiin. Asuimme pienessä, muutaman huoneen huvilahotellissa keskustassa. En löytänyt sitä enää Cellen hotelliluettelosta. Viehättävä paikka!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku