Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Omatoimimatkat > Tien päällä
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
25.05.08, 19:44   #1 (linkki)
omatoimimatkailija
(Vierailija)

helsingborg-helsingör vai siltaa pitkin

Kolme viikkoa lähtöön. Olen useita kertoja ostanut Suomesta valmiiksi liput laivoille Ruotsista Tanskaan ja Rödby-Puttgarden välille. Nyt en ole ostanut mitään valmiiksi, koska jos kelit ovat mukavat, olisi kiva ajella siltaa pitkin Ruotsista Tanskan puolelle. Koska olen ekaa kertaa menossa sitä kautta, niin vinkit olisivat mukavia. Onko jonoja kesäkuun puolessa välissä, käykö Visa jne?
Toinen kysymys koskee Puttgardeniin menoa. Eikös se lipun ostaminen suju yhtä sutjakasti sieltä kojusta joita on rinnakkain useita kuin täältä ostetuilla lipuilla? En ole oikein aiemmin seurannut tilannetta kun on ne liput olleet valmiina plakkarissa. Tuskin se hidastaa laivaan pääsyä vai kannattaako se lippu ostaa/varata jo täältä Suomesta.
Taitaa alkaa matkakuume nousta kun tulee tällaisia mieleen. Matkasuunnitelmia tehtiin jo helmikuussa, mutta sen jälkeen olen antanut ajan kulua. Nyt alkaa olla sellainen tunne, että talvella aloitetut suunnitelmat viimein tulevat todeksi ja pääsemme baanalle taas. Viimeinkin!!
  Vastaa viestiin

25.05.08, 20:02   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 05/2008
Onhan tuolla tullut käytyä. Silta itsessään ei mikään ihmeellisyys ole ja hinnatkin taisivat olla samoissa luokissa. Jonoja ei kauheasti ole eli ei tarvitse tunteja odotella ja liput voi ostaa helposti kojulta, joita todellakin on monia rinnakkain. Ei aiheuta lisäongelmia. Käteisellä sujuu maksu parhaiten, eurot muistaakseni kävivät sillallakin, en muista tarkalleen.
  Vastaa viestiin
25.05.08, 21:12   #3 (linkki)
joitain vuosia sitten...
(Vierailija)

... kun siltaa pitkin viimeksi ajoin, niin kauhian kätevänä pidin. Ei mitään jonoja ollut sai posotella menemään. Maksuun kävi ainakin visa ja muut yleiset luottokortit, taidettiin itse maksaa shellin bensakortilla kun paluumatkalla oli visan limitti melko piukassa...
  Vastaa viestiin
26.05.08, 10:12   #4 (linkki)
Eeeva
(Vierailija)

Kumpaakin ollaan käytetty. Pidän siltaa joutusampana - ei ole ollut jonoja ja maksaminen sujuu visalla ehkä himpun verran kätevämmin kuin käteisellä.
Puttgardenin lautalle ostettiin lippu paikan päältä ja maksettiin visalla - ihan kätevasti sujui.
  Vastaa viestiin
26.05.08, 16:27   #5 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2007
Sekä, että

Sillan valmistumisenkin jälkeen olemme ajaneet sitä kautta useita kertoja.

Silta kerran mennen, tullen.

Sen jälkeen kuitenkin aina lautalla yli.
Helsingborgista meno-paluu yhdistelmäliput Putgardeniin.
Huomattavasti halvempi kuin jokainen ylitys erikseen.

Ajamisen kannalta minusta lautta on mukavampi. Ei sitä tarvitse ihmeitä odotella.
Ei tule turhauttavaa rannikkoa pitkin ajamista svedun puolella.
Olemme aina ajaneet Tukholmasta suoraan ainakin Kasselin tietämiin joten lautta katkaisee luonnollisella tavalla ajon.

Kannattaa kokeilla molemmat ja valita se joka miellyttää!
  Vastaa viestiin
26.05.08, 18:05   #6 (linkki)
omatoimimatkailija
(Vierailija)

kiitos vastauksista

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Minun aiemmat kokemukseni laivareiteistä ovat erittäin hyvät. Koskaan en muista jonottaneeni pitkään. Nyt taidan kuitenkin kokeilla sitä siltaa ihan vaan saadakseni uuden kokemuksen. Paluumatka onkin jo plakkarissa, kokeilen ekaa kertaa rahtilaivaa. Vaikka eipä se taida muista matkustajalaivoista nykyisin poiketa muuten kuin siten, että ruuat kuuluu hintaan. Aikaisempaa kokemusta on Finnjetistä ja viime kesältä Rostokki- Helsinki linjalta. Yleensä tykkään ajella itse mieluummin kuin notkua laivoissa, mutta tällä kertaa valitsin näin. Mukavia matkoja kaikille, millä ja missä sitten kuljettekin.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku