| |  | |
09.08.05, 14:53
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Espanjan opiskelu itsekseen
Olisikohan kenelläkään antaa vinkkiä hyvästä oppikirjasta, josta espanjan kielen opiskelu sujuisi itsenäisesti? Jos on melko hyvät ja monipuoliset kielentaidot ennestään (muista kielistä), niin jonkunlaiset espanjan taidot pystyy varmaan hankkimaan ilman ohjattua opetustakin, vai??
| |
| | |
09.08.05, 17:57
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Espanjan opiskelu itsekseen
en tiedä. Varmasti vaihtoehtoja löytyy.
Muu kielitaito pohjana. Joka viides sana englannissa on latinaa, sanoi englannin opettajani.
Kohtuullisen englannin taidon perusteella opit ymmärtämään espanjalaista tekstiä aika nopeasti. Otat edestä niiden es:t pois niin usein löytyy yhteinen runko englannin kanssa.
Puhe on toinen juttu. 3 kuukauden aikana tarttui sen verran, että sain kohtalaisen luotettavasti neuvoteltua putkiremontti ym. asiat.
Espanjan sisällissodasta keskusteltaessa piti olla jo varovaisempi.
Uskoa opiskeluun. Monessa tilanteessa ja paikassa käyttökelpoinen kieli.
Kannattaa aloittaa keskustelu espanjaksi, arvostavat sitä. Sitten voi kysyä voisiko jatkaa lontoon murteella. Asiat hoituvat paljon paremmin.
| |
| | |
10.08.05, 09:17
|
#3 (linkki)
Vilkaisepas tämän linkin takaa
http://www.yle.fi/tv1ope/myyntituotteet/mespanja.html
| |
| | |
10.08.05, 17:24
|
#4 (linkki)
Myös kirjastosta löydät espanjan kielen videoita ja kirjoja. Olen itsekin niitä lainaillut. Este pais-kurssin nauhoitin aikoinaan tv:n yönäytöksistä. Myöhemmin olen nauhoittanut Es español -kurssin.
| |
| | |
10.08.05, 19:34
|
#5 (linkki)
Minä suosittelisin seuraavaa. Netistä löytyy myös oikeat vastaukset harjoituksiin. Joten sopii hyvin itse opiskelijalle.
""Es español on aikuisopiskelijoille suunnattu espanjan kielen monimediakurssi, joka lähtee liikkeelle espanjan kielen alkeista. Oppikirja muodostaa kurssin ytimen, jota muut välineet tukevat: kurssiin liittyy kirjan lisäksi CD, TV-ohjelma YLEn TV1:ssä, verkkokielikoulu sekä opettajan opas."" | |
| | |
12.08.05, 17:27
|
#6 (linkki)
Itse olen aikoinani (25 v. sitten) opiskellut espanjan alkeet itsekseni. Joten onnistut kyllä. Meillä näyttää olevan kotona Este Pais 1, jota mieheni opiskeli pari vuotta sitten työväenopistossa. Ihan peruskirja on. Siihen saa kasettejakin.
| |
| | |
12.08.05, 20:59
|
#7 (linkki)
Tästä linkistäkin voisi olla apua.
http://www.oph.fi/etalukio/opiskelumodulit/espanja/bienvenida.html
| |
| | |
12.08.05, 21:06
|
#8 (linkki)
Edellinen linkki ei avaudu näköjään suoraan sivuille. Hae oph:n sivuila hakusanalla etälukio, espanja ja sitten www.
| |
| | |
16.08.05, 17:17
|
#9 (linkki)
Kiitokset vastanneille! Jahka tässä kiireet hellittää, niin sitten vaan opiskelemaan espanjan alkeita...
| |
| | |
17.08.05, 14:33
|
#10 (linkki)
Es español ei ole kyllä mikään paras mahdollinen oppikirja itsenäiselle opiskelijalle. Sekava ja epäolennaisuuksin liikaa keskittyvä kokonaisuus. Itsekin innostuin siitä ensin nimenomaan omatoimisen opiskelun merkeissä, mutta näin jälkeenpäin olen ollut erittäin tyytyväinen päätettyäni kuitenkin osallistua myös kansalaisopiston järjestämään kurssiin. Tuolla kurssilla oli muuten liuta vanhoja konkareita, jotka myös rankkasivat aiemmat oppikirjat tehokkaammiksi.
Espanjan kielen opiskeluun sinällään olen hurahtanut täysin. Kieli on kohtuullisen helppo suomalaiselle ja ah, niin kaunis!
| |
| | |
07.09.05, 08:45
|
#11 (linkki)
minä olen opiskellut espanjaa omatoimisesti kirjasta nimeltä Como! mielestäni se on aika hyvä siinä on a ja b kurssi samassa, ja kasettikin saatavissa jos haluaa. ja Akateemisesta ostein sen aikoinaan.
| |
| | |
21.09.05, 13:43
|
#12 (linkki)
Olen opiskellut alkeet omatoimisesti mutta jatkanut sitten kansalaisopistossa. nyt käyn jo keskudteluryhmässä ja se on jo tosi kivaa ja aika sama porukka koossa. Meillä on ollut alkuperäiskielinen ope.
Tv :ssä menee tällä hetkellä es espanol 3. ja Yle teemalla Medico de familia sarja joka on käytännön kieltä, kannattaa kuunnella. Muutenkin siitä saa tuntumaa espanjalaiseen kulttuuriin joka on niin perhe ja ystäväkeskeistä.
Rohkeasti vaan puhumaan heti kun suinkin sanoja riittää.
Englannin hyvät taidot auttaa tosi paljon ymmärtämään.
| |
| | |
03.03.12, 12:48
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
itsekin olen suunnitellut lähiaikoina alottavani espanjan kielen alkeet, lukiossa sitä voin tuetusti opiskella pari kurssia,mutta vasta ensi vuonna. Uskonkin itseopiskelusta olevan siinä mielessä hyötyä ja jos muutenkin oppii kieliä nopeasti, on luultavasti helpompaa aloittaa se itsenäisesti.
Kyllä se kielen opiskelu muutenkin melko itsenäistä on. Niin ja netissä erilaisilla penpal sivustoilla voi löytää kielen puhujia, jotka osa mielelläänkin auttavat.
| |
| | |
31.05.12, 11:08
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja asd itsekin olen suunnitellut lähiaikoina alottavani espanjan kielen alkeet, lukiossa sitä voin tuetusti opiskella pari kurssia,mutta vasta ensi vuonna. Uskonkin itseopiskelusta olevan siinä mielessä hyötyä ja jos muutenkin oppii kieliä nopeasti, on luultavasti helpompaa aloittaa se itsenäisesti.
Kyllä se kielen opiskelu muutenkin melko itsenäistä on. Niin ja netissä erilaisilla penpal sivustoilla voi löytää kielen puhujia, jotka osa mielelläänkin auttavat. |
Itse aloitin espanjan kielen opiskelun muutama vuosi sitten ja ihan itsekseni olen kotona opiskellut. Kirjoitin lukiossa espanjan vaikka lukiossamme ei espanjan opetusta ollutkaan tarjolla. Itsenäisesti opiskelu onnistuu jos kiinnostusta vain riittää. ja espanja ei toisaalta ole kovin vaikea kieli.
| |
| | |
03.01.13, 14:45
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mmmm Itse aloitin espanjan kielen opiskelun muutama vuosi sitten ja ihan itsekseni olen kotona opiskellut. Kirjoitin lukiossa espanjan vaikka lukiossamme ei espanjan opetusta ollutkaan tarjolla. Itsenäisesti opiskelu onnistuu jos kiinnostusta vain riittää. ja espanja ei toisaalta ole kovin vaikea kieli. |
Itse aloitin omatoimisesti kirjasta fantastico 1. ja sitten menin suoraan kansalaisopiston espanjan kielen kurssille suoraan tasolle 2,( koska alkeiskurssit oli täynnä) onneksi olin kotona opiskellut itse ne alkeet ja ilokseni huomasin etten ollut yhtään muita jäljessä, Fantastico kirjasarja on ollut mielestäni erittäin hyvä ja mukava oppia. hyvin selitetty mm. kielioppi asiat ja rinnalla kulkee nykyespanjan kielioppi kirja. Ja tv ohjelmat/ musiikki ovat auttaneet paljon kun kieltä kuulee koko ajan oppiikin jos vain on intoa oppia!
| |
| | |
17.02.13, 13:15
|
#16 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 02/2013
|
Tämä kirja, siis Fantastico käytössä minulla kun opiskelen kieltä Kansalaisopistossa
| |
| | | | |