Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Rantalomat > Espanja
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
15.11.11, 13:43   #1 (linkki)
Canaria-fani
(Vierailija)

Las Palmas/hotellit NH Imperial Playa/Reina Isabel

Hei, haluaisin vinkkejä Las Palmasista, millainen kaupunki se on nykyään. Olen kuullut, että se aikoinaan oli aika rauhaton (paljon varkaita). Onko kenelläkään kokemuksia yllä olevista hotelleista. Kumpaan menisitte mieluummin?

Olen ollut usein Puerto de la Cruzissa, mutta nyt haluaisin mennä kokeilemaan vähän muuallekin. Onko Las Palmas yhtä kiva lomakohde kuin Puerto de la Cruz?
  Vastaa viestiin

16.11.11, 21:12   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2007
Sijainti: Etelä-Suomi, Satakunta ja Tenerife
Las Palmasista

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Canaria-fani Näytä viesti
Hei, haluaisin vinkkejä Las Palmasista, millainen kaupunki se on nykyään. Olen kuullut, että se aikoinaan oli aika rauhaton (paljon varkaita). Onko kenelläkään kokemuksia yllä olevista hotelleista. Kumpaan menisitte mieluummin?

Olen ollut usein Puerto de la Cruzissa, mutta nyt haluaisin mennä kokeilemaan vähän muuallekin. Onko Las Palmas yhtä kiva lomakohde kuin Puerto de la Cruz?
Las Palmas on erittäin suositeltava lomakohde, kaunis, siisti ja hyvin hoidettu. En tunne noita hotelleja oma kokemukseni perusteella, mutta tiedän paikat, rantahotelleja molemmat, tasokkaita ja sijainti on ihanteellinen. Rauhattomuudesta ja varkaista ei oman kokemukseni mukaan ole tietoakaan, yhden näpistystapauksen olen nähnyt, mutta omalla varovaisuudella on merkittävä rooli, eli ei pidä jättää tavaroitaan vartioimatta, ihan sama juttuhan se on, missä tahansa nykyään liikkuukaan. Las Palmasin mittakaava Puerto de la Cruziin verrattuna on moninkertainen, mutta se merkitsee myös palveluiden ja ostospaikkojen suurempaa tarjontaa. Ihan turvallisesti siellä voi liikkua, taksia kannattaa käyttää ilta-aikanana varsinkin, jos liikkuu yksin. Ihan normaalilla varovaisuudella siellä pärjää.

Las Palmasissa on merkittävä Suomiyhteisö, jos sillä on jonkinlainen merkitys ja jos suomalaisia haluaa tavata, tätä pohjoista rotua istuu ahkerasti hotelli Luz Playan alakerrassa olevassa El Anclassa, oikein kiva paikka, viimeksi siellä reilu vuosi sitten käyneenä siinä ei ollut varsinaista ruokatarjontaa, jotain leipiä/vastaavia sieltä sai, mutta kaupunkihan on pullollaan upeita ravintoloita. Sen kuitenkin sanon, että parempi ruokatarjonta mielestäni on Puerto de la Cruzissa.

Sotis
  Vastaa viestiin
24.11.11, 19:38   #3 (linkki)
Imperial Playassa asunut
(Vierailija)

Las Palmas

Mielestäni Las Palmas on Puerto de la Cruzia kivempi kaupunki. Siellä riittää tapahtumia ja katseltavaa pitkäksikin aikaa.

NH Imperial Playa on minulle tuttu kolmelta lomamatkalta. Hotelli on erittäin siisti, aamupala monipuolinen ja parvekkeelta on upeat näkymät Las Canterasin rannalle. Suosittelen ko hotellia. Ainoa negatiivinen asia, mitä olen kuullut hotellista, on illallinen. Minulla ei ole siitä kuitenkaan henkilökohtaista kokemusta, koska ruokailimme aina kaupungilla. Varsinkin Veguetan sivukujilta löytyi hyviä ruokapaikkoja.

Reina Isabelista minulla ei ole kokemusta.

Hyvää matkaa suosikkikaupunkiini!
  Vastaa viestiin
14.01.12, 10:23   #4 (linkki)
Hotel Concorde
(Vierailija)

Las Palmas

Olimme Las Palmasissa tammikuun ensimmäisen viikon 2012. Itse en ole muualla Kanarian saarilla käynyt aikaisemmin ja valitsimme Las Palmasin siksi, että emme viihdy pelkissä rantalomakohteissa. Las Palmasin kaupunki oli suuri pettymys. Kaupunki itsessään oli kulunut ja jotenkin "ruma". Vanhaan kaupunkiin oli bussimatka, joten siellä ei tullut käytyä kuin kerran. Ja ei se kyllä mitenkään vakuuttanut, kun vertaan mannereuroopan vanhoja kaupunkeja =) Canterasin rantakatu oli ihan ok, mutta se turismin valtava määrä oli kammottavaa. Ruotsalaisia, suomalaisia, brittejä ja saksalaisia oli todella paljon. Canterasin varren ravintolat täysin turisteille suunnattuja, ei mitään paikallista. Kaupungin talot ja rakennukset olivat rumia, korjauksia ja remontteja ei ole tehty vuosiin (ainakin sellainen vaikutelma tuli). Hotellimme Concorde oli ihan ok, tosin näkymä ikkunasta oli aivan sama pitääkö verhot kiinni vai auki (ehkä mieluummin kiinni). Aamupala hotellilla oli erittäin hyvä ja kattoterassin allas mukiinmenevä. Kohde on varmasti ok, jos haluaa nähdä toisia turisteja joka puolella ja keskittyä rannalla makaamiseen, itse olen sitä mieltä että kohteessa olisi pitänyt käydä jo 70-luvulla. Helppoa ja turvallista tosin oli.
  Vastaa viestiin
19.01.12, 10:35   #5 (linkki)
erkk
(Vierailija)

makuasioita, Las Palmas upea paikka

Siinäpä se tulikin jo sanottua: Las Palmas hieno kaupunki, meni jopa Puerto de la Cruzin edelle omissa suosikeissani. Nimenomaan EI pelkkä turistiranta kuten Gran Canarian muut paikat, Ingles, Puerto Rico ym. Kaupunki on suuri, siellä elää ja asuu ympäri vuoden espanjalaista väkeä. Kulunut, varmasti, kuuluu tosielämään. Ruma? Veguetan vanhat kirkot, museot ja talot huolella pidettyjä, siistejä ja minun silmääni tosi kauniita. Ostoskatu Triana vilkas ja monipuolinen. Mitähän mannereuroopan kaupunkeja ajattelet? Minusta LP kiipeää Lissabonin, Münchenin, Riian, Bergamon ja vaikka Dubrovnikin rinnalle "vakuuttavuudessa".
Matka tuolta keskustasta Canterasin rantaan muutama kilometri. Rantakatu upea ja pitkä. Heti siltä poistuessa tapaa normaaleja kauppakatuja ja asuintaloja. Ruokatarjontaa laidasta laitaan, rantakadulla monta espanjalaista ja jopa kanarialaista ruokaa tarjoavia paikkoja, niitä lisää
heti sisemmällä.
Todellakaan ei pelkkä rantalomakohde, mutta myös sellaisena kelvollinen.
Miksiköhän sinne niin monenmaalaisia turisteja matkustaa..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hotel Concorde Näytä viesti
Olimme Las Palmasissa tammikuun ensimmäisen viikon 2012. Itse en ole muualla Kanarian saarilla käynyt aikaisemmin ja valitsimme Las Palmasin siksi, että emme viihdy pelkissä rantalomakohteissa. Las Palmasin kaupunki oli suuri pettymys. Kaupunki itsessään oli kulunut ja jotenkin "ruma". Vanhaan kaupunkiin oli bussimatka, joten siellä ei tullut käytyä kuin kerran. Ja ei se kyllä mitenkään vakuuttanut, kun vertaan mannereuroopan vanhoja kaupunkeja =) Canterasin rantakatu oli ihan ok, mutta se turismin valtava määrä oli kammottavaa. Ruotsalaisia, suomalaisia, brittejä ja saksalaisia oli todella paljon. Canterasin varren ravintolat täysin turisteille suunnattuja, ei mitään paikallista. Kaupungin talot ja rakennukset olivat rumia, korjauksia ja remontteja ei ole tehty vuosiin (ainakin sellainen vaikutelma tuli). Hotellimme Concorde oli ihan ok, tosin näkymä ikkunasta oli aivan sama pitääkö verhot kiinni vai auki (ehkä mieluummin kiinni). Aamupala hotellilla oli erittäin hyvä ja kattoterassin allas mukiinmenevä. Kohde on varmasti ok, jos haluaa nähdä toisia turisteja joka puolella ja keskittyä rannalla makaamiseen, itse olen sitä mieltä että kohteessa olisi pitänyt käydä jo 70-luvulla. Helppoa ja turvallista tosin oli.
  Vastaa viestiin
11.02.12, 12:22   #6 (linkki)
^^
(Vierailija)

-

Olen ollut useissa keski-euroopan kaupungeissa ja sinun listaltasi Lissabon, Munchen ja Riika (oltiin talvella) kiipeää edukseen Las Palmasiin nähden. Vanha kaupunkin oli pari taloa ja siinä se, kun vertaa vaikka Krakovaan niin ei tarvitse samana päivänä edes puhua =) Rantalomalle ihmiset halajaa, siksi suosittu kohde. Puhutaan hyvää englantia, listat usealla kielellä jopa suomeksi ravintoloissa. Siksi sinne eläkeläiset tunkee, helppoa ja lämmintä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja erkk Näytä viesti
Siinäpä se tulikin jo sanottua: Las Palmas hieno kaupunki, meni jopa Puerto de la Cruzin edelle omissa suosikeissani. Nimenomaan EI pelkkä turistiranta kuten Gran Canarian muut paikat, Ingles, Puerto Rico ym. Kaupunki on suuri, siellä elää ja asuu ympäri vuoden espanjalaista väkeä. Kulunut, varmasti, kuuluu tosielämään. Ruma? Veguetan vanhat kirkot, museot ja talot huolella pidettyjä, siistejä ja minun silmääni tosi kauniita. Ostoskatu Triana vilkas ja monipuolinen. Mitähän mannereuroopan kaupunkeja ajattelet? Minusta LP kiipeää Lissabonin, Münchenin, Riian, Bergamon ja vaikka Dubrovnikin rinnalle "vakuuttavuudessa".
Matka tuolta keskustasta Canterasin rantaan muutama kilometri. Rantakatu upea ja pitkä. Heti siltä poistuessa tapaa normaaleja kauppakatuja ja asuintaloja. Ruokatarjontaa laidasta laitaan, rantakadulla monta espanjalaista ja jopa kanarialaista ruokaa tarjoavia paikkoja, niitä lisää
heti sisemmällä.
Todellakaan ei pelkkä rantalomakohde, mutta myös sellaisena kelvollinen.
Miksiköhän sinne niin monenmaalaisia turisteja matkustaa..
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku