| aika haipakkaa joudutte ajamaan
kyllä aika haipakkaa saatte painella jos viikossa aiotte Norjaa suihkia noin paljon. Itse en moista urakkaa lomalleni kaipaisi, vaikka joka kesä 4 viikkoa autolla Eurooppaa kiertelenkin. Norja on sitä paitsi niin kuvan kaunis, että olisi sääli jos ette missään ehtisi tuosta kauneudesta nauttimaan auton lasien ulkopuolelta. Suosittelen ekaksi reissuksi jompaa kumpaa, ehkä enemmän itse pidän Oslosta länteen päin menevistä maisemista (Hardanger, Sogne, Åndalsnes jne .. toivottavasti muistan oikein mielestäni sen alueen parhaita paikkoja). Lofootit ovat myös katsomisen arvoisia, mutta sinne menisin ihan omalle reissulle. Mutta makuasiat ovat makuasioita ja Norjassa on nähtävää ihan joka puolella.
Olen majoittunut ihanissa mökeissä siellä sun täällä, sekä mukavuuksilla että ilman. Ne olivat ainakin 90-luvulla vielä kohtuuhintaisia ja upeissa paikoissa luonnon keskellä. Teille tulee varmasti upea matka, kunhan teette itsellenne sopivia valintoja. Mukavaa suunnittelua, se on yksi ihana osa varsinaisesta matkasta.
|