Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Rantalomat > Espanja
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.06.05, 23:30   #1 (linkki)
NN
(Vierailija)

Matka-arvostelu (Benalmadena)

No niin, nyt on matka takana päin ja ajattelin kertoa mahdollisille tuleville matkaajille muutamia mieleen tulevia seikkoja. Matka onnistui kohtuullisen hyvin, mutta muutamia ikäviä pettymyksiä oli. Meillähän oli omatoimimatka, joten oppaan palveluita ei ollut käytössä. Oppaan avulla varmaan olisi jäänyt positiivisempi kuva reissusta.

Hotellimme oli Benal Beach. Odotuksemme hotellin suhteen eivät olleet korkealla, silti jouduimme pettymään jonkin verran. Hotellin sijainti oli mainio ja allasalue (se oli syy, miksi alunperin hotellin valitsimme) oli mahtava, MUTTA esim. hotellin ""mainostamat"" vesiliukumäet olivat poissa toiminnasta. Palvelu hotellissa oli todella huonoa, töykeää. Tai sitä ei oikeastaan ollut. Saimme aluksi todella huonon kuvan espanjalaisista. Olin yllättänyt. Englannin kieltä osattiin todella huonosti ja se, joka englantia puhui, oli todella töykeä nainen, jolta piti kaikki info kiskoa. Lopulta aloin jo pelkäämään hänen luokseen menoa, jos jotain piti selvittää. Unohdin ottaa sanakirjan mukaan, se olisi auttanut ehkä jonkin verran, niin olisimme voineet ihan paikallisilta kysellä neuvoa.

Huoneiden taso Benal Beachissa vaihtelee ja meille sattui aika huonotasoinen huone. Maisemat olivat mahtavat, koska olimme melkein ylimmässä kerroksessa, mutta varustus huono. Hotelli oli aivan järkyttävän iso eikä missään ollut karttaa palveluista ym. Viimeisenä päivänä vasta löysimme yleiset vessat ja toiseksi viimeisenä päivänä alakerran supermarketin :P. Vaikka tosiaan sijainti oli mitä mainioin ja allasalue oikein hyvä, niin en suosittele hotellia. Melkein samalla rahalla saa parempitasoisia hotelleja, joissa ei ole tämän hotellin puutteita.

Oma mokamme oli, ettemme tulostaneet alueen karttaa mukaamme. Oletin, että hotellissa on esitteitä/karttoja tai sieltä osataan neuvoa meidät sellaiseen paikkaan, mistä niitä löytää. Kysyimme neuvoa ja meidät neuvottiin johonkin ihan väärään paikkaan. Ehkä siinä oli kielimuuri välissä. Kaupasta ostamastamme kartasta ei ollut meille hyötyä. Yksi Malagan reissu meni ihan pieleen, kun jäimme yhtä asemaa liian aikaisin pois (kuvittelimme olevamme päätepysäkillä) ja löysimme vain hirveän kalliin El Corte Ingles(?) -tavaratalon. Myös Benalmadenan alue vaikutti ihan alussa pahimman luokan turistirysältä, koska emme osanneet kaupungissa liikkua ja sahasimme vain rantakatua edestakaisin. Mieheni sattui ihan vahingossa suomalaisen parturin tuoliin Benalmadenassa ja sen jälkeen vasta matkamme suunta kääntyi. Hän osasi neuvoa meille, mihin kannattaa Malagassa mennä (ostoskadut) ja häneltä löytyi myös Benalmadenan ja Torren alueen kartta, jonka avulla suunnistimme paikasta toiseen.

Pidin kovasti Benalmadenan ""kylästä"" sekä Malagasta. Näistä kahdesta paikasta jo alkoi löytymään ystävällisiä hymyjä ja palveluakin sai. Malagasta tuntui löytyvän ihan kaikkea ja kaupungin tunnelma viehätti kovasti. Kahden lyhyen visiitin perusteella voin siis suositella lämpimästi. Benalmadenan ranta-alue oli todellinen turistirysä, mutta ei siinä mitään pahaa ole. Huono puoli oli, että ulosteita oli joka puolella, myös ihmisten, ja ""ei kenenkään"" -alueet olivat turistien sotkemat muutenkin. Hotellimme takana oleva iso lintupuisto oli todella viehättävä.

Tässä vielä vinkit lyhyesti:
- Kartta jo suomesta mukaan, jos lähdet oppaattomalle reissulle. Benalmadenassa on helppo liikkua, mutta tällä tavoin välttyy turhalta harhailulta alussa.
- Sanakirja mukaan ehdottomasti, tai sitten espanjan kielikurssi käytynä ennen reissua
- Älä valitse Benal Beachia hotelliksi :)
- Köysirata vuoristoon kannattaa käydä, Puerto Marinan akvaario oli ylihintainen sisältöön nähden.
- Malaga on ehdottomasti vierailun arvoinen

Loppulomasta iso plussa, alkuloma tiputtaa arvosanan kuuteen ja puoleen (muuten olisi 9). Matka olisi varmasti mennyt hienosti, jos olisimme valinneet altaiden sijasta tähtiä hotelliimme lisää, mutta tehty, mikä tehty. Aion mennä uudestaankin Benalmadenaan, koska alue on nyt tuttu. Nyt ei enää menisi aikaa turhaan harhailuun ja ne pakollisimmat nähtävyydetkin on käyty, että voisi keskittyä oleelliseen :).
  Vastaa viestiin

07.06.05, 00:29   #2 (linkki)
Raato
(Vierailija)

Re: Matka-arvostelu (Benalmadena)

Tuo töykeys on itsellenikin jäänyt päällimmäisenä mieleen Espanjasta, ikävä kyllä. Kreikassa ja Turkissa saa kuitenkin (onneksi) aivan erilaista kohtelua. Benalmadenassa en ole kuin pistäytynyt, samoin kuin Frigilianassa ja Nerjassa. Jos ja kun matka joskus suuntaa Espanjaan niin kohde on todennäköisesti Nerja. Se vaikutti jotenkin mielenkiintoiselta paikalta.
  Vastaa viestiin
07.06.05, 08:54   #3 (linkki)
8ball
(Vierailija)

Jännä juttu. Käyn vuosittain benalmadenassa, koska siellä on perheen asunto. En ole koskaan törmännyt missään töykeään palveluun ainakaan ravintoloissa tai kaupoissa. Liekkö tässäkin tapauksessa kyse enemmänkin kulttuurien välisestä ymmärtämättömyydestä? Kuitenkin kiva kuulla, että loma meni muuten hyvin. Seutu on kaunista ja varsinkin benalmadena alueena hyvin rauhallinen. Toivottavasti viihdyitte ja saitte kokemusta paikasta sen verran, että teette reissun vielä joskus toiste
  Vastaa viestiin
10.06.05, 21:51   #4 (linkki)
costa
(Vierailija)

Olen parikymmentä vuotta reissannut saarilla ja viimeiset 4 vuotta myös Costalla. Yhtään töykeätä palvelua missään ei ole ollut päivastaisia paljonkin; kerran esim. paikallisen ""R-kioskin"" myyjä toisella puolella katua huuteli (jota en tarkkaan kuullut) ja viittilöi tulemaan sinne. katsoin taakseni; ei ketään näkynyt samoin edessä joten varmaan tarkoitti minua. Mennessäni sinne kertoi, että mies (rosvo seuraa minua ja oli hänen huutonsa vuoksi paennut rappukäytävään. piti minulle nuhdesaarnan, kun olin pitänyt käsilaukkuani olalla. Antoi muovikassin ja käski laittaa sen sinne ja pitääkin aina käsilaukkua kassissa. Asioinut kyllä olen puutteellisella espanjalla.
Viimevuonna loppukesän lomalla katselin joka päivä siellä alueen paikallisuutiset. Kerrottiin (myös kuvina) melkein joka päivä Benalmadenasta ja sen playalta, joka on nuorison suosikkialue ja kun eri maista saapuu kesän vilkkaimpaana ajankohtina paljon nuorisoa, joilla ei ole hotellia ja ovat todella iso ongelma siellä. Nämä nukkuivat playalla, rahat varastettiin jo, kun olivat suurinpiirtein ekailtana iskeneet naisen/miehen ja naivat tyytyväisinä playalla.
  Vastaa viestiin
10.06.05, 23:22   #5 (linkki)
Asukki
(Vierailija)

Espanjassa on tosi ihania ja ystävällisiä ihmisiä. Jos et itse hymyile, niin miksi he hymyilisivät?? Benal Beachissa on omistusasuntoja 80% joten hotelliksi sitä ei voi sanoa. Respa palvelee asukkaita ja tottakai turisteja joiden metelistä paikalliset asukkaat valittavat suureen ääneen, eli ei ihme että eivät jaksa hymyillä turisteille. Tämän on aikaan saaneet tanskalaiset sekä englantilaiset. Hotelli on välillä kun lastentarha. Voi olla ettei sinne kauaa enää oteta turisteja koska huoneistot on niin haluttuja omistuskäyttöön.
Kovin moni hotelli muuttuu pikkuhiljaa tällaiseksi alueella ja se tietää sitä, että kohta on vain * * * *-hotelleja puolihoidolla rannan tuntumassa. Sääli sinänsä, mutta jotain on tarjottava sinne muuttaville ihmisille. Uudsrakennukset ei tahdo riittää. Muuttoliike on sinne kovaa. Euroopan paras ilmasto, hyvä ruoka, edullinen hintataso, hyvä sosiaaliturva, ilmainen terveydenhoito (minä saan jopa ilmaiset verenpainelääkkeet apteekista, jossa sääästän 70e/kk) hyvät julkiset palvelut, kattava julkinen liikenne, kulttuuritarjonta,mitä muuta kaipaisin...muuta kun Suomen juhannusta, valoisia öitä, järviä,saunaa, HK:n sinistä, kaikkea muuta saan kaupasta.
  Vastaa viestiin
11.06.05, 03:48   #6 (linkki)
sekäettä
(Vierailija)

Turkissa on paljon ystävällisempi ilmapiiri. Oletko ikinä käynyt kokemassa sitä?
  Vastaa viestiin
11.06.05, 11:56   #7 (linkki)
Asukki
(Vierailija)

Asuin siellä 3-v Bursasssa sekä Antalyassa. Ystävällisiä kyllä, mutta itä on itää. Mikään ei toimi ilman rahaa (sähkö,byrokratia ym) nainen ei ole siellä mitään, suhtautuminen hyvin epäkunnioittavaa usein. Yleiset asiat kuten sosiaaliturva,IHMISOIKEUDET, vammaisten ym vähemmmistön kohtelu ,jätehuolto, tervydenhuolto,koulut jne ei toimi tai jos toimii, niin ei eurooppalaisella järjen käytöllä. Minulle ei riitä yksin ihmisten ystävällisyys, jos mikään muu ei toimi. Mukavia ihmisiä tapasin sielläkin ja jäi elinikäisiä kavereita. Turkkilaiset ihannoivat eurooppalaista elämäntapaa hyvin paljon, ja sksi moni haluaakin tänne Eurooppaan asumaan koska täällä asiat on toisin. Sitä ei viikon tai kahden matkalla Turkissa näe eikä pidäkään, mutta moni asia on aika kurjissa kantimissa. On maassa toki paljon hyvääkin.Ihana luonto, hyvä keittiö,vapaa yrittäjäisyys ym. Oli opettavainen aika.
  Vastaa viestiin
11.06.05, 14:05   #8 (linkki)
NN
(Vierailija)

Pakko kommentoida tuohon, että ""josset itse hymyile, miksi he hymyilisivät"". Olin erittäin ystävällinen ja hymyilin ja yritin ottaa kontaktia. Eikä kukaan meistä todellakaan ollut örveltävä kaljaturisti! Itse asiassa, emme yhtään humalaista nähneet koko lomamme aikana! Ja minun kommenttini tylyistä ihmisistä koski vain Benal Beachin henkilökuntaa. Yritin kirjoittaa mahdollisimman puolueettoman arvostelun, vaikka ""hotelli""valinta kovasti harmittikin. Tänne ilmeisesti ei saisi kirjoittaa muuta kuin kehuja? Yritin mielestäni pitkässä kirjoituksessani ottaa esille sekä plussat että miinukset. Mielestäni sanoin myös, että ALKULOMASTA sain sellaisen kuvan, että espanjalaiset ovat tylyjä, mutta esim. Malagassa kohtasimme todella ystävällisiä ihmisiä. Mm. yhden matkamuistomyymälän myyjä oli aivan ihana rouva, joka ei osannut englantia, mutta palveli espanjaksi, hymyili ja oli todella avulias. Hyvin selvisimme, vaikka ns. kielimuuri olikin välissä.

Halusin vain varoitella muita tulevia matkaajia tuosta ""hotellista"", että se ei läheskään paras vaihtoehto. Varmasti alueelta löytyy kunnon hotelleja, joista saa myös palvelua ja jossa kaikki pelaa, niin kuin pitää. Itse en tiennyt tästä Benal Beachista huonetta varatessamme, että se ei ole oikea hotelli.

Meillä vaan (ALKULOMASTA) tuli sellainen olo, että aika hassua, kun suomalaisia sanotaan juroiksi ja usein haukutaan, niin kyllä minä olen Suomessa yleensä aina palvelua saanut, ainakin hotelleissa. Eka kerta, kun törmäsimme noin töykeään asiakaspalveluun, ja tästä oli koko seurueemme samaa mieltä. Uskon kuitenkin, että meillä oli alkuun huonoa tuuria ja ilman hotellin henkilökuntaa kuvamme espanjalaisista olisi hyvin erilainen. Olimme vain hiukan järkyttyneitä, kun kuvittelimme tapaavamme lämpimiä etelän ihmisiä ja alkuvaikutelma oli kaikkea muuta. Mutta nyt hiljenen, täällä näemmä uskaltaa yhtä paljon kertoa oman mielipiteensä kuin hotellin respalta yrittää saada infoa.
  Vastaa viestiin
12.06.05, 19:28   #9 (linkki)
Hellu
(Vierailija)

Kiitokset asiallisesta ja rehellisestä matkakertomuksesta.

Tätä ketjua lukiessa tuntuu todellakin siltä, että ihmiset ei joko lue kunnolla tai ymmärrä lukemaansa.

Aivan kuten NN edellisessä viestissä korjasi, hän todellakin arvosteli vain hotellin henkilökunnan töykeää palvelua, ei koko Espanjan palvelutasoa yleensä. Näinkin hyvästä tarinasta olisi muutamaan vastaukseen mahtunut myöskin lause, jossa pienellä positiivisuudella olisi voinut ""palkita"" kirjoitattajan vaivan. Sehän ei kuitenkaan tarkoita, että asioista pitää olla samaa mieltä!

Minulle jäi hotellin negatiivisesta kuvauksesta huolimatta sellainen kuva, että Benalmadena on ihan käymisen arvoinen paikka.

Hyvä matkatarina, NN, kiitokset siitä!
  Vastaa viestiin
17.05.10, 10:15   #10 (linkki)
Dinsku
(Vierailija)

Benal Beach

Omistimme asunnon kyseisessä hotellissa useita vuosia. Palvelu aina ollut erinomaista, kartat infosta saatavilla ja hissien vierestä. Hotellissa kulkeminen ei ole vaiketa, jos vaan viitsii katsoa ympärilleen. Hotellista löytyy myös ihana oma sisäpuutarha, sisäuima-allas ja sauna.

Liukumäet ei ole ei kesäkaudella auki sen takia, koska vesi on liian kylmää ja ihmisten omasta turvallisuussyystä.

Itse ehdottomasti suodittelen hotellia. Liekö yksi tapaus, jolle sattui huono viikko??
  Vastaa viestiin
30.05.10, 18:06   #11 (linkki)
Maailman manta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Asukki Näytä viesti
Asuin siellä 3-v Bursasssa sekä Antalyassa. Ystävällisiä kyllä, mutta itä on itää. Mikään ei toimi ilman rahaa (sähkö,byrokratia ym) nainen ei ole siellä mitään, suhtautuminen hyvin epäkunnioittavaa usein. Yleiset asiat kuten sosiaaliturva,IHMISOIKEUDET, vammaisten ym vähemmmistön kohtelu ,jätehuolto, tervydenhuolto,koulut jne ei toimi tai jos toimii, niin ei eurooppalaisella järjen käytöllä. Minulle ei riitä yksin ihmisten ystävällisyys, jos mikään muu ei toimi. Mukavia ihmisiä tapasin sielläkin ja jäi elinikäisiä kavereita. Turkkilaiset ihannoivat eurooppalaista elämäntapaa hyvin paljon, ja sksi moni haluaakin tänne Eurooppaan asumaan koska täällä asiat on toisin. Sitä ei viikon tai kahden matkalla Turkissa näe eikä pidäkään, mutta moni asia on aika kurjissa kantimissa. On maassa toki paljon hyvääkin.Ihana luonto, hyvä keittiö,vapaa yrittäjäisyys ym. Oli opettavainen aika.

Olet oikeasa. Se Turkki joka näkyy turisteille, on sitä toista puolta. Oli aivan järkkyä huomata se ajattelutapa siellä asuessani, että "suomalainen nainen on helppo nakki ja niiltä saa" tai ota tupla hinta, se on suomalainen... Näin törkeästi tämä menee.Olin töissä paikallisessa hotellissa, sekä paikkallisessa turistitoimistossa. Sosiaaliturvasta ei Turkissa voi edes puhua, eikä varsinkaan ihmis-ja eläinten oikeuksista. Vammaiset piiloitetaan koteihin, ei tuoda ulos jne. Sama on Kreikassa. Siellä vierähti 11 vuotta. HUH!! Aika paljon tiostensa kaltaisia ongelmia, EU on vaan pakottanut Kreikan siivoamaan tiettyjä asioita. Sielläkin valitettavasti on se toinen puoli: lapsivangit, kamalat pakolaisleirit kirppuineen, orpolasten ja vammaisten törkeä kohtelu...
Tuntuu oikeasti että näitä verrattaessa Espanja on niin sivistysmaa ettei niistä voi puhua samana päivänä. Turistit on vaan niin onnellisesn tietämättömiä asioista ja hyvä niin, voisi loma mennä pilalle. Kreikkalainen jaksaa hymyillä niin kauan kun turisti tuo rahaa. Tänä kesänä on turistien perään jo syljetty ja jopa uhkailtu.Tätä se teettää kun on raha tiukalla, tulee todellinen luonne esiin.
  Vastaa viestiin
30.01.11, 08:35   #12 (linkki)
Sinikka
(Vierailija)

Benalmadena nyt?

Mielenkiintoinen viestiketju.
Itse menossa sinne parin kuukauden päästä.
Fuengirola on tuttu, mutta nyt kohde Benakmadena costa , hoelli Minerva Jupiter apt.
Onko kellään sanomista paikasta, hotellista ja mistä muusta tahansa? Neuvoja vinkkejä, varoituksia vasaanotetaan mielellään! <3
Edellisistä opin jo: sanakirja mukaan ja iloinen mieli.... mitä muuta olis hyvä ottaa matkaan...?
Ajankohta keväällä aikaisin maaliskuun loppu ja huhti alku.... Kertokaa, neuvokaa, auttakaa meitä hyvälle lomalle <3
  Vastaa viestiin
20.08.11, 19:08   #13 (linkki)
Memmuli
(Vierailija)

Benalmadena

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NN Näytä viesti
No niin, nyt on matka takana päin ja ajattelin kertoa mahdollisill

e tuleville matkaajille muutamia mieleen tulevia seikkoja. Matka onnistui kohtuullisen hyvin, mutta muutamia ikäviä pettymyksiä oli. Meillähän oli omatoimimatka, joten oppaan palveluita ei ollut käytössä. Oppaan avulla varmaan olisi jäänyt positiivisempi kuva reissusta.

Hotellimme oli Benal Beach. Odotuksemme hotellin suhteen eivät olleet korkealla, silti jouduimme pettymään jonkin verran. Hotellin sijainti oli mainio ja allasalue (se oli syy, miksi alunperin hotellin valitsimme) oli mahtava, MUTTA esim. hotellin ""mainostamat"" vesiliukumäet olivat poissa toiminnasta. Palvelu hotellissa oli todella huonoa, töykeää. Tai sitä ei oikeastaan ollut. Saimme aluksi todella huonon kuvan espanjalaisista. Olin yllättänyt. Englannin kieltä osattiin todella huonosti ja se, joka englantia puhui, oli todella töykeä nainen, jolta piti kaikki info kiskoa. Lopulta aloin jo pelkäämään hänen luokseen menoa, jos jotain piti selvittää. Unohdin ottaa sanakirjan mukaan, se olisi auttanut ehkä jonkin verran, niin olisimme voineet ihan paikallisilta kysellä neuvoa.

Huoneiden taso Benal Beachissa vaihtelee ja meille sattui aika huonotasoinen huone. Maisemat olivat mahtavat, koska olimme melkein ylimmässä kerroksessa, mutta varustus huono. Hotelli oli aivan järkyttävän iso eikä missään ollut karttaa palveluista ym. Viimeisenä päivänä vasta löysimme yleiset vessat ja toiseksi viimeisenä päivänä alakerran supermarketin :P. Vaikka tosiaan sijainti oli mitä mainioin ja allasalue oikein hyvä, niin en suosittele hotellia. Melkein samalla rahalla saa parempitasoisia hotelleja, joissa ei ole tämän hotellin puutteita.

Oma mokamme oli, ettemme tulostaneet alueen karttaa mukaamme. Oletin, että hotellissa on esitteitä/karttoja tai sieltä osataan neuvoa meidät sellaiseen paikkaan, mistä niitä löytää. Kysyimme neuvoa ja meidät neuvottiin johonkin ihan väärään paikkaan. Ehkä siinä oli kielimuuri välissä. Kaupasta ostamastamme kartasta ei ollut meille hyötyä. Yksi Malagan reissu meni ihan pieleen, kun jäimme yhtä asemaa liian aikaisin pois (kuvittelimme olevamme päätepysäkillä) ja löysimme vain hirveän kalliin El Corte Ingles(?) -tavaratalon. Myös Benalmadenan alue vaikutti ihan alussa pahimman luokan turistirysältä, koska emme osanneet kaupungissa liikkua ja sahasimme vain rantakatua edestakaisin. Mieheni sattui ihan vahingossa suomalaisen parturin tuoliin Benalmadenassa ja sen jälkeen vasta matkamme suunta kääntyi. Hän osasi neuvoa meille, mihin kannattaa Malagassa mennä (ostoskadut) ja häneltä löytyi myös Benalmadenan ja Torren alueen kartta, jonka avulla suunnistimme paikasta toiseen.

Pidin kovasti Benalmadenan ""kylästä"" sekä Malagasta. Näistä kahdesta paikasta jo alkoi löytymään ystävällisiä hymyjä ja palveluakin sai. Malagasta tuntui löytyvän ihan kaikkea ja kaupungin tunnelma viehätti kovasti. Kahden lyhyen visiitin perusteella voin siis suositella lämpimästi. Benalmadenan ranta-alue oli todellinen turistirysä, mutta ei siinä mitään pahaa ole. Huono puoli oli, että ulosteita oli joka puolella, myös ihmisten, ja ""ei kenenkään"" -alueet olivat turistien sotkemat muutenkin. Hotellimme takana oleva iso lintupuisto oli todella viehättävä.

Tässä vielä vinkit lyhyesti:
- Kartta jo suomesta mukaan, jos lähdet oppaattomalle reissulle. Benalmadenassa on helppo liikkua, mutta tällä tavoin välttyy turhalta harhailulta alussa.
- Sanakirja mukaan ehdottomasti, tai sitten espanjan kielikurssi käytynä ennen reissua
- Älä valitse Benal Beachia hotelliksi :)
- Köysirata vuoristoon kannattaa käydä, Puerto Marinan akvaario oli ylihintainen sisältöön nähden.
- Malaga on ehdottomasti vierailun arvoinen

Loppulomasta iso plussa, alkuloma tiputtaa arvosanan kuuteen ja puoleen (muuten olisi 9). Matka olisi varmasti mennyt hienosti, jos olisimme valinneet altaiden sijasta tähtiä hotelliimme lisää, mutta tehty, mikä tehty. Aion mennä uudestaankin Benalmadenaan, koska alue on nyt tuttu. Nyt ei enää menisi aikaa turhaan harhailuun ja ne pakollisimmat nähtävyydetkin on käyty, että voisi keskittyä oleelliseen :).

Niinpä, ilmeisesti olet/olette omatoimimatkojen suhteen aivan alkumetreillä, kun noin huonoilla eväillä lähditte.
Itse olen niitä harrastanut n. 15 vuoden ajan ja huomannut seuraavaa.
Paikasta, johon on menossa kannattaa ottaa kaikki mahdollinen tieto irti jo Suomessa. Esim. netistä ja kirjastosta saa materiaalia, johon kannattaa tutustua. Yleensä en tarvitse edes minkäänlaista karttaa, on kuin olisin jo käynyt paikassa, niin hyvin olen selvittänyt kohteen itselleni.
Kulkuvälineet, taksit, juna-ja bussiaikataulut, taksat ja leimaussysteemit selvitän jo ennakolta.
Olen hankkinut n. 7 kielen auttavan taidon , jolla pärjään ainakin Euroopassa.
Hotellihuoneiden tasosta kertoo hinta yleensä aika paljon. Hotelliarvosteluja vertailemalla voi löytää itselleen parhaiten sopivan. Eri maissa taso on erilainen, 4 tähden hotelli ei ole aina samanarvoinen; esim. Roomassa se on kalliimpi ja kehnompi kuin esim. Saksan joissain kaupungeissa. Istanbulissa hotelli voi olla hyvä, mutta ympäristö aivan kamala, jne...
Toisekseen, Costa del Solin rannikko on auttamatonta turistialuetta, vaikkakin hieman sivummalle mentäessä aivan viehättävää.
Loman onnistumisessa ennakkotiedon haku on ratkaisevaa, ja säästää pettymyksiltä.
Muuten, en mene koskaan samaan paikkaan uudestaan.
  Vastaa viestiin
22.10.11, 12:26   #14 (linkki)
Reissari
(Vierailija)

Benalmadena

Olimme Benalamadenassa lokakuun alkupuolella. AIVAN mahtava paikka, suosittelen. Lokakuu oli hyvä valinta, koskaa suurin osa, luulisin...turisteista on jo poissa. Ihanan rauhallista, lämmintä edullista, toki kallistakin, mutta mitä haluat maksaa mistäkin. Todella hyviä ruokapaikkaoja eikä liian tyrkkyä kuitenkaan, mihin olla kanarialla totuttu.
Bussilla on todella kätevä kulkea kaikkiin lähikaupunkeihin ja varmaan myös kauemmaksikin, jos haluaa. Jos olet bussiasemalla, niin lippu ostetaan sieltä, mutta matkanvarrelta hypätessä kyytiin voit ostaa lipun bussista. Malagassa on paljon nähtävää, museoita, huikean upea katedraali ja ihania tapas paikkoja siellä täällä. Siellä voi shoppailla tai vaan nauttia upeasta kupukikullttuurista.Marbellassa on ihania pikkukujia ja muutenkin kaupunki on jotenkin "intiimin" ihastuttava. Asuimme Benalmadenassa sataman vieressä ja siinä oli lähellä kaupat ja kaikki upeat rannat ja mitä nyt ihminen lomallaan voi tarvita. Palvelu oli hyvää ja kaikki pelasi säitä myöten...mihin nyt ei itse oikein voi kyllä vaikuttaa, mutta meitä onnisti. Lämpimästi tervemenoa Benalmadenaan.
  Vastaa viestiin
24.04.12, 15:48   #15 (linkki)
Amandasevar
(Vierailija)

Matkailu

Itse kävin Benalmadenassa apollomatkojen kautta, matka sujui mukavasti ilman ongelmia. Suosittelen matkatoimistoa kaikille!

ApollomatkatLomailija.net
  Vastaa viestiin
23.05.12, 16:45   #16 (linkki)
::::---
(Vierailija)

Just joo

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amandasevar Näytä viesti
Itse kävin Benalmadenassa apollomatkojen kautta, matka sujui mukavasti ilman ongelmia. Suosittelen matkatoimistoa kaikille!

ApollomatkatLomailija.net
Ihan varmana kävit joo, apollomatkat tekeekin sinne matkoja...
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku