Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amanda Jouluna olisi mahdollisuus lähteä viikoksi reissuun, mutta matkoja näyttää olevan vain Egyptiin ja Kanarialle. Kanaria on jo nähty, mutta Egyptiä ei. Kiinnostaisi tietää millaiset säät Hurghadassa on joulukuussa, sekä miten joulu näkyy paikan päällä? Onko kaupat kiinni yms.
Egyptistä olen kuullut paljon negatiivista, mutta onhan tämäkin joskus nähtävä/koettava =)
Kiitoksia jo etukäteen vastanneille! |
Moikka, itse harkitsen kanssa Hurghadaan menoa, aiemmin olen ollut Tunisiassa ja Afrikka kiehtoo todella paljon. Auringonnousut ja -laskut siellä ihan mahtavia! Jos lähdette Egyptiin niin suosittelen vahvasti retken ottamista autiomaahan. Viime kerralla olin kahden vuorokauden reissulla ja yövyimme siis yhden yön aavikon kupeessa olevassa hotellissa. Sahara oli reissun paras kokemus.
Hurgahadasta nyt sen verran, että uskoisin kauppojen olevan auki, ehkei nyt joulupäivänä mutta muuten. Maitohappobakteereja kannattaa syödä kuuri ennen reissua, jotta maha kestää erilaisen bakteerikannan. Moni on sanonut, että Afrikassa yleensäkin saa helposti vatsataudin, mutta meidän porukasta kukaan ei ainakaan viimeksi saanut. Kunhan välttää hanasta tulevaa vettä.
Olen yhdessä fb-ryhmässä, ja siellä mainostettiin juuri yhtä artikkelia Hurghadasta
Hurghada Egypti - paras rantakohde
Huomasitko muuten, että vkonlopun Hesarissa oli halpoja matkatarjouksia juuri Hurghadaan? Milloin ajattelit muuten lähteä?