Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Rantalomat > Egypti
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
12.02.07, 22:01   #1 (linkki)
evelina
(Vierailija)

Naama Bay?

Olen menossa maaliskuussa Sharm el Sheikhiin Naama Bay'hin. Millainen paikka se on? Millaiset ruoka-, ostos- ja huvitusmahdollisuudet? Hintataso? Yhteydet muualle? Mitä kannattaa tehdä? Entä varoa?'

Kaikki neuvot ovat enemmän kuin tervetulleita, itse en tiedä paikasta mitään.

Vastaa viestiin

15.02.07, 17:17   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Naama Bay

Naama Bay on Sharm el Sheikh:n keskusta. Siellä on paljon hotelleja ja ravaintoloita. Keskustan läpi kulkee kävelykatu, jonka varrella on ravintoloita ja basarialueita ostosten tekoon. Varsinainen ostosparatiisi se ei kuitenkaan ole.
Viimeisestä Sharmin reissusta on nyt jo kolme vuotta, joten alue on varmaan jo muuttunut aikalailla. Mitään erityisiä huvituksia siellä ei silloin ollut.
Sharmissa kannattaa ehdottomasti lähteä edes päiväksi merelle snorkalausretkelle. Vedenalainen elämä on upeaa ja sen näkee ihan hyvin jopa snorkalaamalla. Myös ainakin Novotel hotellin edustalla/rannalla on hyvä riutta, missä näkee snorkkelilla paljon kaloja yms.
  Vastaa viestiin
26.02.07, 10:54   #3 (linkki)
Bacu
(Vierailija)

Naama Bay

Tulin sieltä viimeviikolla ja sehän nyt on sellainen turisti pyydys. Koko Sharmihan on turisteille tehty, joten hintataso on kova. Alkoholipitoiset juomat ovat aivan suomen hinnoissa ja ravintoloissakin hinnat ovat melko korkeat. Eihän siellä nyt hirveästi ole edes paikallisasutusta ja myyjätkin ovat miehiä. Nämä kauppiaat sitten ovatkin kimpussa ja jokainen haluaa kätellä ja saada sinulta 5 minuuttia keskustelu aikaa ja mitä lie. Itse koen shoppailun välillä rasittavaksi, kun mitään ei saa katsoa rauhassa. Ne huutelee perään ja kyselee, mistä olet tullut ja oletko vapaa ja jne. Niihin ei aina kannata reagoida, sillä eihän sitä pääsisi ollenkaan eteenpäin, jos jokaisen kanssa vaan puhuisi. Hinnat ovat aluksi korkeat, mutta pitkän tinkaamisen jälkeen hinta yleensä laskee. Kannattaa mennä ostoksille Old Sharm El Sheikhiin n. 6 km Naama Baysta. Vaikka samaa roinaa sielläkin on myynnissä.
Erilaisia ruokapaikkoja on paljon ja myös kuppiloita, mutta niistä kaikista ei saa alkoholia. Yöelämä on mielestäni melko rauhallista ja se alkaa vasta puolen yön jälkeen, joten mitään kiirettä on turha pitää. Mutta kallista se bailaaminen sitten on ja moniin paikkoihin on kalliit pääsymaksut. Jopa 14-25€. Itse en tollaisiin paikkoihin edes viitsinyt mennä, sillä ei ole mitään järkeä maksaa tollaisia summia.
Merestä kannattaa nauttia ja kameleista, joihin ainakin itse rakastuin.
  Vastaa viestiin
30.09.10, 11:47   #4 (linkki)
timppa
(Vierailija)

naama bay

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja evelina Näytä viesti
Olen menossa maaliskuussa Sharm el Sheikhiin Naama Bay'hin. Millainen paikka se on? Millaiset ruoka-, ostos- ja huvitusmahdollisuudet? Hintataso? Yhteydet muualle? Mitä kannattaa tehdä? Entä varoa?'

Kaikki neuvot ovat enemmän kuin tervetulleita, itse en tiedä paikasta mitään.
kannattaa mennä,paikka edullinen,olin puolison kanssa sharmissa josta käveltiin naamaan.matka oli pitkä muttavaivan näkö kannatti löydettiin tosi halpa ravintola jossa 2 henkeä söi 10.llä eurolla.viinä sai hakea kaupasta,ravintoloitsija itse vei sukulasen kauppaan.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku