| Koirasta lomalla, vai koira lomalla ;))
Mietin itse tässä juuri tätä asiaa, miten koira pärjää koneessa, jos on pieni chihu. Satuin tälle palstalle ja sain hyvät naurut lukiessa kaikenlaisia juttuja..
Ihan ensinkin luulen, että terve koira on oikeastaan onnellinen, jos se pääsee "laumansa mukana".
Toisekseen, koneen nousu ja lasku ovat pelottavimmat eläimelle. Loppujen lopuksi 5 tuntia koneessa ei ole muulla tavalla niin kamalaa ja onhan sillä ihmisensä mukana.. Rauhoite auttaa tässä, jos koira on herkkä.
Kolmannekseen, esimerkiksi Espanja ei ole niiiiiiin eksoottinen ilmastoltaan, että koira siellä kamalasti kärsisi, jälleen painotan, että onhan se siellä laumansa, eli perheensä kanssa..
Itse ainakin vuokraan asunnon, joka on perhekokoinen (90 neliötä) ja jossa on ilmastointi. Ulkoiluttaisin koiraa aamulla varhaiseen, kun on viileää ja illalla myöhään.. Päivällä pistäisin syliini ja lähtisin perheen kanssa ulos, kävelyille, puistoon, joo koirapuistojakin on espanjassa.. Ja oltaisiin varjossakin paljon.. HALOO on suomessakin kesä ja joskus tosi kuuma. Espanjan sää ei yleensäkään ylitä 30 astetta, ei ainakaan rannikolla, missä tuuleekin mukavasti. Ite en oo mikään turisti, joka häärää vesipuistoissa, tykkään mennä sisään sikäläiseen elämään. Niin no en kyllä viihdy yhden viikon lomallakaan... Espanjassa voi tehdä koiran kanssa kaikkea, mitä suomessakin.
Hiekkakärpästä pitää varoa, se on koiralle vaarallinen (leishmaniaasi). Sitä ennaltaehkäisemään on olemassa hyvä panta, joka toimii. kannattaa hankkia jo suomesta.
Ihan yhden viikon lomalle en ehkä koiraa kuitenkaan ottaisi, mutta jos rento chihu vaikka, niin toisaalta.......miksi ei!?
|