| |  | |
26.08.11, 13:08
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Hurghadasta retkelle Luxoriin tai Kairoon
Kertokaa te jotka olette jostain paikallisista yrityksistä tms ostaneet retken joko Luxoriin tai Kairoon, että mistä paikasta olette ostaneet? Suunnitelmissa on matka lokakuussa Hurghadaan, ja todennäköisesti Mina Mark Beach resortiin. Onko siinä lähellä mitään mistä saisi halvalla esim. päivän retken Luxoriin? Matkatoimistot kiskoo noista retkistä vähintään 100€, ja olen kuullut, että halvemmalla saa kun ostaa paikanpäältä.
Otan kaiken tiedon kiitollisena vastaan, etenkin noista paikoista joista retkiä voi ostaa, paljonko maksaa, miten käytännössä retken järjestäminen on onnistunut ja onko retki sujunut hyvin.
| |
| | |
27.08.11, 12:55
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matkalle lokakuussa Kertokaa te jotka olette jostain paikallisista yrityksistä tms ostaneet retken joko Luxoriin tai Kairoon, että mistä paikasta olette ostaneet? Suunnitelmissa on matka lokakuussa Hurghadaan, ja todennäköisesti Mina Mark Beach resortiin. Onko siinä lähellä mitään mistä saisi halvalla esim. päivän retken Luxoriin? Matkatoimistot kiskoo noista retkistä vähintään 100€, ja olen kuullut, että halvemmalla saa kun ostaa paikanpäältä.
Otan kaiken tiedon kiitollisena vastaan, etenkin noista paikoista joista retkiä voi ostaa, paljonko maksaa, miten käytännössä retken järjestäminen on onnistunut ja onko retki sujunut hyvin. | Luxoriin mentiin paikallisella pikkubussilla hintaryhmä 30 e (kaksi vuotta vanha reissu)
Joku paikallinen, mainoskyltistä bongattiin ja näytettiin mitä haluttiin. Niillä oli monta retkivaihtoehtoa, ja niiden eri variaatoiota. Kuittia ja toimijan nimeä ei enää löydetty.
Aamuaikaisella kokoonnuttiin lähtöpaikalle muutaman kilsan päähän ja sitten kolonnan mukana mennä huristeltiin.Yksi väliparkki, noin puoli tuntia, sitten taas Luxorin suuntaan.
Rajallinen enkku oli noin kymmenen sanaa mutta rahan kurssit näyttivät koneelta ja eurot kelpasi. Kuljettaja oli ilmeisesti täys ummikko, piti kännykällä yhteyttä johonkin ,ehkä toiseen ryhmään.
| |
| | |
30.08.11, 14:19
|
#3 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2009
| Luxoriin tai Kairoon
Hei,
Olen muutama vuosi sitten käynyt Hurghadassa ja Luxorin retkellä Aurinkomatkojen mukana ja olin erittäin tyytyväinen päivän antiin, vaikka olihan se kallista. Tietoa tuli kokoajan oppaalta ja oli tosi mielenkiintoinen reissu. Jos menet paikallisten kyydillä, jotka ei puhu englantia, niin jäät paljosta paitsi. Mieti kuitenkin kahdesti,missä säästät.
| |
| | |
03.09.11, 02:02
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue-eyes Hei,
Olen muutama vuosi sitten käynyt Hurghadassa ja Luxorin retkellä Aurinkomatkojen mukana ja olin erittäin tyytyväinen päivän antiin, vaikka olihan se kallista. Tietoa tuli kokoajan oppaalta ja oli tosi mielenkiintoinen reissu. Jos menet paikallisten kyydillä, jotka ei puhu englantia, niin jäät paljosta paitsi. Mieti kuitenkin kahdesti,missä säästät. | Olen miettinyt ja retkissä haluan säästää. Ei mitään järkeä maksaa 100 euroa jostain matkatoimiston retkestä kun paikallisilta yrityksiltä saa monta kymppiä halvemmalla, saman tasoisia yleensä englannin kielisellä oppaalla. Englantini on hyvä, joten se ei ole ongelma. Retkeä varattaessa voi mainita että haluaa retkelle jossa on englantia puhuva opas ja ilmastoidulla bussilla. Oma matkabudjettini ei ainakaan veny mihinkään monen sadan retkiin, kun 100 eurolla tekee jo paikallisten kautta retket niin kairoon kuin luxoriin.
| |
| | |
06.09.11, 10:05
|
#5 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2011
|
Hei!
Samaa olen miettinyt, viitsitkö laittaa vinkkejä matkasi jälkeen. Osa noista matkatoimistojen matkoista tehdään paikallisten kanssa, joten samalle retkellekin voi saada lippuja paikallisilta. Onnea matkaan!
| |
| | |
30.12.11, 23:52
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Luxoriin taxilla Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matkalle lokakuussa Kertokaa te jotka olette jostain paikallisista yrityksistä tms ostaneet retken joko Luxoriin tai Kairoon, että mistä paikasta olette ostaneet? Suunnitelmissa on matka lokakuussa Hurghadaan, ja todennäköisesti Mina Mark Beach resortiin. Onko siinä lähellä mitään mistä saisi halvalla esim. päivän retken Luxoriin? Matkatoimistot kiskoo noista retkistä vähintään 100€, ja olen kuullut, että halvemmalla saa kun ostaa paikanpäältä.
Otan kaiken tiedon kiitollisena vastaan, etenkin noista paikoista joista retkiä voi ostaa, paljonko maksaa, miten käytännössä retken järjestäminen on onnistunut ja onko retki sujunut hyvin. | Muutama vuosi sitten ostin paikalliselta välittäjältä bussiretken, opas puhui englantia. Silloin oli vielä turvasyistä saattueet, nyt ei enää. Taxi maksaa yksin 400 puntaa eli n. 50€. Luxorista voit lukea blogistani "kaamopstapakoon.vuodatus.net"
| |
| | |
29.02.12, 13:40
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Hurghadasta Luxoriin
Moi!
Olimme juuri viikon Hurghadassa ja tuttumme järjesti 2,5 pv omatoimimatkan Luxoriin.
Luxor oli kyllä mielenkiintoinen, mutta reissu oli majoituksineen aika kallis eli lähes €200,-/henki, mutta sisälsi liput nähtävyyksiin, autokuljetuksen omalla pikkubussilla, välipalat matkalla, ... Paikalliselle oppaalle piti lisäksi maksaa opastuksesta €60,-.
Bussisaattueita ei näkynyt ja matka tehtiin täysin oman aikataulumme mukaan.
Vinkki: lensimme Tukholmasta Hurghadaan ja hinnat olivat selkeästi edullisemmat!!!
| |
| | | | |