| |  | |
13.04.08, 21:24
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Hurghada, hotelli Sea Garden
Onko kokemuksia kyseisestä hotellista? Olemme syksyllä lähdössä...
| |
| | |
13.04.08, 22:12
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
No hyvinkin on kokemusta, sillä palasin juuri kolme viikkoa sitten Hurghadasta ja asustin kyseisessä hotellissa.
Sea Garden on ihan mukava pienehkö hotellikompleksi. Ei mitään ylellistä. Minibaaria ei täytetä, mutta omia vesiä ei saa huoneisiin viedä. Uima-allas on pienehkö, mutta toisaalta uimareita ei juurikaan ole. Ihmiset ottavat enimmäkseen vain aurinkoa. Hlökunta on ystävällistä. Hotelli on siisti. Sijainti on hyvä, mikäli haluaa asustaa kaupungin vanhassa keskustassa. Ympäristö ei tarjoa juurikaan silmän ruokaa, vaikka meri on lähempänä kuin kivenheiton päässä. Hotellin edessä on valtaisa, muutaman jalkapallokentän kokoinen tyhjä tontti. Kaikkialla on rakennustyömaita.
Vaikka kirjoittamani saattaa tuntua negatiiviselta, voin lämpimästi suositella hotellia. Viihdyin itse tavattoman hyvin ja keskeinen sijainti sopi minulle. Jos kuitenkin on tottunut asumaan all-inclusive-hehtaarihotelleissa, ei Sea Garden varmasti ole silloin oikea paikka.
| |
| | |
16.04.08, 07:55
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Hurghada, hotelli Sea Garden
Hei. Palasin eilen hotelli Sea Gardenista Hurghadasta. Sijainti loistava, keskellä.Huoneet tilavat ja siistit, siivous pelaa. Allasalue vehreä ja kaunis. Aamiainen kohtuullisen kelvollinen.Meri upea, turkoosi, täynnä koralleja ja kaloja.
Huoneisiin ei saa viedä mitään omia juomia ja ruokia, ei vesipulloja, ulko-ovella 2 aseistettua vartijaa 24 t/vrk vahtimassa tätä, ja aina pitää kulkea metallinpaljatimen läpi sisään ja ulos hotellista. Koin hyvin hankalaa, ettei saanut edes hampaidenpesuun vesipulloa viedä, ja kraanavettäkään ei voi käyttää. Jumalattoman kalliilla saa tietenkin huoneen minibaarista hammasvetensä ostaa !! Varaudu kaikialla Egyptissä hampaisiin saakka aseistettuihin poliiseihin konekiväärien kanssa; äärimmäisen tarkkoihin turvatarkastuksiin ihan kaikkialla, menitpä sisään hotelliisi, kauppaan, tavarataloon, nähtävyyksille, pyramideille jne. Joka paikassa on 10 kertaa päivässä lentokentän turvatarkastus; tavarat ja käsilaukku läpivalaisuun ja sitten vielä käsilaukku avataan, itse menet metallinpaljastimen läpi, konepistoolilla aseistettu poliisi avaa käsilaukkusi jne. Nähtävyyksille ajetaan ainoastaan vankassa poliisisaattueessa sadan bussin letkassa, pysähtyä ei voi, poliisille pitää ilmoittautua sadan kilsan välein check-pointeissa.
Joka paikassa sinua nyitään sisään kauppoihin, putiikkeihin, basaareihin ja yritetään myydä ja tyrkyttää tavaraa; ilmaisia vessoja ei ole, vaan joka ikisen vessan vieressä (paitsi oma hotellihuoneesi) on joku käpälä ojossa odottamassa tippiä siitä, että saat käydä lorottamassa. Kaikkialla on joku käpälä ojossa odottamassa backslees, tippiä, ihan kaikesta mahdollisesta, jopa yhden oven avaamisesta sinulle. Ra-sit-ta-vaa. Miehiä tulee vessankoppiin perässäsi naisten vessaan antamaan sinulle yhden palasen vessapaperia, ja vaatimaan käsi ojossa siitä tippiä, sama juttu joka käsipaperin kanssa.Jopa lentokentällä.Siellä tosin ei ole pakko tipata.
Elleivät nämä pikku kulttuurierot ja kommervenkit häiritse lomaasi, sinulla on varmasti todella upea aurinkoinen loma turkoosin kristallinkirkkaan meren äärellä. Minua nämä alituiset turvatarkastukset poliisivaltiossa häiritsivät sen verran, että helpommalla pääsee muualla, ja toiste en aio Egyptiin tai mihinkään arabimaahan astua. On helpompiakin lomakohteita.......joissa hermo lepää ja itse rentoutuu......Mutta kuka mistäkin tykkää, meitä on moneen junaan, ja monet ovat varman täysin tyytyväisiä ja onnellisia Egyptin lomaansa, eikä heitä häiritse tämmöiset asiat. Hyvä niin.
Scarlett
| |
| | |
18.04.08, 16:49
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä luin ihan kauhuissani Scarlettin kuvauksen. Olen varaamassa perheelleni matkaa ensi talvena Egyptiin, Hurghadaan, mutta nyt täytyy varmaan vielä keskustella asiasta. Haluaisimme kyllä kerran käydä Egyptissä, kun koululainen on niin kiinnostunut historiasta ja mieskin haluaisi kerran nähdä pyramidit ja muut ihmeet. Mutta epäilen suuresti, kestävätkö mieheni hermot tuommoista meininkiä. Olemme joka paikassa kuljettaneet kivennäisvettä hotelliin pullokaupalla. Emmehän tietysti ole laajasti matkustaneetkaan, vain täällä Euroopan puolella. Onko Egyptissä todellakin tuollaista?? Ymmärrän kyllä, että siellä on koko ajan todellinen uhka terroristeista, mikä kyllä selittää noita turvatarkastuksia, mutta nuo hotellivieraiden kassien tarkastamiset ja omien vesipullojen kieltämiset tuntuvat kyllä liioitelluilta. Onkohan kaikissa hotelleissa ovella tarkastukset joka kerta, vai onko Sea Garden poikkeus?
| |
| | |
18.04.08, 18:00
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Kyllä Hurghadaan uskaltaa matkustaa
Kaupustelijoihin ei kannata kiinittää huomiota, aurinkolasit vaan päähän, ja jos he haluavat sinun katsovat tavaroitaan, sano vaan "la shukran" (=ei kiitos). Pakko ei ole ostaa yhtään mitään, toisaalta tinkiminen voi olla hauskaakin.
Egyptiin kannattaa mennä sillä mielellä, ettei se ole Tukholma tai mikään paikka Kanarian saarilla. Siellä elämänmeno on toisenlaista, mutta asioista selvää ottamalla (paljonko kannattaa maksaa taksikyydistä, yms) asiat tulevat helpommiksi. Itse olen huono tinkimään, mutta aina sitä puolet sai taksikyydin hinnasta pois, ja esim. tekstiileistä enemmänkin.
Sea Garden oli AM:tä saanut tähti **+, oma luokitus hotellin sivuilla ***1/2. Voisitte valita hotellin, jolla on tähtiä enemmän, kyllä tähtien määrä kertoo jotakin tasosta.
Meidän hotellissa ei kasseihin kurkittu, aina sai viedä ostokset huoneeseen. Ei ollut kuitenkaan mikään luksushotelli, toisella kerralla *** ja ekalla kerralla ****
| |
| | |
19.04.08, 10:16
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki kehiin Sea Garden oli AM:tä saanut tähti **+, oma luokitus hotellin sivuilla ***1/2. Voisitte valita hotellin, jolla on tähtiä enemmän, kyllä tähtien määrä kertoo jotakin tasosta.
Meidän hotellissa ei kasseihin kurkittu, aina sai viedä ostokset huoneeseen. Ei ollut kuitenkaan mikään luksushotelli, toisella kerralla *** ja ekalla kerralla **** | Ei olla aiottu Sea Gardeniin mennäkään, kunhan vain luin noita juttuja muuten. Hienoa, ettei kaikissa hotelleissa ole tuollaista meininkiä. Missä hotelleissa olette olleet?
| |
| | |
19.04.08, 19:20
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
El Gounassa oltiin Rihana Resortissa (Finnmatkoilla, ei taida Suomessa olla muilla). Oli ****, meillä oli silloin aamiainen, olis voinu ostaa puolihoidon tai A I:n, ruoat/juomat/jäätelöt kuitattiin huoneen piikkiin ja maksettiin viimeisenä iltana piikki tyhjäks. Ei ollu kallista tuokaan. Hyvä lämmitetty allas ja mukava siivoojapoika, joka jutteli joka päivä tyttärelle kaikenlaista, tytär ei vaan vielä tuolloin osannut englantia.
Toka reissu oli Triton Empire Beach, Finnmatkat tuokin, saattaa olla Suomessa myös muiden listoilla. Tähtiä tais olla ***, silloin oli kaikilla A I. Meille sopi, lapset ei halunneet iltaisin lähteä Hurghadan keskustaan etsimään ruokapaikkoja, ja heidän mielestään loma pilattiin 2 pvän Luxorin retkellä (ekalla reissulla tytön kanssa tehtiin 2 pvän retki Kairoon). Hotellissa oli oma pieni kioskimyymälä, jossa hinnat ei olleet niin kovia kuin Rihana Resortin alueen pikkumarketissa. Tritonin lähellä oli myös muita pikku kauppoja, eikä kukaan tutkinut kasseja, ja vaikka metallinpaljastin piippasi, ehkä he olivat sitä mieltä että kalasnikovia ei käsilaukkuun mahdu. A I -hotellissa ei vedestä tai muusta tarvitse huolehtia. Hotelli oli hieman kulunut, mutta kun käytiin noissa ***** hotelleissa retkillä, niin ei niissä voi edes liikkua silittämättömissä vaatteissa. Tuommoinen rennompi hotelli oli paremmin meidän perheen makuun. Ehkä aikuisten kesken/häämatkalle valitsisin Le Meridienin hotelleista jonkun, ne on upeita.
| |
| | |
19.04.08, 20:48
|
#8 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2008
| Kyllä Hurghadaan uskaltaa matkustaa
Scarlettti (vierailija) ?? Niin tuosta hotellista en osaa sanoa mutta muuten kyllä kirjoituksesi oli varmaan jostakin muualta kuin Hurghadasta..?? Itse olin siellä marraskuussa ja uudelleen lastenlasten kanssa maaliskuussa ja täytyy sanoa että en kirjoituksestasi paikkaa tunnistanut. Lastenlapsilla ja heidän vanhemmillaan oli niiin hyvä kokemus ko paikasta että menemme sinne uudelleen ensi talvena. En rupea toistamaan kirjoitustani mutta sen voi lukea otsikon "thaimaa vai egypti"alta. Tosin tämä kirjoitus on lähinnä tarkoitettu lasten kanssa matkustaville mutta pääasiat ovat samat olivat sitten lapset/lastenlapset mukana tai ei. Niin lasten kanssa kuin aikaisemmin vaimoni kanssa siellä ollessamme emme mitään noita epäkohtia huomanneet. Tosin taisi siellä tuo metallinpaljastin olla mutta laukkuumme ei koskaan katsottu. En todellakaan ymmärrä mikä on kirjoituksen "punainen lanka" Itse aika paljon matkustelleena ( kahden viimevuoden aikana 5 matkaa) en näkisi Egyptiä lainkaan huonona kohteena.
| |
| | |
21.04.08, 11:57
|
#9 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2008
| ??
Meidän hotelliin Hurghadassa sai viedä omia eväitä ja pullovettä (oli all inclusive). Vartiat eivät todellakaan kassejamme mitenkään tarkastaneet kun palasimme hotelliin "kaupungilta".
Lentokentällä trippimehut ja eväät tuli kaikkien kolmen turvatarkastuksen läpi ihan kivottomasti. Kertaakaan ei laukkuja avattu tmv. Lentokentä turvatarkastukset oli tietty hieman rasittavia verrattuna Suomeen, mutta ei niin rasittavia etten 1,5 sekä 3,5 -vuotiaiden lasten kanssa sinne voisi mennä uudelleen.
Vartioita/poliiseja näkyi kyllä jonkin verran, mutta ihan turvalliseksi siinä olo tuli, ei mitenkään epämielyttäväksi. :D
| |
| | |
16.06.08, 16:00
|
#10 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2008
| mm. Anna Mialle :)!
Olin Hurghadassa toissa vuonna jouluaatosta alkaen tammikuun puolelle ja asuin juuri tässä sea garden hotellissa. En ymmärrä mistä ihmeestä Scarlet on sanut päähänsä nämä laukkujen tarkistukset sun muut, sillä vaikka jokaisen hotellin ovella turistien turvallisuudeksi aina vartijoita onkin; he eivät sinun tavaroitasi tarkista ellet sitten ilmesty hotelliin tyyliin take away pakkausten kanssa / käyttäydy jotenkin epäilyttävästi / ole alkoholin vaikutuksen alaisena tms. Vaikka metallinpaljastin piippasi kohdallani joka kerran kulkiessani sen ohi minun tavaroitani ei tarkistettu kertaakaan ja minä ostin kyllä vettä ja juomia päivittäin huoneeseeni. Päinvastoin: ulkovartija tunnisti niin minut kuin muutkin hotellivieraat jo kaukaa ja esim. pimeällä se loi turvallisuuden tunnetta jos paikalliset huutelivat perään (olin siis yksin matkalla ja olin tuohon aikaan 22-vuotias).
Minusta on hienoa kuulla, että koululaisenne ovat kiinnostuneita historiasta! Egyptissä oli todellakin nähtävää - Luxorissa kuninkaiden laaksossa ja muumioiden hautakammioissa vasta todella tajusin, että vaikka olen käynyt jokaisessa maanosassa ja matkustan monia kertoja vuodessa eri kohteisiin - en ole todellisuudessa nähnyt vielä mitään. Hieroglyfit, valtavat muistomerkit, hatsepsuthin temppeli.. Tutustuminen maan kiehtovaan ja ainutlaatuiseen historiaan kosketusetäisyydeltä oli niin pysähdyttävää, että tiedän vielä palaavani kairoon pyramideille. Ne elämykset tekin haluatte tarjota lapsillenne, takaan sen.
Onhan totta, että kaikissa maissa on kulttuurieronsa. Voi tuntua oudolta, että ostoksilla kuljetaan metallinpaljastinten läpi, mutta pitää muistaa että näillä halutaan vaan taata turistien turvallisuus - he eivät tule uudestaan jos jotain sattuu ja he myös kertovat ikävistä muistoistaan tietysti muille, joten yleinen turvallisuus on kaikkien etu. Se, miten epämiellyttävänä Scarlet oli kokenut tippikulttuurin on tietysti ikävää, mutta meidän on täällä suomessa ehkä hankala ymmärtää elämää jossa kokonaisen perheen toimeentulo saattaa riippua siitä wc-paperin palasesta tippaamisesta. Paikallinen ystäväni sanoi hyvin (kun ajattelemattomuuttani hehkutin paikallisen ruoan edullisuutta) että "edullista teille, mutta ei meille, sillä jos se maksaisi enemmän vain te voisitte syödä".
Kuten Scarlet kirjoittikin sea gardenin sijainti on paras mahdollinen ja näin nuoren näkökulmasta voin myös mainita, että hotelli sijaitsee hurghada ministry of soundin rannalla, eli tasokkaat ilta-aktiviteetit löytyvät lyhyen kävelymatkan päästä jonka jopa ikäiseni tyttö voi arabimaassa turvallisesti kävellä yksin. Egyptiläisten kaunis käytös teki minuun vaikutuksen, sillä esim. turkin kohteissa yksin liikkuminen on välillä ollut todella rasittavaa - hurghadassa ei mitään ahdistelua vaan ihan kohtelias ja kunnioittava meninki. Tosin liikuin ystävystyttyäni paljon paikallisten baarityöntekijöiden kanssa ja tietysti ostosten tekeminen ja ruokailu on näin helpompaa - edullisempaakin. Näihin ystävyyssuhteisiin ei liittynyt kuitenkaan mitään muuta kuin ystävyyttä, mikä esim Dubaissa, Turkissa tai Abu Dhabissa on ollut hankala tehdä miesseuralle selväksi.
Ministry of soundin ranta on aika pikkuruinen, mutta ajoi ihan asiansa - vuoden vaihteessa joutui kyllä laittamaan illaksi ihan pitkähihaista päälle. Ainoastaan täysissä pakkeleissaan ja sotisovissaan pyörivät venäläiset vähän ärsyttivät, sillä mm. ottivat kielloista huolimatta aurinkoa yläosattomissa ja käyttäytyivät muutenkin vähän asiattomasti paikoitellen - paikallista kulttuuria on syytä kunnioittaa niin loma onnistuu ongelmitta. Huoneet olivat ihan ok ja minusta ainakin henkilökunta ystävällistä ja palvelualtista. Kaikki asiat hoituivat sujuvasti englanniksi. Minusta hurghada oli oikein hyvä kohde ja voitte turvallisin mielin lähteä matkalle elämyksien Egyptiin. Oikein ihanaa ja aurinkoista lomaa koko porukalle :)!
| |
| | |
01.02.09, 17:20
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Hyvä hotelli 3 tähden hotelliksi!!
Sea garden hotelli on hyvällä paikalla!!:) itse olin sielä tässä pariviikkoa sitten.juomia ja ruokia voi viedä hotelliin,ei ainakaan meille ovimies mitään sanonut!!Henkilökunta on mahtava ja mukavia. Hotelli on ihan hyvä ja aamianen ok..
| |
| | |
02.04.09, 15:36
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Sea Garden
Moi vaan kaikille kirjoittajille,
Kovin värikkäitä ja erikoisiakin näkemyksiä tuntuu olevan. Scarlettin kirjoittamaa en kyllä allekirjoita maassa useita vuosia asuneena, Sea Gardenissa olen kyllä itse asunut Hurghadassa ollessani, lähinnä juuri sen sijaintinsa ja "kivanpikkuhotellin" takia. :) Siitä on lyhyt matka yacht marinaan ja hotellissa saa kyllä olla ja elää ihan rauhassa. Aamiainen ihan jees, kyllä me ollaan koritolkulla juotavaa kannettu sinne sisään, samoin ruokaa ja koskaan ei ole asiasta tarvinnut käydä edes keskustelua sen enempi. -93 ensimmäisen kerran siellä asioinut perheen kanssa Egyptissä asuessa ja maan sisällä matkaillessa, sittemmin käynyt jopa ihan vain lomailemassa suomesta käsin siellä. :)
Ei se mikään kermap****en luksushotelli ole, henkilökunta on kyllä mukavaa ja asiallista, hinta ei ainakaan omaa päätä huimaa ja kokonaisuutena annan sen *** paljon hotelleja nähneenä. Nyt on perhe-elämä rauhoittanut menemistä ja matkustamista, mutta vielä viime vuoteen asti ~150 hotelliyötä vuodessa antaa jotain vertailupohjaa. :)
| |
| | |
10.08.09, 19:12
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Sea garden kiva hotelli
Olin perheen kanssa kyseisessä hotellissa pari vuotta sitten. Aluksi saimme huonot huoneet, haisi viemäriltä ja olimme tilanneet uima-allas -näköalan ja saimme viemärikatu näköalan. Kerroimme tästä respaan ja hän antoi meille sviitit ilmaiseksi, mutta piti kuitenkin vaihdella neljässä sviitissä kun oli tulossa uusia ihmisiä sinne, emmehän me sviittiä alunperin tilanneet. Sviitit olivat ihan nätit, vaikka mielestäni ne näyttivät normaaleilta huoneilta enemmänkin..Mutta kivoja kuitenkin! Uima-allas-osastolle oli aamuisin kiire varata paikat tai sai vähän huonot..Siitä huolimatta jotkut ketkut aina veivät paikkamme. Mutta oli silti kiva allas ja aurinkotuolit. Hotellissa sai hyvää ruokaa mielestäni vaikka olivatkin tosi sokerisia aamupaloja tyhjään vatsaan. Ja myyjät olivat kivoja hotellilla muutenkin ja iloisia, plus hyvännäköisiäkin jotkut ja hymyileviä :). Ja hyvällä paikalla lähellä keskustaa oli hotelli mutta mitään rantaa ei ollut, paitsi sellainen pienehkö ehkä 40 ihmiselle..
| |
| | |
10.08.09, 19:15
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | lisään vielä
lisään vielä, että henkilökunta oli suurimmaksi osakseen tosi kiltti ja ystävällinen, mutta ovimies oli tosi töykeä. Kun menimme kertomaan respaan ekalla kerralla viemärihajuisesta huoneesta niin annoimme sitten avaimen sinne. Sitten he väittivät, että olemme hävittäneet itse avaimen ja jouduimme maksamaan ylimääräistä..
| |
| | |
30.01.11, 12:12
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Hotelli Sea Garden Hurghada
Älä ikinä mene tähän hotelliin! Siis mikäli haluat matkasi onnistuvan. Olimme siellä juuri ja hotelli oli täysi pommi. Tultuamme illalla väsyneinä hotellille lentokentältä, huomasimme, ettei hotellihuonetta oltu siivottua lainkaan edellisten jäljiltä. Vuodevaatteita ei oltu vaihdettu, kylpyhuonetta ei oltu siivottu jne. Edellisen asukin likainen pyyhe virui kylpyhuoneessa. Kylpyhuoneen lattialla oli likaisia karvakasoja. Yörk! Suihkuun meno oli virhe. Lattiakaivo ei vetänyt ja vesi nousi kivasti nilkkojen korkeudelle vaikka vettä tuli ihan pienellä paineella suihkusta. Lämmintä vettä ei sitten tullutkaan muulloin, tai vesi loppui itse asiassa kokonaan seuraavana päivänä. Saimme taistelun jälkeen uudet, puhtaat vuodevaatteet. Seuraavana päivänä odotti uusi yllätys: huonettamme alettiin maalaamaan!!! Ja maali oli jotain todella voimakashajuista myrkkyä, joka kuivui hetkessä. Huoneessa ei maalauksen aikana saanut olla ja maalauksen jälkeen siellä ei pystynyt olemaan. Haju oli tyrmäävän voimakas ja allergikon/astmaatikon painajainen. Pääsimme seuraavaksi yöksi toiseen huoneeseen, missä ensin tuli vettä, sitten meni käsienpesuallas tukkoon...likavesi lillui siinä. Ja sitten loppui veden tulo kokonaan. Huoneessa oli jäätävän kylmä ja kamala tupakankatku. Soitimme oppaallemme ja sanoimme että haluamme vaihtaa hotellia. Minä meinasin saada anafylaktisen sokin voimakkaasta maalista (Suomessa ei takuulla saa käyttää moista myrkkyä). Oppaat eivät ottaneet tätä asiaa tosissaan. Seuraavana päivänä koko hotellia alettiin maalata sisältä. Emme voineet mennä sisälle koko päivänä. Huoneissa oli monen sentin mittaisia torakoita muiden suomalaisten kertomusten mukaan. Omaan laukkuuni hyppäsi uima-altaalla noin 6,5 cm kokoinen torakka. Painajaismainen kokemus koko hotelli. Saimme maksua vastaan vaihdon hotelli Elyseehen (Elysees), joka oli neljän tähden hotelli. Sinne tuli lämmintä vettä vai yhtenä yönä. Käsienpesuallas oli tullessamme tukossa. Likavesi jäi vain lillumaan altaaseen eikä valunut alas viemäriin. Oven lukko oli rikki. Hotellissa piti olla lämmitys, mutta siellä oli tosi kylmä. Kylmästä suihkusta kylmään huoneeseen! Brrrr! Soitimme jatkuvasti respaan että milloin saamme lämmintä vettä, saisimmeko pliis vessapaeria jne jne. Aamiaishuoneessa leipien seassa vilisteli torakka/lutikka. En kerennyt nähdä kumpi. Hotellin henkilökunta viemärinkorjaajia lukuunottamatta oli tylyä ja ilmapiiri huono. Venäläisturistit vaativat huoneen vaihtoa kun lämmintä vettä ei tullut. Matkanjärjestäjän oppaat olivat todella tylyjä. Painajaisloma
| |
| | |
09.01.12, 12:41
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | hurghada,hotelli Sea Garden Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ... Onko kokemuksia kyseisestä hotellista? Olemme syksyllä lähdössä... | Eikö juolahtanut mieleen ottaa yhteyttä oppaaseen? heh heh..
| |
| | | | |